نیروهای الحشد الشعبی عراق موفق به خنثی سازی یک طرح تروریستی بزرگ در استان الانبار شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه خبری مدیریت اطلاع رسانی الحشد الشعبی عراق از خنثی سازی یک طرح بزرگ تروریستی در استان الانبار عراق خبر داد.

بر این اساس، معاونت اطلاعات الحشد الشعبی بعد از دستیابی به اطلاعاتی درباره وجود مواد منفجره در ناحیه الخالدیه در منطقه البوبالی در استان الانبار وارد عمل شد.

تیم خنثی سازی بمب وابسته به تیپ دوم نیرو‌های مردمی مقادیر زیادی از انواع مواد منفجره پرقدرت را کشف و ضبط کرد. این مواد منفجره برای هدف قرار دادن واحد‌های نظامی و شهروندان در استان الانبار آماده شده بود.

پیشتر کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق درباره ادامه ورود تروریست‌ها به عراق در پی تأمین نشدن امنیت همه مناطق مرز‌های سوریه هشدار داده بود. این کمیسیون تاکید کرد تأمین امنیت مرز‌های سوریه بر امنیت ملی عراق تأثیرات مثبت زیادی دارد، به ویژه که عناصر تروریستی داعش در بخش‌هایی از مناطق آن سوی مرز‌ها حضور دارند.

عبدالخالق العزاوی، عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق گفت مرز‌های عراق و سوریه از نظر تنوع جغرافیایی و پستی و بلندی ها، پیچیده است و شامل مسافت‌های بسیار طولانی می‌شود. به ویژه با وجود چالش‌های متعدد که آن را از مرز‌های دیگر کشور‌های همسایه متمایز می‌کند، نیازمند تلاش فوق العاده برای تأمین امنیت هستیم.

پیش از این نیز نهاد اطلاع رسانی امنیتی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرده بود دو تروریست داعشی که در بمب‌گذاری در منطقه «اللطیفیه» در جنوب استان بغداد و در مسیر حرکت زائران به سمت کربلای معلی مشارکت داشتند دستگیر شده اند.

نهاد اطلاع رسانی امنیتی عراق اعلام کرد: در راستای تلاش‌های مستمر برای پیگرد عناصر تروریستی و خشکاندن منابع تروریسم، نیرو‌های اطلاعات وزارت کشور موفق شدند ۲ تروریست تحت تعقیب و وابسته به گروهک تروریستی داعش را دستگیر کنند. این دو تروریست داعشی در چندین عملیات بمب‌گذاری در بوستان‌های شهر اللطیفیه در مسیر حرکت زائران به سمت کربلای معلی مشارکت داشتند.


بیشتر بخوانید:

عملیات الحشدالشعبی در اطراف منطقه حمرین در استان دیاله


تلاش‌ها برای تأمین امنیت مرز‌های سوریه و عراق از چهار سال پیش در چند مرحله و پس از پایان درگیری‌های آزادسازی این کشور از لوث گروه تروریستی داعش آغاز شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۶ ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
الانبار = انبار تروریست
آخرین اخبار