ساخت مجسمه سران گروه هفت از زباله‌های الکترونیکی برای هشدار درباره محیط زیست + تصاویر

حامیان محیط زیست به منظور توجه دادن به مساله آلودگی ناشی از زباله‌های الکترونیکی، مجسمه سران گروه هفت را در آستانه نشست این گروه با استفاده از این زباله‌ها بنا کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، در آستانه برگزاری نشست گروه هفت (هفت قدرت اقتصادی جهان) در ساحل کورن‌وال در جنوب غربی انگلیس، حامیان محیط زیست به منظور توجه دادن به مساله آلودگی ناشی از زباله‌های الکترونیکی، مجسمه سران گروه هفت را با استفاده از این زباله‌ها در این شهر بنا کردند.

در حال حاضر، میزان تولید پسماند‌های الکترونیکی جهان حدود ۵۰ میلیون تن است که یک تا ۳ درصد از تولید کل پسماند‌ها را تشکیل می‌دهد. 

جهان در سال ۲۰۲۰ بیش از هر چیز با بحران ناشی از شیوع یک ویروس مرگبار دست به گریبان بود؛ همه گیری که با خانه نشین شدن انسان ها، کاهش تردد خودرو‌ها و فعالیت‌های صنعتی و تولیدی که به کاهش انتشار گاز‌های آلاینده محیط زیست منجر شد، خوش‌بینی‌هایی را درباره کمک به احیای محیط زیست ایجاد کرد.

برخی بر این باور بودند که این همه گیری انتقامی بود که محیط زیست از بشر گرفت؛ انسانی که خود را اشرف مخلوقات می‌پندارد بیش از همه به طبیعتی که همه موجودات جهان در آن حق دارند آسیب وارد کرده است.

با این حال خوش‌بینی‌ها درباره کمک به نجات طبیعت در دوران همه گیری عمر طولانی نداشت و به نظر می‌رسد ماسک و دستکش‌های پلاستیکی که در دوران همه گیری استفاده گسترده‌ای داشت به مجموعه زباله‌هایی که در محیط زیست ما انباشته شده، اضافه شده است.

عوامل متعددی در تخریب محیط زیست ما موثر هستند که برخی از مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از: حاکمیت ضعیف و نبود اراده جهانی به ویژه در میان کشور‌های صنعتی، پسماند انبوه غذا، استفاده افراطی از منابع طبیعی بدون توجه به پیامد‌های آن، آلودگی پلاستیک و غرق شدن دریا‌ها در زباله‌های پلاستیکی و اکنون آلودگی زباله الکترونیکی که علاوه بر کره زمین به مدار زمین و فضا هم راه پیدا کرده است.

ساخت مجسمه سران گروه هفت از زباله‌های الکترونیکی برای هشدار درباره محیط زیست

ساخت مجسمه سران گروه هفت از زباله‌های الکترونیکی برای هشدار درباره محیط زیست

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار