مقام اسبق آمریکایی: دستیابی به توافق درباره برجام به نفع همگان است

مدیر کل سابق برنامه خلع سلاح هسته‌ای در وزارت امور خارجه آمریکا دستیابی به توافق و احیای برجام را به نفع و مصلحت همگان دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العربی، فیس پاتریک، مدیر کل سابق برنامه خلع سلاح هسته‌ای در وزارت امور خارجه آمریکا با اشاره به اتفاق نظری که درباره ادامه برجام وجود دارد گفت دستیابی به توافقی در این خصوص به نفع و مصلحت همگان است.

پاتریک در پاسخ به این سوال که آیا تعیین تکلیف مذاکرات در گروی نتایج انتخابات آینده ریاست جمهوری در ایران است، گفت: نه. معتقدم انتخابات ریاست جمهوری ایران و نتایج آن، تغییرات زیادی به وجود نخواهد آورد و طبیعتاً سیاست خارجی ایران در چندین مسئله محکم‌تر نیز خواهد شد، اما شاهد اتفاق نظر در جریان سیاسی در ایران هستیم که می‌گوید توافق هسته‌ای باید ادامه یابد و باید به آن بازگشت، زیرا به لغو تحریم‌ها تمایل وجود دارد.

پاتریک در پاسخ به این پرسش که آیا مصلحت آمریکا و مصلحت جهان در دستیابی به توافق است، گفت: بازگشت آمریکا به برجام حتما به مصلحت واشنگتن است زیرا بر برنامه هسته‌ای ایران نظارت و در خصوص آن اطمینان حاصل می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نااشنا
۱۶:۴۲ ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
بنفع غربیها و اسرائیل و به ضرر ایران البته برجام از ابتدا کلا به ضرر ایران بوده و هست زیرا در این مذاکرات همه بغیر ایران از منافع برجام بهره مند شدند بغیر ایران .زمانی که قلب راکتور اراک را با سیمان پر کردند غربیها مطمئن شدند که این راکتور کلااز مدار خارج شده انوقت بود که ترامپ با کمال اطمینان خاطر از برجام خارج شد چون دیگر کاری از دست ایران بر نمیاید همچنین کلیه دستگاههای غنی سازی از مدار خارج شد و این کار برای ایران بمعنای تعطیلی کلیه امور اتمی ایران بود بهمین خاطر کار سیستمهای اتمی ایران از نظر انها تمام شد و پس از تاخیر 2ساله ایران شروع بغنی سازی کرد که اینکار بمزاغ غربیها خوش نیامد حال تمام تلاششان براین است که باز هم انرا تعطیل کنند اما اینکار باید تا زمان انتخابات کم لن یکن باقی بماند تا دولت بعدی به ان رسیدگی نماید البته مطمئنا دولت بعدی از اصلاح گرایان نخواهد بود به این دلیل که انها در این مورد هیچ کار درست و مطمئنی را پیش نگرفته اند و بهمین خاطر باید غنی سازی را با خلوص بالاتر از سابق ادامه دهیم تا از نظر زمانی بجلوتر حرکت کنیم.
آخرین اخبار