شرکت فرآورده‌های گوشتی جی بی اس پس از حمله سایبری گسترده مجبور به پرداخت باج ۱۱ میلیون دلاری شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، شرکت فرآورده‌های گوشتی «جی بی اس» بزرگترین تامین کننده گوشت در آمریکا، در بیانیه‌ای اعلام کرد به دنبال حمله سایبری گسترده‌ای که منجر به تعطیلی تمامی شعب این کارخانه شد، مجبور به پرداخت باج به مبلغ ۱۱ میلیون دلار شده است.

مدیر عامل جی بی اس در بیانیه‌ای اعلام کرد: «پس از بازگشت اکثر خدمات آنلاین‌مان بعد از این حمله سایبری، مجبور به پرداخت این باج شدیم. این تصمیم برای من و شرکت ما تصمیم بسیاری سختی بود، به هر حال فکر کردیم این اقدام باید انجام شود تا خطری متوجه مشتری‌های ما نباشد.»

پرداخت این باج اولین بار از سوی وال استریت ژورنال اعلام شد.

هفته گذشته منابع خبری از تعطیلی همه شعب شرکت فرآورده‌های گوشتی جی بی اس آمریکا به دنبال یک حمله سایبری و قطع تولید تمام کارخانه‌های آن که تقریبا یک چهارم نیاز مردم آمریکا را فراهم می‌کند، خبر دادند.

پس از آن این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد: «تحقیقات مقدماتی نشان می‌دهد هیچ خطری متوجه کارمندان یا مشتری‌های ما نشده است.»

این حمله سایبری در آن زمان باعث شد تا تمام کارخانه‌های این شرکت در آمریکا تعطیل و فعالیت همه تاسیسات بسته‌بندی این شرکت در سطح کشور با اختلال مواجه شوند. یک گروه تجاری نیز اعلام کرد عملیات کشتار دام در سراسر استرالیا و همچنین فعالیت‌های یکی از بزرگترین کارخانه‌های تولید گوشت گاو در کانادا نیز با مشکل مواجه شدند.

حمله سایبری به شرکت فرآورده‌های گوشتی جی بی اس سه هفته پس از هدف قرار گرفتن شرکت «کلونیال پایپ لاین» مجری بزرگترین خط لوله سوختی آمریکا انجام شده است. همچنین این حمله زمانی انجام شد که صنعت تولید گوشت جهان با پیامد‌های شیوع بیماری کووید-۱۹ که سال گذشته به تعطیلی کارخانه‌ها و بروز اختلال در توزیع منجر شد، دست به گریبان است.

«آلن لیسکا» مهندس ارشد امنیت سایبری شرکت رکوردد فیوچر [Recorded Future] نیز اعلام کرد: گزارش‌ها از بیش از ۴۰ حمله سایبری به شرکت‌های مواد غذایی از ماه مه ۲۰۲۰ حکایت دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار