وزارت دفاع روسیه از آغاز رزمایش نظامی گسترده در اقیانوس آرام با مشارکت کشتی‌های جنگی، زیردریایی‌ها و جنگنده‌های این کشور خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد رزمایش نظامی گسترده این کشور در بخش میانی اقیانوس آرام با مشارکت ۲۰ کشتی جنگی و کشتی پشتیبانی و زیردریایی و ۲۰ جنگنده آغاز شده است.

در این بیانیه همچنین آمده است: «در حال حاضر تمرین بخش‌های مختلف نیروی دریایی در بخش میانی اقیانوس آرام بر اساس طرح آموزش فرماندهی و گروه‌های وابسته به نیروی دریایی در اقیانوس آرام در حال انجام است.»

در این بیانیه همچنین آمده است: «این آموزش‌ها شامل اداره عملیات تجمع نیرو‌ها و حمایت از راه‌های ارتباطی دریایی و دفاع از آن‌ها است. در این رزمایش همکاری هنگام جستجوی زیردریایی و تجمع دریایی دشمن فرضی و تعقیب آن تمرین می‌شود.»

پیش از این اما هزاران نفر از نیرو‌های ناتو هفته‌های گذشته همراه با چندین کشتی جنگی و ده‌ها جنگنده در تمریناتی نظامی که از اقیانوس اطلس تا منطقه دریای سیاه گسترش یافته است، شرکت کردند.

متخصصان برجسته ناتو اصرار دارند که تمرینات نظامی با حضور ۹ هزار سرباز از ۲۰ کشور برای نشان دادن قدرت نظامی خود صرفا به روسیه نیست، بلکه آن‌ها بر سراسر منطقه دریای سیاه تمرکز دارند، جایی که روسیه متهم به مسدود کردن ناوبری آزاد کشتی‌ها است.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، می‌گوید این تمرینات برای هر دشمنی پیام مهمی دارد: «ناتو همیشه آماده است.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار