پنتاگون اعلام کرد پس از خروج تمامی نیرو‌های نظامی آمریکا از خاک افغانستان، واشنگتن دیگر از حملات هوایی در این کشور حمایت نمی‌کند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد: پس از ترک کامل نیرو‌های نظامی آمریکا از افغانستان، واشنگتن هیچ گونه همکاری و حمایتی در زمینه حملات هوایی به خاک این کشور نخواهد نکرد.

با این وجود، منابع خبری اعلام کرده اند وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به دنبال راهی برای توجیه حضور نظامی خود پس از خروج از خاک افغانستان است.

آستین همچنین اظهار کرد: ماموریت آمریکا برای دفاع از امنیت و منافع ملی این کشور در افغانستان انجام شده و حالا تنها وظیفه ما انتقال نیرو‌های نظامی و تجهیزات به کشورمان است.

وزیر دفاع آمریکا در پاسخ به این سوال که در صورت تهدیدات گروه‌های افراطی و طالبان واشنگتن اقدامی انجام خواهد داد گفت: فعلا در این باره نمی‌توان اقدامی را پیش بینی کرد.

وزیر دفاع آمریکا در ادامه تصریح کرد: تا زمانی که نیرو‌های نظامی ما در خاک افغانستان حضور دارند هر گونه تهدید و حملات تروریستی را پاسخ می‌دهیم.

جان پ. راث، سرپرست نیرو‌های هوایی آمریکا گفت: برخی پایگاه‌های هوایی ما فعلا باید در خاک افغانستان باقی بمانند تا بخشی از توانایی نظامی احتمالی ما در آینده را تامین کنند.

وی افزود: تا زمان حضور نیرو‌های آمریکایی در افغانستان از طریق پرواز‌های جنگنده و بالگردهایمان از نیرو‌های خود حفاظت خواهیم کرد.

به گفته وزیر دفاع آمریکا، سفارت واشنگتن در کابل به منظور حفاظت از منافع آمریکا در این کشور تعطیل نخواهد شد.

قرار است تا چند ماه آینده تمامی نیرو‌های نظامی خاک افغانستان را به مقصد کشورهایشان ترک کنند؛ این اتفاق موجب شده تحلیل‌های مختلفی از آینده سیاسی افغانستان و حضور طالبان در خاک این کشور ارائه شود. برخی معتقدند با قدرت گیری دوباره نیرو‌های طالبان در افغانستان ممکن است درگیری‌های داخلی در این کشور دوباره شدت گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.