مهم‌ترین اخبار مربوط به انتخابات شورا‌های شهر و روستا در خوزستان را در بسته انتخاباتی امروز بخوانید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، انتخاب یکی از گزینه‌هایی است که هر فرد در زندگی خود باید به آن پاسخ دهد، اما نوع پاسخی که می‌دهد و گزینه‌ای که انتخاب می‌کند می‌تواند سرنوشت و آینده او را تحت تاثیر قرار داده و بد یا خوب بودن را رقم بزند، انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا هم در واقع تعیین سرنوشت یک شهر یا روستای محل زندگی است.

برپایی ستاد انتخاباتی در گتوند بدون مجوز تخلف است

حسین اسدی پور سرپرست فرمانداری گتوند با تاکید بر اخذ استعلام‌ها برای راه اندازی ستاد‌های انتخاباتی از سوی نامزد‌های انتخابات شورا‌های اسلامی شهر‌های گتوند، صالح شهر، ترکالکی، جنت مکان و سماله گفت: صدور استعلام‌ها از فرمانداری، شبکه بهداشت و درمان، پلیس اطلاعات و امنیت عمومی و راهنمایی و رانندگی انجام می‌شود.

سلامت انتخابات منوط به اجرای قانون است

رضا نجاتی معاون سیاسی-اجتماعی استاندار خوزستان گفت: برگزاری انتخابات سالم با مشارکت حداکثری هدف مشترک همه عوامل و سلامت آن در گِروی درست عمل کردن به قانون است.

او با بیان اینکه انتخابات در کشور ایران بر اصل قانون مداری، سلامت، امنیت، حضور حداکثری استوار است، افزود: قانون ملاک کار ما است و باید به درستی رعایت شود تا سلامت انتخابات به وجود آید و تضمین شود، ضمن اینکه یکی از موضوعات مهمی که می‌تواند در امنیت انتخابات تاثیرگذار باشد مباحث قومیتی است که باید به موقع پیش بینی و پیشگیری شود و با استفاده از ظرفیت‌های مختلف از جمله بزرگان برخورد قاطع صورت گیرد.

برگزاری تجمع انتخاباتی به شرط پایبندی به شیوه نامه‌های بهداشتی

فرهاد ابول نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: نظارت بر اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی در تجمع‌های نامزد‌های انتخاباتی بر عهده مسئولان ستاد‌ها است و باید تعهداتی را که به ما می‌دهند اجرا کنند.

او با بیان اینکه بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، اجازه برگزاری تجمع هواداران نامزد‌های ریاست جمهوری در فضای باز با رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی مجاز است، افزود: طبق این مصوبه حدود ۳۰ درصد ظرفیت مکان مورد نظر باید اشغال شود، ضمن اینکه نحوه فاصله گذاری اجتماعی به ازای هر نفر ۸ متر است.

مشارکت مردم در انتخابات خط بطلان بر نقشه‌های دشمنان است

رضا نجاتی معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان در حاشیه جلسه‌ای که با حضور فرماندار حمیدیه و اعضای هیات اجرایی و نظارت بر انتخابات ۱۴۰۰ شهرستان برگزار شد، گفت: انتخابات اصولی دارد که مهم‌ترین آن‌ها احترام به قانون است و همه باید به آن عمل کنند.

او اصل بعدی را سلامت انتخابات عنوان کرد و افزود: در صورتیکه همگی به آن پایبند باشند سلامت آن نیز تضمین خواهد شد، ضمن اینکه امنیت انتخابات که مهمترین مولفه آن پیشگیری است از دیگر اصول مهم محسوب می‌شود.

نجاتی مشارکت همگانی را از ارکان مهم و مورد تاکید عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به تلاش دشمن در مایوس کردن مردم از مشارکت حداکثری، باید مشکلات مختلف جامعه از جمله؛ تنش آبی، اشتغال جوانان، تورم و گرانی که مهم‌ترین معضلات محسوب می‌شوند را مرتفع و آحاد جامعه را به حضور حداکثری دعوت کرد.

لزوم بسترسازی برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ۱۴۰۰

رضا نجاتی معاون سیاسی و اجتماعی استاندار و رئیس ستاد انتخابات خوزستان در حاشیه جلسه هماهنگی برگزاری انتخابات که در فرمانداری دشت آزادگان برگزار شد، گفت: مهم‌ترین وظیفه ما و همه دست اندرکاران انتخابات با توجه به دستور مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بستر سازی برای مشارکت حداکثری مردم است.

او با اشاره به فرمایش بنیانگذار انقلاب اسلامی در خصوص اهمیت ویژه مشارکت در انتخابات، افزود: مشارکت در انتخابات یک تکلیف مهم در همه برهه‌های زمان است و مردم باید ایده و خواستشان را از مسیر صندوق رای بیان کنند، همانگونه که از همان روز‌های اول انقلاب اسلامی در سرنوشت خود مشارکت داشتند و مدیران اجرایی کشور را انتخاب می‌کردند.

برگزاری انتخابات سالم و صیانت از آرای مردم

حسن نبوتی سرپرست فرمانداری شهرستان ایذه گفت: برگزاری انتخابات سالم و صیانت از آرای مردم، رعایت قانون و اصل بی‌طرفی و فراهم نمودن حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای از مهم‌ترین وظایف ما است.

نظارت بر فعالیت انتخاباتی در فضای مجازی شادگان

فیروز کیان پور رئیس دادگستری شادگان گفت: در جمهوری اسلامی اولویت‌های انتخاباتی مهم بوده و حضور حداکثری مردم و انتخاب اصلح از مهم‌ترین اولویت‌های انتخابات هستند. و امسال به علت بیماری کرونا بار بیشتر تبلیغات انتخاباتی بر دوش فضای مجازی است.

او با بیان اینکه با توجه به شرایط انتخابات امسال که اکثریت تبلیغات در فضای مجازی است باید از این فضا استفاده صحیح و مثبت شده تا انتخابات سالم و پرشوری داشته باشیم، افزود: دادگستری رفتار تمامی افراد را در فضای مجازی رصد کرده و با متخلفان برخورد می‌کند و در این زمینه هیچ‌گونه اغماضی نخواهد داشت.

کیان پور اتابکی بیان داشت: دادگستری شهرستان شادگان اقدامات تفرقه‌انگیز افراد را در فضای مجازی رصد کرده و کسانی را که در فضای مجازی به نامزد‌ها افترا می‌زنند، به صورت جدی مورد پیگرد قضائی قرار خواهد داد.

توانمند سازی جامعه در عرصه‌های مختلف سیاسی

عبدالرحمان روهنده مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه ولی عصر (عج) خوزستان در همایش نهضت روشنگری ستایشگران (مداحان) استان گفت: در زمینه هم افزایی و انسجام بخشی هر چه بیشتر جامعه ستایشگر حرکت زیبا و کم نظیر همایش نهضت روشنگری تعامل مشترک بسیج مداحان و هیئت‌های مذهبی و کانون مداحان خوزستان به منظور یکپارچه سازی و وحدت کلمه با هدف رشد و توانمند سازی جامعه ستایشگر نقش‌آفرینی در عرصه‌های مختلف سیاسی، دفاعی، فرهنگی، جهادی و اجتماعی صورت گرفت.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.