مسئول برنامه سرطان دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت:سالانه در استان همدان ۲ هزار و ۷۹۴ مورد ابتلا به سرطان ثبت می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، دکتر شراره نیک سیرت، مسئول برنامه سرطان دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: سالانه در استان همدان ۲ هزار و ۷۹۴ مورد سرطان شناسایی می‌شود که ابتلا به این بیماری زنگ هشدار را به صدا در آورده است و باید آگاهی مردم در زمینه سرطان افزایش یابد.

او افزود: در استان همدان سرطان معده، پوست، پروستات، روده بزرگ و مثانه در آقایان و در خانم‌ها سرطان تیروئید، سینه، روده بزرگ، معده و پوست از شایع‌ترین سرطان‌ها به شمار می‌آید.

مسئول برنامه سرطان دانشگاه علوم پزشکی استان همدان ادامه داد: عوامل محیطی و سبک زندگی علت اصلی شیوع سرطان است که می‌توان با پرهیز از مصرف دخانیات، فعالیت منظم، کنترل وزن و داشتن تغذیه سالم از سرطان‌ها پیشگیری کرد.

نیک سیرت گفت:هرچه سبک زندگی انسان تغییر و به سمت استفاده از فست فود و عدم فعالیت بدنی کافی حرکت کند خطر ابتلا به سرطان در فرد بیشتر می‌شود.

او با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین مشکلات در درمان سرطان، تشخیص به موقع و زود هنگام آن است گفت: بسیاری از بیماران به دلیل تشخیص دیر هنگام این بیماری قادر به درمان آن نیستند و ازسن ۳۰تا ۴۰، سالگی با انجام سالی یک بار آزمایش‌های غربالگری می‌توان از این بیماری پیشگیری کرد.
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۵۲ ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
خدا همه بیماران راشفا بده ..این زندگی ماشینی با تغذیه های مصنوعی و ناسالم و کم تحرکی بلای جان مردم شده