در این بسته خبری آخرین اخبار از انتخابات شورای شهر و روستای شهرستان مهاباد را مشاهده می‌کنید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، در بسته امروز، جمعه ۲۱ خرداد ماه خبر‌های انتخاباتی شورای شهر و روستای مهاباد را می‌خوانید.

بهبود شرایط جامعه در گرو حضور حداکثری در انتخابات است

امام جمعه مهاباد گفت: برای حل مشکلات و بهبود شرایط موجود در جامعه باید مردم حضور حداکثری در انتخابات پیش رو را مورد توجه جدی قرار دهند.

ماموستا عبدالسلام امامی افزود: مشارکت نکردن در انتخابات حاصلی جز پشیمانی برای مردم نخواهد داشت و تنها راه حل تغییر شرایط موجود، حضور گسترده در مشارکت سیاسی و انتخاب افراد اصلح است.

او با اشاره به شرایط مقابله با کرونا اضافه کرد: انتخابات امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا متفاوت‌تر از دوره‌های قبلی برگزار خواهد شد که ضروری است نامزد‌ها در کنار اخلاق مداری و رعایت حق الناس موارد و دستورالعمل‌های بهداشتی را نیز بخوبی مراعات کنند.

راه اندازی ستاد‌های انتخاباتی در پنج معبر اصلی مهاباد ممنوع است

خشایار صنعتی رئیس هیات بازرسی انتخابات مهاباد با تاکید بر اینکه هر گونه شکایت و تخلف انتخاباتی توسط این هیات مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت، اظهار داشت: راه اندازی ستاد‌های انتخاباتی در پنج معبر اصلی و پرتردد شهر که باعث مزاحمت و مختل شدن کار‌های روزانه شهروندان می‌شود، ممنوع است.

او تصریح کرد: هر گونه تبلیغ در فضای بسته، تجمع و گردهمایی مغایر با شیوه نامه‌های بهداشتی ممنوع بوده و انتظار می‌رود نامزد‌ها با توجه شرایط مقابله با کرونا همکاری لازم را با ستاد انتخابات شهرستان داشته باشند.

اسامی ۱۵۲ نفر از تایید صلاحیت شدگان نهایی شورا‌های اسلامی شهر مهاباد امروز مشخص و فهرست آن منتشر شد.

برهمین اساس از این تعداد ۱۲۲ نفر مربوط به نامزد‌های شورای اسلامی شهر مهاباد، ۹ نفر مربوط به شهر "خلیفان" و ۲۱ نفر مربوط به شهر "گوگ تپه" است که در ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی در این شهر‌ها با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

برای برگزاری انتخابات در این شهرستان، ۱۷۶ شعبه پیش بینی شده است که نسبت به دوره قبل ۱۰ شعبه افزایش پیدا کرده است.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا روز ۲۸ خرداد امسال برگزار خواهد شد؛ در مجموع ۴۵۵ کرسی برای شورا‌های اسلامی شهر و روستا در این دوره در مهاباد پیش بینی شده است.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.