مدیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد برای رسیدن به اهداف و پاسخ ایران به سوالات آژانس، جلسه‌ دیگری لازم است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «رافائل گروسی»، مدیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفتگو با الجزیره اعلام کرد: در برخی از بخش‌های مورد انتظار نتوانستیم با ایران به توافق برسیم، در حال حاضر تلاشمان بر این است که به صورت دو جانبه با ایران کار کنیم.

گروسی در ادامه افزود: برای پاسخگویی ایران به سوالات آژانس و صحبت درباره برخی دیگر از مسائل لازم است جلسه‌ای دیگر در آینده برگزار کنیم. آنچه مهم است ادامه اقدام دوجانبه آژانس با ایران است.

پیشتر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، ایران را متهم کرده بود درباره اقدامات صلح‌آمیز هسته‌اش مخفی کاری می‌کند. او در اظهاراتی بی اساس مدعی شد ایران از ادامه بازرسی‌ها امتناع می‌ورزد.

این هفته نشست فصلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مقر آژانس در وین به شکل مجازی برگزار شد موضوعات اصلی این نشست گزارش همکاری‌های فنی برای سال ۲۰۲۰، راستی‌آزمایی و نظارت در جمهوری اسلامی ایران در پرتوی قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل (۲۰۱۵)، گزارش اجرای پادمان‌ها در سال ۲۰۲۰، درخواست پادمان در کره شمالی، اجرای توافقنامه پادمان NPT در سوریه و توافقنامه پادمان NPT با جمهوری اسلامی ایران، می‌باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار