نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین پیش‌بینی درباره چگونگی روند مذاکرات درباره برجام را سخت توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین، امروز جمعه گفت دور جدید مذاکرات برجام طی این هفته آغاز می‌شود.

او گفت: دور جدید (مذاکرات برجامی در وین) این هفته آغاز می‌شود. گرچه لزوما قرار نیست جمعه باشد.

این دیپلمات روس افزود: ارزیابی چشم‌انداز‌ها متفاوت است، اظهارات محتاطانه هم طرف ایرانی و هم طرف آمریکایی جلب توجه می‌کند و به این دلیل است که برخی از مسائل اهمیت بالایی برای دو طرف ایران و آمریکا باقی مانده است (که حل نشده است).

اولیانوف گفت: پیش‌بینی و حدس و گمان در باره چگونگی روند مذاکرات سخت و البته بیهوده است.

به گفته او، مهم این است که اراده و عزم برای دستیابی به نتیجه و تکمیل موفقیت‌آمیز روند مذاکره وجود دارد، و باید دید که این امر چقدر زمانبر است.

پیش از این رویترز نوشت مذاکره‌کنندگان اصلی ایران گفتند دور بعدی روز شنبه آغاز خواهد شد. با این حال، چهار دیپلمات، دو مقام ایرانی و دو تحلیل‌گر گفتند هنوز موانع فراوانی بر سر راه احیای معامله هسته‌ای ایران محکم بر سر جای خود باقی مانده و این نشان می‌دهد هنوز تا بازگشت ایران و آمریکا به پایبندی به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ راهی باقی مانده است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، در سال ۲۰۱۸ میلادی به شکلی یکجانبه از توافق هسته‌ای بیرون آمد و به دنبال آن تحریم‌هایی را بر کشورمان اعمال کرد؛ اقدامی که در نهایت به واکنش متقابل ایران برای کاهش تعهدات خود ذیل برجام مواجه شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار