باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

«کارنامه سبزها» و آرزوی استخدام بدون آزمون در وزارتخانه عیالوار کشور

کارنامه سبز‌ها یک گروه از چند گروه متقاضی استخدام در آموزش و پرورش هستند که به برگزاری آزمون استخدام جدید در آینده‌ای نزدیک اعتراض دارند.

به گزارش خبرنگار خبرنگار آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، خیابان مجاهدین اسلام تهران روبه‌روی ساختمان مجلس شورای اسلامی هر چند روز معترضانی را می‌بیند که معلمان یا در ابعادی گسترده‌تر، آموزش و پرورشی‌ها، سهم عمده‌ای را میان تجمع کنندگان دارند. بَنر‌های آویزان به نرده‌ها، مقوا‌هایی در دست و شعار‌های مختلف، همه از نمایندگان می‌خواهند درخواست‌ها در هرم مقابل میدان بهارستان پیگیری شود؛ از سوی دیگر برخی بهارستانی‌‎ها میان تجمع کنندگان می‌آیند تا گفته‌ها را بشنوند و گاهی اوقات، نمایندگانی از خود معترضان با هماهنگی مجلسی‌ها وارد پارلمان می‌شوند و درخواست همراهان و همکارانشان را منتقل می‌کنند.

شاید پیگیری امور حق‌التدریسی‌ها و تعیین تکلیفشان در سال نخست مجلس یازدهم بیشتر از پیش باعث شد گروه‌های دیگر مرتبط با آموزش و پرورش هم برای بیان درخواست‌هایشان در فاصله چند متری درب ورودی مجلس تجمع کنند. اخیرا هم «کارنامه سبزها» یکی از همان تجمع کننده‌هایی هستند که مدتی می‌شود به دنبال جذب و استخدام در وزارت پر جمعیت و گسترده آموزش و پرورش، نمایندگان مجلس را خطاب شعارهایشان قرار داده‌اند.

کارنامه سبز عنوان قانونی نیست، اما لقبی است که به پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش داده شده است؛ همان‌هایی که متقاضیان استخدام در وزارتخانه یادشده هستند و از دانشگاه‌هایی جز دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی وارد حوزه تعلیم و تربیت شده‌اند؛ این گروه در آزمون استخدامی توانسته‌اند نمره علمی مناسب را کسب کنند اما نمی‌توانند استخدام رسمی آموزش و پرورش شوند.

کارنامه سبزهای ۴ ساله در انتظار جذب وزارتخانه

یکی از تجمع‌کنندگان کارنامه سبز به باشگاه خبرنگاران جوان گفت که «طبق ماده ۲۸  اساسنامه دانشگاه فرهنگیان کسانی که از سایر دانشگاه‌ها به جز فرهنگیان می‌خواهند وارد حرفه معلمی شوند، باید در آزمون استخدامی شرکت کنند و این آزمون سال گذشته پس از ۵ ماه تعویق، دی ۹۹ برگزار شد و بعد از اعلام نتایج  سه برابر ظرفیت به مصاحبه دعوت شدیم، اما حالا یک برابر ظرفیت گرفته‌اند و بقیه ما که کارنامه سبز هستیم و نمره بالا گرفتیم، پس از مرحله مصاحبه رد شدیم.»

او ادامه داد: «اینکه چه مسائلی در مصاحبه رخ داده و چه ایراد‌هایی وارد است، بماند! ما می‌گوییم نمرات این کارنامه سبز‌ها نمرات بالای علمی گرفته‌اند و حتی برخی دارای دکترا و مدرک کارشناسی ارشد هستند؛ اما آموزش و پرورش می‌خواهد روز‌های آینده و در شرایط بحرانی کرونا دوباره آزمون استخدامی برگزار کند. در حالیکه برخی ۴ سال متوالی کارنامه سبز شده‌اند، ولی همچنان جذب وزارتخانه نشده‌اند.»

معترضان به تبصره‌ای از دستورالعمل برگزاری آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی استناد می‌کنند و اعتقاد دارند کارنامه آن‌ها تا ۲ سال اعتبار دارد. این متقاضی در این باره توضیح داد: کارنامه ما تا دو سال معتبر است، یعنی اگر وزارت آموزش و پرورش کمبود نیرو داشته باشد، می‌تواند از پذیرفته شدگان کارنامه سبز در مرحله اول جذب کند.

آنطور هم که در ماده ۲۴ دستورالعمل برگزاری آزمون استخدامی تصریح شده است: «اگر شرکت‌کنندگان در آزمون‌های مشترک حد نصاب لازم را کسب کنند به دلیل محدودیت ظرفیت پذیرش دستگاه‌های اجرایی، جذب نشوند، اطلاعاتشان در سامانه امتحانات نگهداری خواهد شد. در ادامه تبصره نخست این ماده زمان اعتبار نتایج هر امتحان مشترک فراگیر یا خاص را ۲ سال اعلام کرده است اما، افزوده که «درج اطلاعات افراد مذکور و نتایج امتحان مشترک در سامانه امتحانات، حقی برای افراد جهت استخدام در دستگاه‌های اجرایی ایجاد نمی‌کند.»

علمی///////«کارنامه سبزها» و آرزوی استخدام بدون آزمون در وزارتخانه هزار متقاضی؛ مجلس چه نقشی ایفا کرد؟

آموزش و پرورش برخی بازنشستگان را به زور نگه داشته بود/ آنها کمبود نیروی شدیدی دارند

متقاضی کارنامه سبز به باشگاه خبرنگاران جوان به کمبود نیروی شدید آموزش و پرورش تأکید داشت و گفت که «چند وقت پیش برخی معلمان معترض بودند و با بازنشستگی آن‌ها موافقت شد. آن‌ها را به اجبار نگه داشته بودند. در آموزش و پرورش جای خالی بسیاری وجود دارد. من خودم با آقای سلیمانزاده رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری آموزش و پرورش صحبت کردم و او هم گفته که کمبود نیروی شدیدی در آموزش و پرورش هست.»

مردی جوان و کارنامه سبز دیگری گفت که «چرا وقتی خودمان  حاضریم و نمرات علمی بالا داریم، دوباره آزمون برگزار می‌کنید؟ همین پذیرفته شده‌ها دوباره به سر جلسه امتحان خواهند آمد. می‌گوییم همین افراد که نمره لازم را کسب کرده‌اند، جذب وزارتخانه شوند. کارنامه ما هم دو سال اعتبار دارد. ولی این کار انجام نمی‌شود و سال بعد دوباره آزمون برگزار می‌شود. واقعاً چرا؟»

خانم متقاضی جذب کارنامه سبز‌ها توضیح داد که مراقب سلامت مدرسه است و رشته‌اش در دانشگاه فرهنگیان تدریس نمی‌شود. به علاوه دانشجو‌ها و دانش آموختگان رشته‌های پرستاری، بهداشت محیط و تغذیه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هم متقاضی این سِمَت هستند.

او اظهار کرد: با این حال در مدارس معلمان علوم وظیفه مراقب سلامت را انجام می‌دهد و از یک معلم چند برابر کار می‌کشند که موجب می‌شود توانش کم شود، کارش به درستی جلو نرود و ما هم پشت در استخدام بمانیم. بودجه‌ای هم نمی‌خواهد، حقوق یک معلم پارسال حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود و امسال نهایتاً ۳ میلیون و ۸۰۰ شود.

به گفته این متقاضی‌ها، وزارت آموزش و پرورش عده‌ای از نیرو‌های خود را که «دانشسرایی» نامیده می‌شوند، نگه داشته و بازنشسته نمی‌کند که به نظر می‌رسد ۴ سال تحصیلشان را در سنوات آن‌ها محاسبه نشده و برای بازنشستگی باید تا ۳۵ سال خدمت کنند.

دیگر معترض کارنامه سبز در ادامه گفت‌وگوی خود  تصریح کرد: «نهضتی‌ها را  بدون شرکت در آزمون، جذب آموزش و پرورش کردند. آن‌ها ۸۸ هزار نفر بودند. چطور برایشان مشکل نبود؟  نمره بومی گزینی هم اعمال کردند و بسیاری از نخبگان، چون بومی منطقه نبودند، پذیرفته نشدند.»

علمی///////«کارنامه سبزها» و آرزوی استخدام بدون آزمون در وزارتخانه هزار متقاضی؛ مجلس چه نقشی ایفا کرد؟

نماینده مجلس: هر آزمون یکبار مصرف است

تجمع کنندگان  گفتند که وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده است اگر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس موافقت کند، ما کارنامه سبز‌ها را جذب خواهیم کرد. باشگاه خبرنگاران جوان دامنه پیگیری خود را به راهرو‌های کمیسیون‌های پارلمان رسانده؛ جایی که در دوره یازدهم، آموزش و پرورشی‌ها و کنکوری‌ها کم از آن توقع نداشته‌اند.

مهدی اسماعیلی رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: هر آزمون یک بار مصرف  است و آزمون استخدامی یاد شده هم مانند کنکور به گونه‌ای است که هر پذیرفته شده‌ای، استخدام می‌شود وگرنه، باید برای آزمون بعدی تلاش کند. کارنامه سبزیها اظهار می‌کنند حالا که سازمان امور استخدامی برای تکمیل نیاز آموزش و پرورش ردیف استخدامی می‌دهد، نمره‌هایمان در سامانه است و به ترتیب امتیاز فضلی ما را جذب وزارتخانه کنید. وزارت آموزش و پرورش تا کنون زیر بار نرفته است. چون این موضوع، قانون نیست و آزمون برای یک بار اتفاق می‌افتد؛ در نتیجه انتظار این قشر، قانونی نیست. هرچند ما از مجلس این مسئله را به گوش مسئولان آموزش و پرورش رساندیم، اما قبول نکردند.

اما در ادامه این اظهار نظرها علیرضا منادی رئیس کمیسیون در گفت‌وگو با خبرنگار ما  از حل مسئله خبر می‌دهد؛ او با بیان اینکه ۲۲ هزار نفر از افراد موسوم به کارنامه سبز‌ها در مصاحبه آموزش و پرورش پذیرفته شدند، تصریح کرد: «۲۵ هزار نفر از این قشر نتوانستند قبول شوند. از آنجایی که ۹ هزار و ۸۰۰ نفر جای خالی در این وزارتخانه وجود دارد، از وزیر آموزش و پرورش خواستم در نامه‌ای به آقای انصاری رئیس سازمان اداری و استخدامی، مسئله را پیگیری کند که موضوع حل شد. در نتیجه فرصتی هم به وجود آمد و می‌خواهند ۹ هزار و ۸۰۰ نفر را از همین ۲۵ هزار نفر تأمین کنند.».

البته که  حل موضوع به با توجه به اظهارات رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات چندان قطعی نیست؛ حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی عضو دیگر این کمیسیون در ادامه پیگیری‌ها یادآور شد که «تجمع کنندگان می‌گویند همه افراد جذب شوند اما نامه‌ای که قرار بود وزارت آموزش و پرورش به سازمان اداری و استخدامی کشور بفرستد که قول قطعی نسبت به اجرای محتوای آن ندادند، بلکه قولی ضمنی داده‌اند که آن کمبود ظرفیت‌ها را از این تعداد تأمین کنند.»

گره تعیین تکلیف کارنامه سبز‌ها در دست سازمان اداری استخدامی

گره جذب کارنامه سبز‌ها می‌تواند با دست سازمان اداری استخدامی باز شود.

قاسم احمدی لاشکی معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش درباره سرانجام مطالبه کارنامه سبز‌ها به خبرنگار آموزش و پرورش گفت: امسال در آزمون استخدامی ۲ و نیم برابر ظرفیت نیروی پذیرفته شده اعلام کردیم که بعد از گزینش و مراحل اداری یک برابر ظرفیت پذیرفته شدند. با توجه به مطالبه کارنامه سبز‌ها که جمعیتی حدود ۹ هزار و ۴۰۰ نفری هستند، پیگیری موضوع را از جانب مجلس پیش بردیم، زیرا بدون مجوز امکان استخدام این گروه را نداریم.

او تأکید کرد: در شرایط کنونی سازمان اداری استخدامی باید به ما مجوز استخدامی بدهد تا گروه را به کار بگیریم. در غیر این صورت امکان فعالیتشان میسر نیست و باید بعد از دو سال مجدداً در آزمون استخدامی شرکت کنند؛ البته در خواست دادیم تا این سهمیه برای آزمون استخدامی پیش رو اعمال شود.

گزارش از ابراهیم اسدی بیدمشکی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد حبیبی
۱۲:۳۱ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
باسلام به حزور نما یندگان از نما یندگان میخواحیم ده هزار سهمیه دو گروه98 99را بدهند چه که این گرو دو سال پیگیر حستند
Germany
رقیه هاشمی
۲۱:۰۵ ۱۹ مهر ۱۴۰۰
خدایا بحق فاطمه زهرا کمک کن مشکل کارنامه سبز هاحل به ا ای خدای فریاد رس مظلو مان هستی کمک کن مشکل اینها حل بشه
Germany
رقیه هاشمی
۲۰:۵۵ ۱۹ مهر ۱۴۰۰
باسلام اقای ریس جمهور شما میایتو زسانه نهظتی حقتدریس پس این کارنامه چی اینها دو سال سرگردان هستند هرسال ازمون میدن قبو ل میشن چر اینهارا درک نمیکنید
Iran (Islamic Republic of)
بهذاد حببی
۱۵:۵۶ ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
سلام کار نا مه سبز از98 از هم جلوتر پیگیر هستند اگر قرا است استخدام بشن باید موساوی با شند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۲۷ تير ۱۴۰۰
استخدام حق تمامی کارنامه سبزهای آموزش و پرورش ۹۹
United States of America
نیلو
۰۱:۲۹ ۲۴ تير ۱۴۰۰
استخدام حق مسلم ما کارنامه سبزهای۹۹است ک کیفیت علمی خودمون رو ب دولت و کشور ثابت کردیم...
United States of America
نیلو
۰۱:۲۹ ۲۴ تير ۱۴۰۰
استخدام حق مسلم ما کارنامه سبزهای۹۹است ک کیفیت علمی خودمون رو ب دولت و کشور ثابت کردیم...
United States of America
ناشناس
۰۲:۰۶ ۲۳ تير ۱۴۰۰
آزمون گرفته شده و ما قبول شده ایم....منتها بخاطر کمبود ظرفیت در مصاحبه و انتخاب های سلیقه ای رد شده ایم...لطفا خبرها رو درست نشر بدین
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۰۱:۲۸ ۲۳ تير ۱۴۰۰
لطفا کارنامه سبز های استخدامی آموزش وپرورش رادریابید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۸ ۲۲ تير ۱۴۰۰
سلام
واقعاجای تعجبه که چرا یه جوان با مدرک کارشناسی،کارشناسی ارشد،دکتری که بارعلمی خودش رو در یک آزمون به مثال کنکورسراسری با نمره ودرصدهای بالای ۷۰ ثابت کرده باکلی پژوهش مقالات وتالیفات ازدانشگاهای معتبر درسازمان ودولت به کارگرفته نشه وازنیروهای بازنشسته ودیگر عنواین نیروهاکه حتی یارایی رقابت باآزمون داده شده این جوانان راندارندوازطرفی در آ.پ هم بازدهی کمتری هم دارندجذب میکنند
کمی بیندیشید این برای شماجای سوال ندارد؟؟
پیروزی نزدیک است خواهروبرادر کارنامه سبز✌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۲۲ تير ۱۴۰۰
چرا منِ کارنامه سبز با سابقه ی تدریس و چندین مدرک علمی و ورزشی و قرآنی رو استخدام نمی کنید ولی نیروی بازنشسته رو به زور نگه داشتین!!!؟
Iran (Islamic Republic of)
فرشته زسلیم
۱۶:۵۳ ۲۲ تير ۱۴۰۰
جذب کارنامه سبز99چون صلاحیت علمی خودراثابت کرده اند نیازی به ازمون مجددنیست انهاتاییدشده اند وظلم به انهاست که جذب نشوند باوجودکمبود نیرو
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۵:۵۴ ۲۲ تير ۱۴۰۰
ماکارنامه سبزهای ماده ۲۸ جز نخبگانیم چراکه بارعلمیمون رو ازطریق قبولی درآزمون ثابت‌ کردیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۲۲ تير ۱۴۰۰
استخدام حق مسلم ما کارنامه سبزاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۲۲ تير ۱۴۰۰
بهتره یکم وقت بزارین و ببینین موضوع چی بوده و فقط بخاطر جلب توجه کاری نکنین کام کارنامه سبزها که مطالبشون به حق هم هست تلخ بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۲۲ تير ۱۴۰۰
معلومه کسی که پیام رو نوشته اصلا نمیدونه آزمون چیه کارنامه سبز چیه
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۱۳:۰۵ ۲۲ تير ۱۴۰۰
بدون آزموووون؟ ما کارنامه سبزیم تو آزمون شرکت کردیم که کارنامه سبز گرفتیم واقعا کسی که این تیتر نوشته چرا قبلش چند دقیقه فکر نکرده؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۲۲ تير ۱۴۰۰
کارنامه سبزها خواسته منطقی و قانونی دارند. در آزمون استخدامی ۹۹ تخلفات زیادی صورت گرفته از جمله عدم در نظر گرفتن امتیازات آموزشی و پژوهشی و... بعضی از قبول شدگان، مصاحبه های سلیقه‌ای، استشهادی های بومی جعلی، قبول شدن بعضی از داوطلبان با نمره کتبی پایین و عدم قبولی بعضی از داوطلبان با نمره‌ی نمره کتبی بالا،عدم پایبندی به ماده ۱۰ و ماده ۲۴ و تخلفات دیگر..... ما کارنامه سبزها به این تخلفات اعتراض داریم . خیلی ها که حقشون نبوده جای ما رو گرفتن. #عدالت_یعنی_جذب_کارنامه_سبزهای۹۹
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۲۲ تير ۱۴۰۰
شما اول راجب کارنامه سبز مطالعه کنید بعد نظر بدید .
بعد سواد همین کارنامه سبزا از بقیه گروها بهتر هست بهتره همینا جذب کنن
United States of America
ناشناس
۱۲:۰۶ ۲۲ تير ۱۴۰۰
استخدام حق کارنامه سبز های ۹۹،کارنامه ما تا ۲ سال اعتبار دارد.‌‌چرا در شرایط کرونا بازهم آزمون بدهیم و جان خود و دیگران را به خطر اندازیم
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
علی
۱۱:۵۷ ۲۲ تير ۱۴۰۰
باشگاه خبرنگاران همش کار شکنی می کنه‌.ما طبق قانون حرف می زنیم طبق ماده ۲۴ قانون استخدامی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۲۲ تير ۱۴۰۰
سلام به نظرم کارنامه سبزها دنبال حق قانونیشون هستن ومطالب گریشون کاملا به جاست چه معنی داره یه چندتا کتاب تکراری رویه آزمون تکراری روچندسال پشت سرهم.بدی وصلاحیت علمیت ثابت شده باشه وهی تومصاحبه بخاطر ظرفیت کم رد کنن به نظرم بایداین نخبگان عزیزمون روکه همشون ازبهترین دانشگاهای دولتی مدرک گرفتند رو جزءن ذخیره شدگان قرار بدن ودراولین فرصت ازشون استفاده کنند به امید پیروزی واستخدام تک تک این عزیزان نخبه وانقلابی
Iran (Islamic Republic of)
شیما موالی
۱۱:۳۵ ۲۲ تير ۱۴۰۰
سلام
هرکسی از هر قشری میخواد حرفی بزنه درمورد کارنامه سبزهای آموزش و پرورش ۹۹ اول باید بدونه کارنامه سبزها چی هستن و کی هستن
در یک جمله کارنامه سبز آموزش و پرورش ۹۹ نخبگان کشور هستن
United States of America
ناشناس
۱۱:۳۳ ۲۲ تير ۱۴۰۰
سلام استخدام بدون آزمون ؟خیلی بده شما به عنوان یک خبر گزاری هیچ اطلاعاتی ندارید ما آزمون دادیم و قبول شدیم و طبق قانون آموزش پرورش تا دو سال اگه کمبود نیرو داشته باشه از افراد دارای مجوز باید استفاده کنه. و الان زده زیر همه چی
Iran (Islamic Republic of)
معصومه زارعی
۱۱:۲۹ ۲۲ تير ۱۴۰۰
کارنامه سبزا باید استخدام بشن
United States of America
ناشناس
۱۱:۲۷ ۲۲ تير ۱۴۰۰
مطمئن باشید که کارنامه سبزها استحقاق استخدام شدن در آموزش و پرورش را دارند و در آزمون کتبی این مسئله رو ثابت کرده اند
United States of America
ناشناس
۱۱:۲۷ ۲۲ تير ۱۴۰۰
مطمئن باشید که کارنامه سبزها استحقاق استخدام شدن در آموزش و پرورش را دارند و در آزمون کتبی این مسئله رو ثابت کرده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۲۲ تير ۱۴۰۰
استخدام همه کارنامه سبزها۹۹ استخدام همه کارنامه سبزها۹۹ استخدام حق همه کارنامه سبزها ۹۹
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۲۲ تير ۱۴۰۰
فقط جذب کارنامه سبز های ۹۹ ،چون صلاحیت علمی خود را ثابت کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۲۲ تير ۱۴۰۰
با توجه به کمبود شدید نیرو و اینکه کارنامه سبز تا دو سال اعتبار دارد و کارنامه سبزها هم جزع نیروهای نخبه کشور هستند که از بین ۸۰۰ الی ۹۰۰ هزار نفر انتخاب شدند پس واقعاَ لازم است از این نیروها استفاده شود .
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۶:۳۹ ۰۷ تير ۱۴۰۰
کاش این خبرنگار قبل از انتشار این خبر کمی در مورد کارنامه سبزها تحقیق می کردو در انتخاب تیتر خبر جانب انصاف را رعایت می کرد.کارنامه سبزها نمره علمی را کسب کرده اند و فقط به خاطر تقلیل ظرفیت های پذیرش جذب نشده اند
#استخدام_کارنامه_سبزها
Iran (Islamic Republic of)
Behnam
۱۴:۵۵ ۰۲ تير ۱۴۰۰
سلام دوستان تجمع کارنامه سبزها 6 و 7 و8 تیر روبرو اموزش و پرورش دوستان از شهرستانها بیان هر چه تجمع بیشتر باشه موفقتر لیدر کارنامه سبزها هماهنگی های لازم و مجوزها گرفته پس بیان تجمع مصالحت امیز داشته باشیم یک دست صدا نداره ما هم مثل نهضتی ها که استخدامشون کردن باید بکنن
France
ناشناس
۱۳:۰۷ ۰۲ تير ۱۴۰۰
چرا باید آموزش و پرورش این کار را بکند؟
Iran (Islamic Republic of)
به امیدخدا جذب میشیم
۱۳:۰۱ ۰۲ تير ۱۴۰۰
ماهمه دانش اموختگان بهترین دانشگاههاهستیم
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی احمدی
۱۲:۵۱ ۰۲ تير ۱۴۰۰
اعتراض خدمات وسرایداران مدرسه رو هم به گوش مسئولین برسونید۱۴ساله کار میکنم حدقل حقوق رو میگیرم اشکمون دراومده خجالت زده خانواده هستیم خواهش میکنم
Iran (Islamic Republic of)
؟
۱۲:۴۷ ۰۲ تير ۱۴۰۰
طبق قانون و دفترچه اومده قبول شدن در ازمون به معنی قبولی نهایی نیست
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۰:۴۹ ۰۴ تير ۱۴۰۰
درسته قبول نهایی نیست درصورتی که آموزش و پرورش نیاز نداشته باشه طبق ماده ۲۴ که داره خاک می خوره و کسی اجراش نمی کنه اولویت استخدام در صورت نیاز با این گروه از قبول شوندگان در آزمون هست بعد تعیین و تکلیف اینها اگه نیاز به نیرو رفع نشد که نمیشه چون نزدیک ۳۰۰هزارنفر نیرو می خوان ازمون بعدی رو می تونه برگزار کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۰۲ تير ۱۴۰۰
اگه نمی‌دونید موضوع چیه اظهار نظر نکنید کارنامه سبز ها کسانی هستند که آزمون داده و صلاحیت لازم را کسب کردند ما بدون آزمون تقاضای استخدام نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۰۲ تير ۱۴۰۰
سلام لطفاً درست مطرح کنید استخدام بدون آزمون یعنی چی؟
ما آزمون دادیم نمره قبولی هم در کتبی هم مصاحبه کسب کردیم.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۰۳ ۰۲ تير ۱۴۰۰
سلام فقط باید آزمون گرفته بشه این کارا دیگه چی اگه این جوری ما هم بریم یه اعتراض کنیم شغل قضاوت رو بهمون بدن
Iran (Islamic Republic of)
ایوب
۱۱:۲۷ ۲۲ تير ۱۴۰۰
عزیزم ما از نظر علمی تایید شده ایم و به دلیل پایین آوردن ظرفیت بلاتکلیفیم،لطفا خودتو با ما مقایسته نکن
هیچ وقت دریا(کارنامه سبزهای۹۹)رو با آب حوض مقایسته نکن

مثال زدم که قشنگ واست جا بیفته
ما به این سیستم فرسوده و بی علم جون میدیم
به کوری چشم خیلی ها جذب میشیم
Iran (Islamic Republic of)
عارفه
۱۷:۰۵ ۰۱ تير ۱۴۰۰
با سلام
همانطور که در گزارش آمده قبولی مرحله اول آزمون استخدامی حقی را برای استخدام افراد ایجاد نمیکند. یعنی خواسته کارنامه سبزها غیرقانونی است.
آزمون استخدامی ۹۹ هشتمین آزمون برگزار شده است وتعداد زیادی افراد طی این ۸ آزمون تا به حال در مرحله اول قبول شده اند ولی قبول نهایی نشدند و از استخدام بازماندند.
یکی از ایراداتی که کارنامه سبزها به آزمون ۹۹ میگیرند بومی گزینی است، که در آزمونهای قبلی به جز آزمون ۹۸ هم وجود داشت و در سال ۹۹ دوباره تصویب و اجرایی شد.
ایراد دیگری که مطرح میکنند، عدم امکان انتخاب چند کدشغل محل هست که این مشکل هم در آزمونهای سالهای قبل مثل آزمون ۹۸ وجود داشته .
بنابراین ایرادهایی که کارنامه سبزها به آن اشاره میکنند موضوع جدیدی نیست ، ودر بیشتر هفت آزمون گذشته وجود داشته. و از طرفی طبق ماده قانونی که به آن اشاره میکنند اطلاعات افراد قبول شده مرحله اول تا دو سال اعتبار دارد و بنابراین قبول شدگان آزمون آبان ۹۸ هم شامل میشوند و نه فقط ۹۹....
Iran (Islamic Republic of)
Zzz
۲۱:۵۴ ۲۲ تير ۱۴۰۰
اشتباه اشتباهه اگر صد بار تکرار بشه بلاخره یه عده فهمیده باید بیان قضیه را درستش کنن چون یه قضیه اشتباه همیشه بوده بقیه اعتراض نکردن دیگه عیبی نداره که بازم باشه؟؟؟؟
مثلا قضیه چند انتخاب شغل محل در آزمون فرزندان شهدا و ایثارگران ۱۴۰۰ بوده در صورتی که سالها قبل نبود پس این امر نشون دهنده قانونی بودنشه و قابل اجرا بودنش و همچنین اینکه شانسی یه شغل محل رو بزنی با نمره ۴۰قبول نشی در صورتی که شهر کناریت با ۲۰قبول شده باشه این کجاش عدالته قضیه بومی هم ضریب ۱/۴ اشتباه هست چون چهل در صد نمره رو اضافه میکنه و این خیییلی فاصله میندازه حتی بومی استانی و حق بومی بودن از طریق همسر و شرایط بومی خانواده های نظامی و ... عنوان نشده و نوع تایید بونی رو استشهاد محلی گذاشته که باعث تقلب و استشهاد جعلی شده با این حال عقل و منطق شما این رو تایید میکنه که سکوت کرد چون قبلا بوده و کسی دم نزده عججججججبببب
خود رهبر عزیز کفته مطالبه گر باشید و آرمانخواه
United States of America
ناشناس
۱۶:۵۸ ۰۱ تير ۱۴۰۰
سلام وخسته نباشید.موضوع اینکه آزمون برگزار میشه و ظرفیت کامل پذیرفته نمی شه باوجود نمره ی علمی ومدرک بالا.شهرستان ما هشت نفر خواستن الان چهارنفر پذیرفته شدن .حال سوال این جاست که چهار نفر بعدی چرا باید پذیرفته نشن با وجود نیروی کم وعزیزانی که قبل سال ۹۲چهار ساعت فقط اونم یک سال تحصیلی همکاری داشتن باآ.پ بدون آزمون پذیرفته می شن.
درضمن عزیزانی که می گن خوب دوباره آزمون بدید واقعا کمی فکر کنید کسی که متاهل هست از بودن در کنار عزیزانش باید خود را محروم کند.ازوقت برای بچه وزندگیش کم کنه تا وقت درس خواندن پیدا کنه.درضمن شرایط سنی هم که ممکن است آزمون بعدی شامل خیلی از کارنامه سبز ها نشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۰۱ تير ۱۴۰۰
ما کارنامه سبزهارو حمایت کنید ما تو ازمون نمرات بالای علمی اوردیم و مصاحبه علمی و تخصصی شدیم صباحیت علمی لازم رو داریم و باتوجه ب نیاز شدید اموزش پرورش ماروجذب کنن
Iran (Islamic Republic of)
فرید معززی
۱۴:۱۱ ۰۱ تير ۱۴۰۰
سلام
وقت شما بخیر
باشگاه خبرنگاران جوان
ما ازمون دادیم و صلاحیت علمی مون ثابت شده
تیتر زدی بدون ازمون میخوان جذب بشن کی گفته با این نوشته تون خودتونو زیر سوال نبرین
United States of America
شبنم
۱۵:۲۲ ۰۱ تير ۱۴۰۰
واقعا متاسفم چرا در این تیتر خبری از جملات نامناسب استفاده کردین. ١٩٧ هزار نفر کمبود نیرو دارن کلا کارنامع سبزها ١٧۰۰۰ نفرن . ما کی اعتراض کردیم به ازمون مجدد. اگه همه مارو که صلاحیت علمی کسب کردیم رو بردارن بازم جا برای ازمون مجدد هست. خیلی ایراد داشت این ازمون من با نمره ٥۰ جا موندم شهرستان همجوار با نمره ٢۶ قبول شده اعتراض ما ایا بی دلیل هست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۰۱ تير ۱۴۰۰
داستان واقعی این هستش که اموزش و پرورش نیاز به نیرو داره ولی پول و بودجه حقوق نیروهاشو نداره. به همین دلیل از معلم های بازنشسته به عنوان نیروی حق التدریسی استفاده میکنه که هزینه ش کمتر از استخدام نیرو جدید بشه. از طرفی دولت همینطوریشم توی بودجه کشور مونده لذا با برگذاری ازمون های مجدد مبلغ قابل توجهی پول رو از شرکت کننده ها جمع میکنه و تعداد معدودی رو استخدام و بقیه رو موکول میکنه به ازمون بعدی. این بنده خدا هام بدجوری دارن بازی میخورن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۰۱ تير ۱۴۰۰
با قسمت اولش موافقم ولی قسمت دومش نه!
اخه پول آزمون حقوق ۱۰ روز معلمین استخدامی نمیشه منطقی باش

آزمون باید برگزار بشه تا بی عدالتی کم بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۰۱ تير ۱۴۰۰
حرفه معلمی مثل کار فنی میمونه
تا نریم سر کلاس و با بچه ها سر و کله نزینیم این حرفه را یاد نمیگیریم

بچه ی ابتدایی یا متوسطه اول که مشتق و تابع و نسبت مثلثاتی نیاز نداره که
کسی را میخواد بتونه کلاسداری خوبی داشته باشه

الان عزیزان غیرانتفاعی،حق التدریسی،خرید خدماتی،نهضتی،پیش دبستانی چند سالی هست حرفه کلاسداری و معلمی را یاد گرفته اند

این عزیزان را مورد توجه قرار دهید

الله اعلم
Iran (Islamic Republic of)
فرید معززی
۱۶:۵۴ ۰۱ تير ۱۴۰۰
بحث ازمون مجدد و رقابت نیست بحث سر اینکه که هم شما رو گول میزنن هم ما رو خب الان اموزش پرورش نزدیک ۲۰۰۰۰۰۰هزار نیرو کمبود داره حالا ۲۲۰۰۰هزار نفر کارنامه سبز که ازمون دادن و مصاحبه رفتن و اماده واسه دوره رفتن دوباره باید از اول ثبت نام و .... و ۲۰یا ۲۵ هزار نیرو برمیدارن خب چه کاریه فقط میخوان جیب ما رو بزنن هر وقت تونستی همه تخصصی ها تو بالای ۵۰ ۶۰ بزنی بیا ادعای رقابت کن
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۰:۵۹ ۰۱ تير ۱۴۰۰
اگر واقعا این کارنامه سبزها به قول خودشان جز باسوادترین ها هستند چه ترسی از برگزاری مجدد ازمون دارن
بدون ترس از رقابت با اتکا به توانمندی های خودشون مجدد وارد عرصه رقابت بشن

اما این همه اصرار برای شرکت نکردن در ازمون مجدد و رقابتی دیگر تنها ترس از قبول نشدن در رقابت با بهتر از خودشان است
Iran (Islamic Republic of)
فرید معززی
۱۴:۱۴ ۰۱ تير ۱۴۰۰
خب باسوادن که کارنامه سبز شدن
ما زور نمیگیم همینطور که قانون واسه جذب نهضتی و .... میزارن با مدرک دیپلمی که دارن
قانون ماده ۲۴ هم هست که کارنامه سبزا رو جذب کنن
شما بشین بخون واسه ازمون که قبول بشی اگه پارتی داشتی
United States of America
ناشناس
۱۷:۰۰ ۰۱ تير ۱۴۰۰
بنظر شما شرایط سنی اجازه میده.چرافکر نمی کنید فشارواسترس آزمون ووقتی که باید گذاشته بشه با وجود خانه ، زندگی و بچه چقد شرایطو سخت می کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۲۲ تير ۱۴۰۰
ترس نداریم عقل کل چن سال آزمون بدیم آخه؟ چند بار سبز بشیم بخاطر ظرفیت کم رد بشیم ما دیگه سنمون اجازه نمیده تو آزمون شرکت کنیم خدایا ب چ زبونی ب اینا بفهمونیم
United States of America
ناشناس
۰۲:۱۶ ۲۳ تير ۱۴۰۰
ترس از آزمون ندارن ما یک هفته هم بخونیم قبولیم منتها در شرایط کرونا امتحان دادن چرا و اینکه چرا وقتی نیرو لازم دارن اما آزمون ها را با ظرفیت کم برگزار می کنند....لطفا عادلانه قضاوت کنید...
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۰:۴۳ ۰۱ تير ۱۴۰۰
بخدا قسم این کارنامه سبزها خیلی بالیاقت تر از افرادی هستن که در این چند سال گذشته بدون آزمون استخدام شدن. اگه میخوان عدالت برقرار بشه بیان آزمون برگزار کنن و تمام افرادی که میخوان استخدام بشن(کارنامه سبزها، حق التدریسی ها، نهضتی ها و خرید خدماتی ها و غیرانتفاعی ها) شرکت کنن تا ببین توان علمی چه کسانی بالا هست. مطمئنا بیشترین افراد از بین این کارنامه سبزها قبول میشن
Canada
ناشناس
۱۱:۱۴ ۲۲ تير ۱۴۰۰
سلام کارنامه سبزها حداقل لیسانس یا فوق لیسانس یا دکتری رشته مربوطه رو دارن بقیه چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۰۱ تير ۱۴۰۰
تاسف اورره واقعا انگار ازمونو برای تله انداختن اون پول ثبت نام برگزار میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۰۱ تير ۱۴۰۰
تاسف اورره واقعا انگار ازمونو برای تله انداختن اون پول ثبت نام برگزار میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۰۱ تير ۱۴۰۰
سلام
كارنامه سبز چه سالی اعتبار داره؟
United States of America
ناشناس
۰۹:۴۷ ۰۱ تير ۱۴۰۰
من واقعا میخوام اینو بگم که هر کشوری که نظام اموزشیش مریض باشه تاثیرش رو روی همه ی جامعه نشون میده واقعا نظام آموزشی کشور مریضه و با تصمیم های نادرست حال و روزش به اینجا رسیده دو سال قبل اومدن گفتن اونایی که از سال ۸۳ تا ۸۴ با آموزش و پرورش همکاری داشتن میتونن جذب بشن من فقط میخوام اینو بپرسم واقعا نفری که نزدیک به ۱۰ سال از محیط آموزش و پرورش دور بوده پتانسیل لازم برای تدریس رو داره تنها یک خواهش از مجلس شورای اسلامی دارم دیگه تن به زیادی خواهی های نابجا نده