رونمایی سامسونگ از کوچکترین سنسور دوربین ۵۰ مگاپیکسلی در موبایل

شرکت سامسونگ از حسگرجدیدی برای دوربین تلفن های همراه خود رونمایی کرده که ریزترین سنسور در این صنعت است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سام موبایل؛ شرکت سامسونگ حسگر دوربین ایزوسل JN۱ را معرفی کرد. این سنسور جدید دارای کمترین اندازه پیکسل یعنی ۰.۶۴ میکرون است و با هدف کاهش ضربات دوربین که این روز‌ها در تلفن‌ها رایج است، طراحی شده است. ایزوسل JN1 از جدیدترین فناوری‌های دوربین این شرکت مانند ISOCELL 2.0، Smart ISO، Double Super PDAF پشتیبانی می‌کند.


بیشتر بخوانید


جزئیات حسگر سامسونگ با کوچکترین اندازه 

این حسگر یک سنسور 50MP با اندازه ۱ / ۲.۷۶ اینچ و 0.64μm پیکسل است. سامسونگ ادعا می‌کند که ۱۶ درصد حساسیت به نور را بهبود داده و می‌تواند از ۴-در-۱ پیکسل (در نتیجه 1.28μm پیکسل) برای ضبط تصاویر 12.5MP استفاده کند. همراه با بهبود حساسیت به نور و پیکسل زدایی، این سنسور می‌تواند تصاویر روشن‌تر را حتی در شرایط کم نور ثبت کند.

سنسور جدید از مکانیزم Double Super PDAF استفاده می‌کند که از تراکم دو برابر پیکسل‌های مورد استفاده برای تشخیص فاز در فوکوس خودکار در سیستم Super PDAF استفاده می‌کند. این سنسور می‌تواند به طور دقیق بر روی سوژه‌ها حتی در نور محیط نیز تصاویر خوبی را ثبت کند. همچنین سنسور ایزوسل JN1 می‌تواند فیلم‌هایی با کیفیت 4K با نرخ ۶۰ فریم در ثانیه و فیلم‌های اسلوموشن با کیفیت 1080p را با سرعت ۲۴۰ فریم بر ثانیه ضبط کند.

رونمایی سامسونگ از حسگر دوربین ۵۰ مگاپیکسلی موبایل با کوچکترین سایز پیکسل

ایزوسل کوچکتر از سنسور‌های معمول دوربین ISOCELL 48MP مانند ISOCELL GM1 یا GM2 است که در تلفن‌های هوشمند میان رده استفاده می‌شود. این سنسور به احتمال زیاد در گوشی‌های هوشمند سطح متوسط ​​و میان رده یا به عنوان دوربین جلویی در گوشی‌های سطح بالا استفاده خواهد شد. این لنز می‌تواند با یک لنز زاویه دید عریض، یک لنز فوق عریض یا یک لنز تله جفت شود.

رونمایی سامسونگ از حسگر دوربین ۵۰ مگاپیکسلی موبایل با کوچکترین سایز پیکسل

داکیون چانگ معاون اجرایی (تجارت حسگر) در سامسونگ گفت: "فن آوری‌های پیشرفته پیکسل سامسونگ بار دیگر مرز‌ها را با حداکثر دقت برای ایجاد یک سنسور تصویر با کوچکترین اندازه پیکسل صنعت، اما با عملکرد قدرتمند، از بین بردند. ISOCELL JN1 جدید با سرعت ۰.۶۴ میکرومتر قادر است زیبا‌ترین تصاویر را با تلفن‌های همراه ثبت کند. "

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار