مهم‌ترین حوادث امروز ۲۱ خرداد ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مهم‌ترین حوادث امروز ۲۱ خرداد ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

توقیف پژو پارس با ۱۲۸ کیلو مواد افیونی

سرگرد "هادی کیان مهر فرمانده انتظامی شهرستان نایین بیان داشت: ماموران انتظامی شهرستان "نائین" حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور ترانزیت این شهرستان به یک سواری سمند و ۲ پژو ۴۰۵ مشکوک و آن‌ها را متوقف کردند.

او افزود: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شده این خودرو‌ها راه پاکن یک خودروی حامل مواد مخدر هستند که بلافاصله وارد عمل شدند و خودروی مورد نظر که پژو پارس بود را نیز شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نایین با اشاره به متوقف کردن این خودرو ادامه داد: در بازرسی به عمل آمده ۱۱۳ کیلو و ۲۴۰ گرم حشیش و ۱۴ کیلو و ۸۴۰ گرم تریاک که در صندوق عقب و زیر صندلی‌های پژو پارس جاساز شده بودند، کشف شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در مجموع طی این عملیات ۱۲۸ کیلو و ۸۰ گرم حشیش و تریاک کشف، ۴ خودروی سبک توقیف و ۵ سوداگر مرگ نیز دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

سرگرد کیان مهر تاکید کرد: نیروی انتظامی شبانه روز در اقصی نقاط کشور با سوداگران مرگ و قاچاقچیان افیونی برخورد قاطع و قانونی می‌کند و هرگز اجازه جولان و سرکشی به آنان نخواهد داد.

 

دستگیری سارق حرفه‌ای منزل و کشف ۲۶ فقره سرقت

سرهنگ "جواد افشاری فرمانده انتظامی شهرستان خوروبیابانک بیان داشت: پس از وقوع چندین مورد سرقت منزل و اماکن خصوصی در شهرستان "خوروبیابانک"، شناسایی و دستگیری عامل یا عوامل این سرقت‌ها در دستور کار قرار کارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی گرفت.

او افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان "خوروبیابانک" پس از انجام اقداماتی تخصصی موفق شدند یک نفر را در ارتباط با این سرقت‌ها شناسایی و دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان خوروبیابانک با بیان اینکه فرد دستگیر شده هنگامی که با مستندات پلیس روبه رو شد به ۲۶ فقره سرقت منزل در این شهرستان اعتراف کرد، اظهار داشت: متهم پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

این مقام انتظامی از شهروندان خواست با به کارگیری هشدار‌ها و توصیه‌های انتظامی و پیشگیرانه فرصت‌های ارتکاب جرم سرقت را از سارقان سلب و هرگونه موضوع و موارد مشکوک را از طریق تماس با سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

دستگیری ۶۳ معتاد وخرده فروش مواد در اصفهان

سرهنگ"حمیدرضا اکبری گفت: درراستای اجرای طرح دستگیری خرده فروشان وتوزیع کنندگان مواد مخدربه منظورارتقاء سطح امنیت عمومی این طرح در شهرستان اصفهان اجرا شد.

او بیان داشت:هدف از اجرای این طرح پیشگیری از وقوع جرایم با رویکرد انتظامی بخصوص درنقاط جرم خیز، آلوده ودرمعرض تهدیدمجرمین و همچنین پیشگیری ازگسترش کانون‌های جرم درسطح شهرستان بود.

این مقام انتظامی افزود:این طرح با استفاده حداکثری ازظرفیت‌های موجود نسبت به عملیات با حضور کلیه کلانتری‌ها ویگان امداد از بامداد تاپایان روز گذشته اجرا وعملیاتی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان اضافه کرد:در این طرح ۲۹ معتاد، ۳۴ خرده فروش مواد مخدر و بیش از ۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد.

سرهنگ "اکبری" درپایان با بیان اینکه پلیس در برخورد با فروشندگان و توزیع کنندگان مواد مخدر به شدت برخورد می‌کند خاطر نشان کرد:در این راستا همه متهمان با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

 

برداشت ۳۰۰ میلیون ریالی از حساب شهروندان با ترفند شارژ شگفت انگیز

سرهنگ "سید مصطفی مرتضوی گفت: در پی مراجعه چند نفر از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر اینکه برای خرید شارژ از طریق لینک معرفی شده به درگاه جعلی هدایت و مبالغی از حساب آن‌ها به صورت غیر مجاز برداشت شده است، رسیدگی به موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: طی بررسی‌های فنی مشخص شد لینک معرفی شده در کانال تلگرامی، کاربران را به یک درگاه بانکی جعلی هدایت کرده و پس از دریافت اطلاعات حساب آنان، اقدام به برداشت وجه از حساب به صورت غیرمجاز می‌کند.

او بیان داشت: با ارائه مستندات توسط شاکیان و اقدامات تخصصی صورت گرفته، نهایتا متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی به پلیس فتا دلالت و تاکنون به برداشت مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال بصورت غیر مجاز اعتراف کرده است.

توقیف پژو پارس با ۱۲۸ کیلو مواد افیونی / دستگیری سارق حرفه‌ای منزل و کشف ۲۶ فقره سرقت



سرهنگ مرتضوی به شهروندان هشدار داد: گزارش‌ها و تماس‌های متعددی توسط شهروندان در خصوص کلاهبرداری از طریق تبلیغات جعلی و اغوا کننده به پلیس فتا واصل می‌شود که مجرمان اقدام به ایجاد کانال و صفحات تبلیغاتی یا درج آگهی جعلی با موضوعات جذاب و اغوا کننده می‌کنند و از کاربران درخواست دارند برای دریافت کالا یا خدمات با پرداخت مبالغ اندک به لینکی که جعلی است و خودشان طراحی کرده اند مراجعه کنند که در واقع کاربر را به درگاه جعلی پرداخت (فیشینگ) هدایت و اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب بانکی آن‌ها می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: شهروندان می‌توانند آخرین و به روزترین آموزش‌های لازم درخصوص استفاده صحیح از ظرفیت‌های فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir دریافت کنند.

 

کشف ۲ تُن و ۸۰۰ کیلوگرم شکر قاچاق در نجف آباد

سرهنگ "محمد حسین باباکلانی بیان داشت: ماموران یگان امداد فرماندهی انتظامی شهرستان نجف آباد حین کنترل خودرو‌های عبوری در یکی از محور‌های مواصلاتی شهرستان به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران انتظامی در بازرسی از این خودرو، ۲ تُن و ۸۰۰ کیلو شکر که فاقد هرگونه مجوز قانونی بوده و به صورت قاچاق حمل می‌شد را کشف کردند.

فرمانده انتظامی "نجف آباد" با بیان اینکه ارزش این محموله مکشوفه برابر نظر کارشناسان مربوطه، ۴۰۰ میلیون ریال است، اظهار داشت: در این رابطه خودرو توقیف و راننده آن نیز دستگیر و به همراه پرونده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شد.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.