در ۲ سال اول پس از تولد، رشد قد، مغز سر و ساختار عضله‌ها و چربی‌ها به سرعت اتفاق می‌افتد.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، پیش از اشاره به خواص بادام هندی برای کودکان بهتر است جایی را برای خرید بادام هندی به صورت اینترنتی به شما معرفی کنیم و سپس نگاهی گذرا به مراحل رشد جسمانی کودکان بیندازیم و بر اساس آن خواص این مغز را به شکل کلی بررسی کنیم.

خرید بادام هندی

فروش بادام هندی به‌صورت آنلاین و آسان، در مزبار که سایت تخصصی خشکبار و آجیل است فراهم بوده و قیمت بادام هندی آن به نسبت تازگی، کیفیت و بسته‌بندی محصول مناسب و رقابتی است.

مراحل رشد کودک و مصرف بادام هندی

رشد در گستره عمر، از پیش از تولد و با لقاح آغاز می‌شود و تا پایان زندگی ادامه دارد. دوره پیش از لقاح و باروری و تغذیه پدر و مادر نیز خیلی با اهمیت است اما در اینجا از آن صرف نظر می‌کنیم.

دوره جنینی

در این دوره، سرعت رشد نسبت به بقیه دوره‌های زندگی خیلی سریع است و البته رشد جنین کاملاً به مادر وابسته است.

رژیم غذایی نامناسب مادر در طول حاملگی باعث مشکلاتی در سلامتی نوزاد و نقص در اندام‌های او بویژه دستگاه ایمنی می‌شود.

از بادام هندی با عنوان «قرص ویتامین» یاد می‌شود و به مصرف آن در دوران بارداری توصیه شده است؛ چون هم حاوی انواع ویتامین لازم برای رشد جنین است و هم انرژی و کالری کافی را به مادر می‌رساند.

2 سال اول زندگی

در دو سال اول پس از تولد، رشد قد، مغز سر و ساختار عضله‌ها و چربی‌ها به سرعت اتفاق می‌افتد. همچنین بچه‌ها در این دوره، انرژی زیادی مصرف می‌کنند و گفته شده دوبرابر بزرگسالان به انرژی نیاز دارند. رشد حرکتی و ادراکی و استفاده از حواس نیز شروع می‌گردد.

رشد جسمانی نوزاد در این مرحله، در شش ماه نخست، به تغذیه با شیر مادر کاملاً وابسته است و سپس تغذیه کمکی شروع می‌شود و البته بهتر است دوران شیردهی تا پایان دوسالگی ادامه یابد.

در این دوران، مصرف بادام هندی برای نوزادان مجاز نیست اما مادر باید خوردن آن را ادامه دهد تا نیازهای کودک را از طریق شیر خودش تأمین کند.

خواص بادام هندی برای کودکان

دو تا شش‌سالگی

بین دو تا شش‌سالگی، رشد استخوان‌بندی و دندان‌های شیری مرحله مهم رشد جسمی است. در پایان این دوره، دندان‌های اولیه از دست می‌رود و دندان‌های دائمی جایگزین آن می‌گردد.

بادام هندی منبع کلسیم، منیزیم و پتاسیم است که برای رشد، سلامت و تقویت استخوان‌ها و دندان‌های کودک ضروری است.

همچنین در این سنین، رشد مغز به ۷۰ تا ۹۰ درصد وزن بزرگ‌سالی می‌رسد که برای رشد شناختی و ادراکی آن‌ها خیلی مهم است.

مغز به اسیدهای چرب سالم و غیر اشباع شده نیاز دارد که در آجیل چهار مغز که بادام هندی یک از مغزهای آن است موجود هست.

اشتهای بعضی از بچه‌ها در پیش‌دبستانی کم می‌شود. در این حالت خوب است تعداد وعده‌ها بیشتر و حجم خوراکی کم گردد. بادام هندی را بچه‌ها دوست دارند و می‌تواند یک میان‌وعده مقوی و مغذی برای آن‌ها باشد.

رشد حرکتی درشت، مثل دویدن، پرتاپ کردن و دوچرخه‌سواری و مهارت‌های حرکتی ظریف، مثل نقاشی کردن، در این دوره انرژی زیادی از کودکان می‌گیرد که باید با خوراکی‌های پرکالری مثل بادام هندی تأمین شود.

یک نکته مهم در شکل مصرف مغزها مثل بادام هندی در کودکان این است که آن‌ها را به‌صورت پودر و مخلوط با شیر، ماست و…، یا خرد و ریز شده نه دانه کامل به کودک بدهند تا از خفگی آن‌ها جلوگیری شود؛ زیرا بچه‌ها در این سن آمادگی کافی برای جویدن و بلعیدن بعضی از آجیل‌ها و مغزها را ندارند.

خواص بادام هندی برای کودکان

 شش تا یازده‌سالگی

در سنین شش تا یازده‌سالگی، رشد جسمانی و شناختی تکمیل می‌گردد. یکی از مهم‌ترین اتفاق‌های این دوره، یادگیری در مدرسه است.

کودکان دبستانی برای موفقیت در مدرسه و نیز فعالیت زیاد روزانه مثل بازی کردن، به انرژی زیادی احتیاج دارند. بعضی از بچه‌ها در این سال‌ها برای غذا خوردن به‌خصوص وعده شام وقت نمی‌گذارند. در مقابل، بعضی از آن‌ها به مصرف تنقلات رو می‌آورند و چاق می‌شوند.

در این مرحله، مصرف بادام هندی به‌تنهایی یا در آجیل شور یا شیرین، می‌تواند انرژی لازم را به کودکان برساند، کمبود وعده غذایی را جبران کند و جایگزین مناسبی برای تنقلات باشد.

 ‌موضوع مهم دیگر در این دوران، پدیدار شدن تفاوت‌های جنسی دختران و پسران است که مصرف بادام هندی برای رشد جنسی هردوی آن‌ها مناسب است.

نکته مهمی را که در دوره دو تا شش‌سالگی درباره شکل مصرف مغزها و جلوگیری از خفگی کودکان تذکر داده شد در این دوره نیز دقت شود که اگر کودک توانایی بلعیدن آن‌ها را ندارد به شکل پودر یا خردشده به آن‌ها داده و برخوردن آن‌ها نظارت شود.

انتهای پیام/ 

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۲۰ خرداد ۱۴۰۰
البته با قیمت اون در بازار این توضیحات ما که حتی مزه اون رو فراموش کردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۲ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
واقعیت تلخه
آخرین اخبار