علی حاجی زاده با اشاره به اهمیت طرح تفضیلی مرکز این استان برای توسعه اصولی زیرساختی گفت: بازنگری این طرح در دستور کار قرار گرفته است.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی حاجی زاده مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان در دیدار دادستان کرمان با اعلام اینکه ۱۲ شهر این استان در حال بازنگری طرح تفضیلی اند، گفت: مهمترین آن ها، طرح جامع شهر کرمان است که افق دید آن تا ۱۴۰۵ است .

او افزود: قرارداد این طرح سال ۱۳۷۵بوده که تا ۱۳۷۸آغاز به کار کرده و تا ابلاغ شده سال های زیادی گذشته است .

حاجی زاده تصریح کرد: بسیاری از کارها، قدیمی و غیرقابل استناد بودند که ما تصمیم گرفتیم تا طرح جامع کرمان بازنگری شود و به صورت کلی و اساسی این کار انجام می شود تا بتوانیم به طور کلی و اساسی اصلاح را انجام دهیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان با بیان اینکه در حال حاضر ۱۴ هزار مهندس در نظام مهندسی استان فعالند، گفت: به زودی انتخابات این مجموعه را در پیش داریم و آزمون نظام مهندسی نیز سالی دوبار برگزار می شود و عضو گیری صورت می‌گیرد.

حاجی زاده افزود: قانون امکانی را فراهم کرده تا بانک ها و اشخاص حقیقی و حقوقی برای سرمایه گذاری وارد شوند.

او تصریح کرد: قرارداد راه ها و مسیر های مواصلاتی منعقد شده است و بزودی با تامین مالی از طریق سرمایه گذار کل شبکه راه های استان به راه های ایمن تبدیل می شوند.

به گفته حاجی زاده، اداره کل  راه و شهرسازی ۳۵۰ نیرو در ۱۶ شهرستان دارد که ۸ شهرستان  آن از چارت سازمانی حذف شدند، همچنین یگان حفاظت نیز ۷۰ نیرو دارد که ۱۷ خودرو در اختیار آنهاست.

 یگان حفاظت راه‌ وشهرسازی تقویت شود

دادخدا سالاری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت حفاظت و صیانت از بیت‌المال گفت: یگان حفاظت و تیم حقوقی سازمان راه‌ وشهرسازی به دلیل مسئولیت های مهمی که دارند، تقویت شوند تا انگیزه لازم برای حفاظت از بیت المال و پیشگیری از وقوع جرم را داشته باشند. 

او افزود: در مباحث حقوقی طرح اقدام ملی مسکن، باید تمام بند ها در قرارداد ذکر شود تا در صورت همکاری و پرداخت نکردن قسط و حذف به صورت خودکار، شکایت و بحث حقوقی پیش نیاید.

سالاری تصریح کرد: مشکلات قرارداد را بررسی و پیش بینی کنید تا از وزارت خانه نیز پیگیری این مباحث را داشته باشیم.

دادستان کرمان ضمن قدر دانی از زحمات کارکنان اداره کل راه و شهرسازی  بیان کرد: اداره کل راه و شهرسازی نماینده دولت در حفظ و صیانت اراضی است و چشم مردم به این موضوع است و اگر پیشگیری صورت گیرد، مباحث حقوقی پیش نمی آید.

سالاری با اشاره به اینکه حقوق باید متناسب با مسئولیت باشد، تاکید کرد: نماینده حقوقی و نماینده یگان نیز باید امنیت شغلی و حقوق خوب داشته باشد تا با انگیزه کارش را انجام دهد به طوریکه حقوق با میزان مسئولیت برابر باشد.

این مسئول تصریح کرد: امسال ۱۰۹ مورد رفع تصرف صورت گرفته ، ۵۶ هکتار از دست متصرفان  خارج شده و به بیانی دیگر ۱۴۱ میلیارد تومان به بیت المال برگشته است.

به گفته وی، حفاظت از بیت المال، صیانت از بیت المال و پیشگیری از وقوع جرم مهمترین مواردی است که در این زمینه کاربردی است.

سالاری با اشاره به اینکه به سیما منظر شهری توجه داشته باشید، بیان کرد: هیچ جای کشور در مرکز استان به این لجام گسیختگی نیست که این حق مردم است تا در شهری در شان خود زندگی کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان گفت: بحث بزرگراه ها و ورودی استان مناسب استان نیست و بار ترافیکی تمام محمولات از کرمان عبور می کند، این در حالیست که در اصفهان تمام خروجی های آن دو بانده است؛ اگر این اتفاق در کرمان نیز بیفتد میزان تصادفات و فوتی ها کاهش می یابد.

او در خصوص کارخانه خانه سازی افزود: این کارخانه مدت زیادی رها شده است و ما ورود کردیم و گفته ایم یا باید مجددا راه اندازی شود و یا واگذار شود.

سالاری تصریح کرد: ما بیشتر به سمت و سویی می رویم تا مجددا آغاز به کار کند که امیدوارم  اتفاق خوبی برای کرمان بیفتد.

انتهای پیام/ب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار