ممنوعیت استفاده از وی‌چت و تیک تاک توسط بایدن لغو شد

رئیس جمهور جدید آمریکا حکم اجرایی دونالد ترامپ درباره برنامه های TikTok و WeChat را به طور کامل در این کشور لغو کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از بی بی سی؛ جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، ممنوعیت استفاده از ۸ برنامه چینی و همینطور تیک تاک و وی‌چت که استفاده از آن‌ها در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ ممنوع شده بود را لغو کرد.

بایدن اعتقاد دارد که دولت باید تهدید و چالش‌های مربوط به این برنامه‌ها را شناسایی و راهکاری را ارائه کند و ممنوع کردن استفاده از این برنامه‌ها کار درستی نیست. او می‌خواهد تحقیق درباره برنامه‌هایی که امنیت ملی آمریکا را تهدید می‌کنند به وزارت مربوط به این موضوع محول کند. وزارت بازرگانی ایالات متحده اکنون برنامه‌هایی که فکر می‌کند تهدیدی برای این کشور هستند را بررسی می‌کند.


بیشتر بخوانید


موضع کاملا متفاوت بایدن با ترامپ در بحث برنامه‌های چینی

دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا سال گذشته دستور ممنوعیت عرضه و استفاده از برنامه‌های چینی تیک تاک، وی‌چت و علی‌پی را در فروشگاه برنامه‌های آمریکایی صادر کرده بود. وی در آن زمان این برنامه‌ها را تهدیدی علیه امنیت ملی توصیف کرد. اما اکنون جو بایدن تصمیم دیگری گرفته و این ممنوعیت را کاملا لغو و اعلام کرد که این فرمان و فرمان‌های دیگر شبیه به آن نیز باید به طور کامل لغو و تصمیم جدیدی برای تعیین تکلیف برنامه‌های تهدید کننده امنیت کشور در نظر گرفته شود. پیشنهادی ارائه شد که برنامه‌های Oracle و Walmart که تحت مالکیت یک نهاد آمریکایی هستند مسئولیت رسیدگی به اطلاعات کاربران TikTok و تعدیل محتوای آن را بر عهده بگیرند.

ممنوعیت استفاده از وی چت و تیک تاک توسط بایدن لغو شد

جمع آوری داده‌ها

جو بایدن در دستورالعمل اجرایی جدید خود گفت که دولت فدرال باید تهدید‌های ناشی از برنامه‌ها و نرم افزار‌های مستقر در چین را از طریق تجزیه و تحلیل دقیق و مبتنی بر شواهد ارزیابی کند و هرگونه خطرات غیر قابل قبول یا غیر قابل انطباق با امنیت ملی، سیاست‌های این کشور و اهداف اقتصادی را پیگیری و حل کند. وی اذعان کرد که این برنامه‌ها می‌توانند به اطلاعات گسترده کاربران دسترسی پیدا کرده و در برخی از موارد آن‌ها را بفروشند.

ممنوعیت استفاده از وی چت و تیک تاک توسط بایدن لغو شد

اشلی گورسکی، وکیل مدافع ارشد اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا (ACLU)، از تصمیم لغو این ممنوعیت استقبال کرد. وی گفت: " بایدن حق دارد که این دستورات اجرایی دولت ترامپ که به صراحت حقوق اصلاحیه اول کاربران TikTok و WeChat را در ایالات متحده نقض می‌کند، را لغو کند. بررسی وزارت بازرگانی از این برنامه‌ها و سایر برنامه‌ها، نباید ما را در همان مسیر نادرست قرار دهد. "

گفتنی است که ماهانه حدود ۸۰ میلیون آمریکایی از TikTok استفاده می‌کنند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار