طی ۲ ماهه نخست امسال، زمینه اشتغال ۷۵ زن سرپرست خانوار تحت حمایت در رشته‌های صنایع دستی نخ‌ریسی و گوهرتراش در چهارمحال و بختیاری فراهم شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مهدی امیری معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد چهارمحال و بختیاری گفت: طی ۲ ماهه نخست امسال زمینه اشتغال ۷۵ زن سرپرست خانوار تحت حمایت در رشته‌های صنایع دستی نخ‌ریسی و گوهرتراش فراهم شد.

او افزود: ایجاد زمینه اشتغال خانگی زنان سرپرست خانوار در راستای تأمین بخشی از هزینه‌های اقتصادی از رویکرد‌های این نهاد است.


بیشتر بخوانید


امیری بابیان اینکه حرفه گوهرتراشی از رشته‌های نوین صنایع دستی اضافه کرد: ۳۱ بانوی مددجوی استان با گذراندن ۸۰ ساعت دوره آموزشی توسط یکی از اساتید این حرفه در استان و دریافت لوازم مورد نیاز فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

او ادامه داد: همچنین ۴۴ بانوی دیگر نیز با گذراندان دوره‌های آموزشی و دریافت دستگاه و لوازم مورد نیاز مشغول به فعالیت شده‌اند.

امیری با اشاره به اینکه دستگاه و لوازم مورد نیاز به صورت رایگان در اختیار مددجویان قرار گرفته است خاطرنشان کرد: دوره‌های آموزشی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی برگزار شده است.

او ضمن اشاره به درآمد بیش از یک میلیون تومان در ماه برای این بانوان تصریح کرد: تولیدات مددجویان توسط راهبران شغلی خریداری و در بازار به فروش رسیده می‌شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار