سرمست گفت: آنچه برای ستاد و هیات اجرایی استان مهم است حضور حداکثری مردم در پای صندوق رای می‌باشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،بهرام سرمست استاندار قم روز چهارشنبه با حضور در ستاد انتخابات استان قم طی سخنان در جمع عوامل و مسئولان برگزاری انتخابات، گفت: تاکنون تهدید و گزارشی درابعاد امنیتی گزارش نشده و برآورد‌ها از برگزاری انتخابات در کمال امنیت و آرامش خواهد بود.

به گفته سرمست، رای مردم امانت است و تمام عوامل برگزاری انتخابات باید هدف اصلی خود را بر صیانت از آرای مردم و انتخابات سالم معطوف نمایند.

استاندار قم با بیان اینکه هیات اجرایی درحوزه رقابت پذیری انتخابات رویه بی‌طرفی دارد، گفت: آنچه برای ستاد و هیات اجرایی استان مهم است حضور حداکثری مردم در پای صندوق رای می‌باشد.

سرمست یادآور شد: حضور پرشور و حداکثری مردم عامل اصلی امنیت ملی و تامین منافع بین المللی است؛ این انتخابات می‌تواند مبنای تصمیم گیری‌های آینده نظام در هر دو احتمال رویکرد تعاملی و یا تقابلی حاکمیت با دشمنان خود باشد و از این نظر از درجه اهمیت بالایی برخوردار است.

او اضافه کرد: عوامل و هیات‌های درگیر با برگزاری انتخابات باید خود را نسبت به اقتضائات جدید برگزاری انتخابات خود را بروز کرده و خود را با تغییرات ایجاد شده در ساز و کار انتخابات به خصوص در فرآیند‌های الکترونیکی آن در انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا منطبق کنند.

استاندار قم یادآور شد: انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا در قم بصورت الکترونیکی برگزار خواهد شد و عوامل اجرایی باید خود را تا قبل از آغاز رای بصورت کامل بروز و آماده کنند.

سرمست با تاکید بر رعایت مر قانون در تمام فرآیند‌های انتخاباتی، افزود: آمادگی قم و برآورد‌های انجام شده برای برگزاری انتخابات در این استان کاملا مطلوب ارزیابی می‌شود.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم نیز عنوان کرد: انتخابات امسال بدلیل شرایط خاصی که درکشور و منطقه وجود دارد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و برگزاری انتخاباتی در تراز انقلاب اسلامی در این برهه حساس بیش از گذشته ضرورت دارد.

بیژن سلیمانپور یادآور شد: از ۶ ماه گذشته ستاد انتخابات استان قم بصورت رسمی فعالیت‌های خود را آغاز کرده و تمام فرآیند‌های مربوطه بصورت مطلوب دنبال شده‌است.

به گفته سلیمان پور، قانون انتخابات تمام فرآیند‌ها را بصورت دقیق مشخص کرده و برگزاری انتخابات ایمن و سالم مستلزم رعایت کامل موازین قانونی بصورت دقیق و پیش بینی هرنوع حوادث غیرمترقبه قبل از زمان برگزاری انتخابات است.

سلیمانپور در پایان با تاکید بر اینکه ستاد انتخابات فارغ از جهت گیری‌های سیاسی و جناحی به دنبال برگزاری انتخاباتی سالم و ایمن است، ادامه داد: نتیجه سرشماری و اعلام اسامی منتخبان صرف باید توسط فرماندار قم بعنوان رییس هیات اجرایی انتخابات اعلام شود.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هم‌زمان با ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا و دومین انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری بیست و هشتم خردادماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.