جدید ترین خبر ها و شنیده های انتخابات شوراهای کهگیلویه و بویراحمد را در بسته انتخاباتی دنبال کنید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، در بسته انتخاباتی امروز کهگیلویه و بويراحمد تلاش می کنیم داغ ترین و جدیدترین اخبار و اطلاعات نامزدهای شورا‌های اسلامی شهر و روستا‌ را به خوبی انعکاس دهیم پس همراه ما باشید.

تلاش برای برگزاری انتخاباتی سالم و بی طرف

احمدی فرماندار شهرستان بویراحمد در جلسه آموزشی نمایندگان خود در شعب اخذ رای گفت: مهم‌ترین بحث مورد نظر ما بحث بی طرفی در انتخابات است و نباید هیچ حمایتی از جناحی یا فرد خاصی داشته باشیم.

احمدی افزود: نمایندگان فرمانداری در محل صندوق‌ های رأی در واقع حکم فرماندار را دارند و هر گونه رفتار از سوی آن ها به نام فرماندار و دولت نظام اسلامی نوشته می‌شود.

او به وظایف نمایندگان فرماندازی هم اشاره و عنوان کرد: شما رئیس و مسئول صندوق و شعب هستید و باید همه تلاش خود را برای برگزاری انتخابات سالم به کار بگیرید.

احمدی به نگرانی برخی از کاندیدای شورا‌ها هم اشاره کرد و گفت: در جلسه‌ ای که با نامزد‌های شورا‌ها داشتیم از دخالت مجریان در انتخابات ابراز نگرانی کردند که حق آن‌ها ضایع شود و ما از بی طرفی نمایندگان فرمانداری در شعب اخذ رای به آن‌ها اطمینان دادیم.

او ادامه داد: در اجرای قانون با هیچ کس تعارف ندارم و اگر کسی خدای نکرده مسائل قومی و جناحی را در کار اعمال کند، مطمئن باشید که طبق قانون و در سریعترین زمان با او برخورد خواهیم کرد.

آغاز تبلیغات یکسان برای نامزدهای شوراهای شهر و روستا

فتاح محمدی رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد گفت: تبلیغات نامزد‌های انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا از روز بیستم خرداد آغاز و به مدت ۷ روز به صورت یکسان برای همه نامزد‌ها ادامه می‌یابد.

محمدی با بیان این که در این دوره از انتخابات، در استان ۹۹۸ شعبه اخذ رای در استان وجود دارد افزود: شورا‌های اسلامی از تعداد صندوق‌ های بیشتری برخوردارند.

او بیان کرد: در حوزه شهری ۹۶ کرسی اصلی با ۱۸ شهر وجود دارد که سه شهر یاسوج، دوگنبدان دهدشت دارای هفت کرسی و ۱۵ شهر دارای ۵ کرسی است و به طور میانگین میزان استقبال از هر کرسی هفت تن است.

رئیس ستاد انتخابات استان گفت: در حوزه روستایی ۶۹۰ کرسی سه تایی و ۲۰ کرسی برای پنج تن وجود دارد و به طور متوسط میزان رقابت برای هر کرسی در روستا‌ها دو تن است.

اعلام قوانین تبلیغات انتخاباتی کاندیداها

جواد پرهیزگار قاضی بخش دیشموک گفت: دیوارنویسی‌ ها و هرگونه استفاده از وسایل دولتی همچون صداوسیما، تربیون نمازجمعه و موسسات وابسته به دولت و بودجه عمومی توسط کاندیدای انتخابات تخلف است.

پرهیزگار افزود: استفاده از بنر‌ها با ابعاد بیش از ۱۰۰ در ۷۰ سانتیمتر به صورت فلزی، پارچه‌ای و مقوایی ممنوع است.

او ادامه داد: دستگاه قضایی با متخلفان انتخاباتی که اقدام به خرید و فروش رأی و یا تهدید مردم در خصوص اخذ رأی کنند، برخورد قانونی می‌شود.

رئیس حوزه قضایی بخش دیشموک گفت: آوردن افراد رأی دهنده از بیرون حوزه‌های انتخابیه شهری همچون روستا‌ها در شهر‌های زیر ۲۰ هزار تن جمعیت تخلف بوده و با رانندگانی که اقدام به جابجایی مردم می‌کنند برخورد و خودرو‌های آنان در صورت ارتکاب تخلف توقیف می‌شود.


پرهیزگار با اشاره به ممنوع بودن رأی دادن با شناسنامه دیگران ادامه داد: رأی دادن با شناسنامه دیگران ممنوع بوده و چنین کاری مصداق جعل در اسناد رسمی و قانونی است.

او گفت: هرگونه جعل اوراق انتخابات و معدوم نمودن یا بازکردن پلمب صندوق انتخاباتی تخلف و تا دو سال جریمه حبس دارد.

پرهیزگار افزود: انجام هر عملی از سوی اعضای شعب رأی که منجر به مخدوش شدن برگه تعرفه رأی شود تخلف است.

قاضی دادگاه عمومی دیشموک ادامه داد: کاندیدای انتخابات نیاز نیست برنامه‌های خلاف واقع دهند و ابراز وعده‌های خلاف واقع از سوی کاندیدای شورای اسلامی شهر و روستا تخلف محسوب می‌شود.

انتهای پيام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.