دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان گفت: واحد‌های صنعتی کوچک آمادگی همکاری در زمینه مدیریت مصرف برق با شرکت‌های توزیع برق را دارند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، شهلا عموری دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان گفت: واحد‌های صنعتی کوچک که در شهرک‌های صنعتی مستقر هستند آمادگی دارند تا در مدیریت مصرف برق با شرکت‌های توزیع اهواز و خوزستان همکاری کنند.

او بیان داشت: طبق هماهنگی با استاندار خوزستان، مقرر شد صنایع کوچک در تمام طول هفته امکان فعالیت داتشه باشند، اما باید پس از ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه هر روز خاموشی در خطوط تولید خود را اعمال کنند.

عموری با بیان اینکه صنایع کوچک استان در حالی مشمول مدیریت مصرف برق شده‌اند که این مصوبه صنایع بزرگ مانند کارخانجات فولاد و یا پتروشیمی‌ها را شامل شده است، افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که صنایع کوچک در خوزستان در مجموع روزانه ۳۰۰ مگاوات برق مصرف می‌کنند و این میزان به شبکه توزیع برق فشاری وارد نمی‌کند.

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان ادامه داد: صنایع بزرگ موظف شدند از ۱۵ خرداد تا پایان مرداد با اتخاذ تدابیر لازم از جمله تغییر ساعات کار و یا طرح تعطیلات و تعمیرات، نسبت به کاهش مصرف حداقل سه هزار مگاوات شبکه سراسری از ساعت ۱۲ تا ۲۱ اقدام کنند؛ همچنین مصارف منتقل شده به ساعت ۲۱ تا ۶ صبح بدون رعایت سقف مجاز، مشمول مشوق برنامه‌های مدیریت مصرف وزارت نیرو خواهد بود.

این مقام مسئول گفت: ۸۰ درصد اشتغال در بخش صنعتی خوزستان متعلق به واحد‌های تولیدی کوچک است و این درحالی است که صنایع کوچک سهم ۳۰ درصدی مصرف برق صنعتی استان را به خود اختصاص می‌دهند و با وجود سهم ۳۰ درصدی اشتغال صنایع بزرگ، اما این واحد‌ها ۸۰ درصد از برق صنعتی استان را مورد استفاده قرار می‌دهند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.