صدراعظم آلمان حضور رئیس جمهور آمریکا در نشست گروه هفت را نماینده چند جانبه گرایی خواند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی «فینیکس» آلمان، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان گفت: حضور بایدن در اجلاس گروه هفت به معنای نمایندگی آن چندجانبه گرایی است که طی سال‌های گذشته مغفول مانده بود.

بر این اساس، صدراعظم آلمان پیش از شروع اجلاس سران گروه هفت در منطقه «کورن وال» (در جنوب غربی انگلیس) گفت: بسیار خرسندم که در اجلاس «گروه هفت» شرکت می‌کنم که از سوی بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، سازماندهی شده است. اکنون مسلم و قابل پیش بینی است که ما در اینجا در مورد مسائل مهمی که باید در موردشان بحث و گفتگو شود، صحبت می‌کنیم. یکی از این مباحث، غلبه بر همه گیری کرونا است. طبعا همه ما در مورد مسائلی صحبت خواهیم کرد که به واکسیناسیون ارتباط دارد.

صدراعظم آلمان ادامه داد: امیدوارم در اینجا به نتایج خوبی دست یابیم تا نشان دهیم نه تنها (در پویش واکسیناسیون) به فکر خود هستیم بلکه به فکر آنانی که هیچ اقبالی برای واکسیناسیون ندارند؛ به ویژه کشور‌های آفریقایی و همین طور دیگران نیز هستیم. نکته دوم آن است که چطور می‌خواهیم اقتصاد جهانی را بار دیگر به حرکت واداریم. طبعا مایه خرسندی من است که رئیس جمهور آمریکا نیز در این نشست حضور دارد. مواجهه با جو بایدن، آن هم برای نخستین بار، چیز مهمی می‌تواند باشد، زیرا او آن چندجانبه گرایی را نمایندگی می‌کند که سال‌های گذشته، مغفول مانده بود؛ بنابراین ما در اینجا کلام محکمی برای چندجانبه گرایی ارزشمند خواهیم داشت که به درگیری با روسیه و در برخی وجوه به اختلاف با چین منجر می‌شود. اما از سوی دیگر، همه ما به جهان نیاز داریم و می‌خواهیم در حوزه‌های حفاظت از آب و هوا و تنوع زیستی با هم کار کنیم.

آنگلا مرکل افزود: معتقدیم بدون چین، هیچگاه به این راه حل‌ها نخواهیم رسید. ما کار‌های بسیار زیادی برای انجام دادن داریم. قرار است اینجا در انگلیس با مقامات کشور‌های دیگر نظیر هند، استرالیا، کره جنوبی و آفریقای جنوبی نیز دیدار کنیم که بسیار مهم است. از طرح این مباحث خوشحالم. مشاوره‌ها و رایزنی‌های مهمی را در یک محیط و فضای عالی خواهیم داشت. به امید آنکه نتایج خوبی هم حاصل شود.

اجلاس سران ۷ کشور ثروتمند جهان درحالی در انگلیس در حال برگزاری است که مسائلی همچون همه گیری کرونا، اقتصاد جهانی و تغییرات اقلیمی اصلی‌ترین موضوعاتی است که قرار است مورد بحث قرار گیرد. این کشور‌ها که در همه گیری کرونا خودخواهانه مانع از صادرات واکسن به سایر کشور‌های جهان شده اند وعده داده اند یک میلیارد دوز واکسن به کشور‌های کم برخوردار اهدا کنند. وعده‌ای که معلوم نیست چقدر نسبت به انجام آن متعهد باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار