تیم ملی فوتبال لهستان با اتکا به مهاجم سر شناس خود به دنبال موفقیت در جام ملت‌های اروپا است.

به گزارش   خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، شانزدهمین دوره رقابت های جام ملت‌های اروپا (یورو ۲۰۲۰) با یک سال تاخیر و از ۲۱ خرداد ماه با حضور ۲۴ تیم در ۶ گروه ۴ تیمی برگزار می‌شود. مسابقاتی که به دلیل همه گیری ویروس کرونا در تمام نقاط جهان با تاخیری یک ساله و در سال ۲۰۲۱ انجام می‌پذیرد.

لهستان در آخرین دوره حضور خود در یورو نمایش ناامید کننده‌ای را از خود به جای گذاشت و در گروهی که همه صعود این تیم را متصور بودند با کسب تنها یک برد در رتبه آخر قرار گرفت.

لهستان با هدایت پائولو سوسای پرتغالی که به تازگی هدایت لهستانی‌ها را بر عهده گرفته، به دنبال فراموشی خاطره تلخ جام جهانی روسیه است، اما برای رقم زدن چنین اتفاقی، همه نگاه‌ها به سمت رابرت لواندوفسکی بهترین بازیکن حال حاضر دنیای فوتبال است.

خطرناک‌ترین مهاجم حال حاضر فوتبال اروپا که با ۴۱ گل زده در بوندسلیگا رکورد ۴۹ ساله گرد مولر آلمانی را در بوندسلیگا و تیم بایرن مونیخ شکست. او مصمم است تا بتواند در بهترین کیفیت فردی خود، در نقش ستاره برای لهستان ظاهر شود؛ اتفاقی که در جام جهانی روسیه در رقم زدن آن ناکام بود و بدون گل زده تورنمنت را به پایان رساند.

لهستان ۲ دروازه بان باتجربه به نام‌های شزنی و فابیانسکی دارد و در کنار خط حمله قدرتمند، هافبک‌های باکیفیتی مانند کارول لینتی، گرگزورز کریچوویاک، پیوتر زیلیسکی و ماتئوش کلی را هم دارد، اما نگرانی بزرگ این تیم در خط دفاعی است که بازیکنانش در حد و اندازه‌های بازیکنان دیگر پست‌ها نیستند. البته یکی از ستاره‌های بزرگ این تیم آرکادیوش میلیک نیز به تازگی و به علت ابتلا به ویروس کرونا حداقل ۲ مسابقه اول لهستانی‌ها را از دست داده است. اتفاقی که وظیفه ستاره ۳۲ ساله این تیم لواندوفسکی را در خط حمله افزایش خواهد داد.

فهرست نفرات لهستان در رقابت‌های جام ملت‌های اروپا به شرح زیر است:

دروازه بانان: لوکاش فابیانسکی، رادوسلاو مایسکی، لوکاش اسکروپسکی، وویچک شزنی

مدافعان: یان بدنارک، بارتوش برژینسکی، پاول داویدوویتس، کامیل گلیک، میکال هلیک، توماش کدزیورا، کامیل پیونتوفسکی، تیموتیوش پوکاش، ماچی ریبوس

هافبک‌ها: پرژمیسلاو فرانکوفسکی، کامیل یوزویاک، متئوش کلیچ، گرزگوژ کریچوویاک، کاسپر کوزووفسکی، کارول لینتی، یاکوب مودر، پرژمیسلاو پوواکتا، پیوتر زیلینسکی

مهاجمان: داوید کووناتسکی، روبرت لواندوفسکی، آرکادیوش میلیک، کارول سوویدرسکی، یاکوب سویرچوک

تیم ملی لهستان در گروه E این مسابقات و در کنار تیم‌های اسپانیا، سوئد و لهستان قرار گرفته است.

مسابقات گروه‌ E رقابت‌های یورو در شهر‌های سویا (اسپانیا) و سنپترزبورگ (روسیه) برگزار می‌شود.

برنامه بازی‌های لهستان در گروه E یورو ۲۰۲۰:

لهستان – اسلواکی/ شنبه ۲۴ خرداد - ساعت ۲۰:۳۰

لهستان - اسپانیا / شنبه ۲۹ خرداد - ساعت ۲۳:۳۰

سوئد - لهستان / چهارشنبه ۲ تیر - ساعت ۲۰:۳۰


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار