به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه بالغ بر ۵ درصد از تخلیه و بارگیری بنادر شمال کشور به بندر آستارا اختصاص دارد، ادامه داد: با توسعه روبناها و تجهیزات که توسط سرمایه گذار بخش خصوصی و لایروبی در کانال دسترسی این بندر که در حال انجام است، امیدواریم حداکثر ظرفیت ممکن را در این بندر داشته باشیم.
راستاد اضافه کرد: با تحقق این هدف، می توان گفت که بندر آستارا می تواند سهم و نقش مهمتری را در حمل و نقل دریایی شمال کشور ایفا کند.
معاون وزیر راه و شهرسازی تاکیدکرد: بندر چند منظوره آستارا، به عنوان یک بندر بازرگانی با بهره گیری از مزایای قانونی منطقه ویژه اقتصادی میتواند در فرآیند ورود و خروج کالا اعم از واردات مواد اولیه و صادرات محصولاتی که ارزش افزوده روی آن ایجاد شده است، نقش آفرینی کند.
راستاد اظهار داشت: تمام تشریفات قانونی تبدیل بندر آستارا به منطقه ویژه اقتصادی انجام شده است و این بندر هیچ محدودیتی در بهرهگیری از مزایا و تسهیلات قانونی ندارد.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در حال حاضر ۵ درصد از تخلیه و بارگیری کالاها در بنادر شمالی کشور به مجتمع بندری آستارا اختصاص دارد و این بندر مهم شمال کشور رشد قابل توجهی را شاهد است.
مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: بر اساس قوانین محدوده مناطق ویژه اقتصادی جزو قلمرو گمرکی محسوب نمیشوند و امکان واردات کالا در آنها بدون محدودیت وجود دارد.
راستاد ادامه داد: عمده بنادر تجاری کشور ما مناطق ویژه اقتصادی بوده و معافیتهای مالیاتی در مناطق ویژه اقتصادی به توسعه بنادر در افزایش و جذب سهم بازار حمل و نقل دریایی در کشور کمک ویژه ای میکند.
انتهای پیام/