رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد که آمریکا باید بودجه‌ای را که کاراکاس در قالب طرح کوواکس برای خرید واکسن پرداخت کرده اما واشنگتن آن را بلوکه کرده، آزاد کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، رئیس جمهور ونزوئلا از آمریکا خواست تا بودجه‌ای را که کاراکاس در قالب طرح کوواکس برای خرید واکسن کرونا پرداخت کرده و واشنگتن آن را مسدود کرده، آزاد کند.

یک روز قبل، خورخه آرزا، وزیر امور خارجه ونزوئلا نامه‌ای از مقامات کوواکس را علنی کرد که خبر از مسدود شدن  حدود ۴.۶ میلیون دلار از بودجه پرداختی کاراکاس را می‌داد. در کل ونزوئلا ۱۲ پرداخت داشته که مبلغی بیش از ۱۰۰ میلیون دلار است .

نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا در یک سخنرانی عمومی اعلام کرد: این یک سرقت و جرم جنایی است. این یکی دیگر از اقدامات جنایتکارانه آمریکا علیه ونزوئلا است. دولت جو بایدن باید جلوی مسدود کردن پول برای خرید واکسن‌ها را بگیرد.

رئیس جمهور ونزوئلا تاکید کرد: ما بیش از ۱۰۰ میلیون دلار پرداخت کردیم. تأسیسات کوواکس بودجه کافی برای  شروع صادرات  واکسن کرونا  به ونزوئلا را دریافت کرده است.

ونزوئلا برای دستیابی به واکسن کرونا  به ترکیبی از منابع بین المللی اعتماد کرده است که عمدتا به واکسن اسپوتنیک روسیه و همچنین سینوفارم چین و آسترازنکا از طریق طرح کوواکس به ریاست سازمان بهداشت جهانی متکی است.

آمریکا از سال ۲۰۱۷ در تلاش برای استعفای مادورو که از سوی آمریکا متهم به فساد، نقض حقوق بشر و دستکاری در انتخاب مجدد خود در سال ۲۰۱۸ شد، مجموعه‌ای از مجازات‌ها را علیه ونزوئلا اعمال کرد.

روز گذشته، آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل نسبت به خطر آنچه ملی‌گرایی در توزیع واکسن کرونا خواند، ابزار نگرانی کرد و گفت: ملی‌گرایی واکسن یک اشتباه بزرگ است و تولید جهانی واکسن‌ها علیه ویروس کرونا باید دو برابر شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار