ساماندهی مشاغل خانگی می‌تواند اقتصاد خانواده را رونق دهد

مدیر طرح توسعه مشاغل خانگی در بوشهر گفت: ساماندهی مشاغل خانگی مانند صنایع دستی بومی می‌تواند به اقتصاد خانواده‌ها کمک شایانی کند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علی احمدی زاده مدیر و مجری طرح توسعه مشاغل خانگی در استان بوشهر با اشاره به اهمیت این طرح در زمان شیوع بیماری کووید۱۹ عنوان کرد: دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان در ایام شیوع ویروس کرونا اقدام‌های آموزشی، توانمندسازی و پشتیبانی را برای پیشرانان و کارآموزان طرح ادامه داده است.

او افزود: برگزاری کارگاه‌های آموزشی حضوری برای متقاضیان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان بوشهر پس از پایان محدودیت‌های (قرنطینه) بیماری کووید ۱۹ با هدف ایجاد، توسعه و پایدارسازی مشاغل خانگی در ۱۰ شهرستان استان بوشهر به همت پیشرانان و مربیان با رعایت اصول بهداشتی از سر گرفته شده است.

مدیر و مجری طرح توسعه مشاغل خانگی در استان بوشهر ادامه داد: برگزاری سمینارها، آموزش مداوم، پیگیری و تسهیلگری و مشاوره از جمله خدمات و اقدام‌هایی است که با تلاش کارشناسان، مشاوران و تسهیلگران به متقاضیان ارائه می‌شود.

احمدی زاده بیان کرد: در اجرای فاز‌های مختلف این طرح، متقاضیان تحت حمایت و خدمات توانمندسازی جهاد دانشگاهی قرار می‌گیرند و از آموزش‌های رایگان، مشاوره شغلی و استعدادسنجی بهره‌مند می‌شوند.


بیشتر بخوانید


او تاکید کرد: در جریان برگزاری دوره‌های آموزشی، مخاطبان طرح در موضوعات مختلفی، چون خلاقیت، برندسازی بازاریابی و... مهارت‌های لازم را فرا می‌گیرند.

به گفته مدیر طرح توسعه مشاغل خانگی در استان بوشهر، ساماندهی مشاغل خانگی منجر به رشد اقتصاد خانوار فعال در کسب و کار‌های خانگی می‌شود و صنایع دستی بومی مانند حصیربافی و گلیم بافی در صورت ساماندهی می‌توانند به اقتصاد خانواده‌ها کمک شایانی کنند.

احمدی زاده عنوان کرد: تنوع محصولات تولیدی بومی می‌تواند به ایجاد کارآفرینی و ارزش افزوده بالا و همچنین در صورت بازاریابی هوشمند، به فروش این محصولات در داخل و خارج از کشور بیانجامد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.