رئیس‌جمهور آمریکا در سفر خود به انگلیس، درباره روابط با مسکو گفت: آمریکا قصد ندارد با روسیه تقابل کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا که برای نخستین سفر اروپایی خود انگلیس را انتخاب کرده است، در جمع نظامیان آمریکایی در پایگاه «راف میلدنهال» تاکید کرد: آمریکا به دنبال تقابل با روسیه نیست.

وی ادامه داد: با توجه به این موضوع، ما بمنظور حفاظت از منافع بنیادین خود، به صورت کاملا جدی و معنادار واکنس نشان می‌دهیم.

بایدن به دیدار خود با ولادیمیر پوتین، همتای روسی خود نیز اشاره کرد و گفت: قرار است با پوتین دیدار کنم تا آنچه را که می‌خواهم او بداند، چهره به چهره به او بگویم.

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه با تاکید بر مقابله با دشمنان این کشور از جمله روسیه و چین، این دو دولت را به انجام فعالیت‌های خرابکارانه علیه واشنگتن متهم کرد.

اولین نشست روسای جمهور دو کشور آمریکا و روسیه قرار است در تاریخ ۱۶ ژوئن (چهارشنبه ۲۶ خرداد) در ویلایی در سوئیس و مشرف به دریاچه ژنو برگزار شود.

بایدن همچنین پیش از این، در مصاحبه با روزنامه واشنگتن پست از عدم علاقه آمریکا به درگیری با روسیه خبر داد و گفت: «در تماس‌های تلفنی با پوتین، رئیس جمهور روسیه، صریح و واضح بوده ام. آمریکا به دنبال درگیری با روسیه نیست. ما خواهان یک رابطه پایدار و قابل پیش بینی هستیم که بتوانیم با روسیه در مورد موضوعاتی مانند ثبات استراتژیک و کنترل تسلیحات همکاری کنیم.»

انتهای پیام/

برچسب ها: بایدن ، پوتین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار