مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان فارس با تشریح نقش جامعه علمی و دانشگاهی کشور در توسعه فضای سیاسی و انتخاباتی، گفت: دانشگاهیان پیشگامان و جلوداران عرصه‌های سیاسی به‌ویژه انتخابات هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت الا سلام حمید مقامی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص حضور حداکثری مردم در انتخابات اظهار داشت: فارغ از هر نگاه سیاسی انتخابات در هر کشوری یک فرصت برای مردم آن کشور به شمار می‌رود وبه همین علت دشمنان جمهوری اسلامی نمی‌خواهند از این فرصت استفاده شود.

به عقیده او، استادان دانشگاه و همچنین دانشجویان در ایجاد فضای مشارکت حداکثری در انتخابات نقاط بسیار مهمی دارند که ضمن حضور در این عرصه می‌تواند در تبیین مسائل برای جامعه هم به خوبی ایفای نقش کنند.

این استاد دانشگاه، انتخابات ۱۴۰۰ را برای مردم و کشور از ابعاد مختلف مهم و حساس توصیف کرد و گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات در جوامع بین الملی پیام وحدت مردم ایران را نشان می‌دهد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان فارس گفت: برای ترویج فرهنگ پرسشگری با تولید فکر توانسته ایم کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها راه اندازی کنیم تا جامعه دانشگاهی بتوانند به اصلح‌ترین کاندید رای بدهند.

حجت الاسلام حمید مقامی با اشاره به ارتقای بینش سیاسی و مذهبی به عنوان یکی از رسالت‌ها و اولویت‌های کلان دفتر نهاد مقام معظم رهبری گفت: یکی از روش‌های ارتقای روحیه پرسشگری در بین دانشجویان برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان فارس حضور جوانان را مهم توصیف کرد وگفت: دختران وپسران تصمیم گیری می‌کنند تا به جامعه ومسئولان اعلام کنند اثرگذاری آن‌ها در هیچ تصمیم مهم در کشور نباید فراموش شود، زیرا این اقشار سرمایه‌های کشور به شمار می‌روند.

حجت الاسلام مقامی همچنین با اشاره به ولادت با سعادت حضرت معصومه مصادف با روز دختر این مناسبت را یکی دیگر از پیام‌های انقلاب توصیف کرد وگفت از آنجایی که برخی از افتخارات این کشور با نام دختران ایران زمین گره خورده است مفتخریم در کشوری زندگی می‌کنیم همه دختران باعفت ایران توانسته اند در تمامی صحنه‌های علمی ورزشی به عنوان نابغه‌های ایرانی خودشان را معرفی کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.