دبیر فدراسیون کشتی در مجمع انتخاباتی هیئت کشتی استان قزوین، گفت: همه باید کمک کنند تا کشتی آزاد و فرنگی ایران به جایگاه واقعی خود در سطح کشور و جهان برسد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، سید جلال عسگری دبیر فدراسیون کشتی در مجمع انتخاباتی هیئت کشتی استان گفت : باید همه کمک کنند تا کشتی آزاد و فرنگی ایران به جایگاه واقعی خود در سطح کشور و جهان برسد و با استفاده از همه ظرفیت‌ها اتفاقات خوبی در این زمینه رقم بخورد.

دبیر فدراسیون کشتی با تاکید بر رسیدن کشتی به سرمنزل مقصود با استفاده از تمامی ظرفیت ها، تصریح کرد: هیات‌های شهرستانی که با سرپرست اداره می‌شوند باید هرچه سریعتر تعیین تکلیف شوند و از ظرفیت بزرگان و پیشکسوتان برای ارایه طریق و راهکار حل مشکلات استمداد به عمل آید.

عسگری اضافه کرد:  برخلاف برخی صبحت‌ها که قرار است کشتی بانوان در فدراسیون تعطیل شود چنین نیست و خوشبختانه ورزش بانوان با برنامه پیگیری و اجرا می‌شود.

وی افزود: اگر در مسابقات آسیایی و جهانی مجوز برگزاری مسابقات بانوان داده شود حتما فدراسیون برای اعزام ورزشکاران پیگیری خواهد کرد.

عسگری خاطرنشان کرد: ورزش‌های سنتی به خصوص کشتی ساحلی در سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۸ احتمال المپیکی شدن دارند و باید استان قزوین و سایر استان‌ها از این ظرفیت استفاده کنند، چون کشتی ساحلی، امکانات کمتری نسبت به سایر سایر رشته‌های ورزشی نیاز دارد.

کشتی استان قزوین از داوری آن عقب‌تر مانده است

مدیر کل ورزش و جوانان استان قزوین نیز گفت: کشتی استان از داوری آن عقب‌تر مانده است و باید با استفاده از همه ظرفیت‌ها برای رفع این مشکل و ضعف تلاش کنیم.

عباس علایی مقدم خاطرنشان کرد: هنوز بسیاری از مراکز استان‌ها قهرمان المپیکی و آسیایی و داور بین المللی در رشته کشتی ندارند، ولی قزوین دارد و باید از این ظرفیت‌ها برای رشد کشتی استان بهره گرفت.

وی افزود: متأسفانه امروزه کشتی استان عقب‌تر از داوری آن است و باید تلاش کنیم این مشکل را با برنامه ریزی و تقویم بندی هیات حل نماییم.

علایی مقدم تصریح کرد: باید در کشتی را باز  و از تمامی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها بهره برداری کنیم تا شاهد حضور نماینده‌های استان در اردو‌های ملی رده‌های مختلف سنی باشیم.

وی افزود: از روسای هیات‌های شهرستانی نیز انتظار داریم تقویم کاری داشته باشند و برنامه مسابقات و آماده سازی و اردو‌ها را در آن ثبت کنند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان قزوین گفت: اگر یک مربی بدون برنامه روی تشک برود به کشتی گیران خیانت کرده، چون علم ورزش یکسره در حال تحول است و مربی دارای برنامه و دانش موفق خواهد بود.

وی افزود: انتظار ما از کشتی متفاوت از دیگر رشته‌های ورزشی است، چون عقبه، قهرمان و مربی در استان دارد و برای تجهیزات این رشته نیز هزینه و اعتبار زیادی اختصاص داده ایم.

مدیر کل ورزش و جوانان استان قزوین گفت: رؤسای هیات‌های شهرستانی باید به تمامی شهر‌ها و رستا‌های تحت پوشش خود توجه لازم را داشته باشند تا با استفاده از همه ظرفیت‌های کشتی شاهد رشد و توسعه این ورزش در استان باشیم.

انتخاب رئیس هیئت کشتی استان قزوین

در این مجمع محمدباقر آقاعلیخانی و محمود حیدری برای ریاست هیئت کشتی استان اعلام آمادگی کرده بودند که آقاعلیخانی از حضور در مجمع انتخاباتی انصراف داد.

در ادامه این مجمع با برگزاری انتخابات و شمارش آرا محمود حیدری با کسب ۱۵ رای از ۱۵ عضو مجمع مسوولیت ریاست هیات کشتی استان قزوین را برعهده گرفت.

او که ریاست این هیات را طی چهار سال گذشته نیز برعهده داشت، گفت: در این دوره از ریاست هیئت کشتی استان، رشد کشتی و افزایش دوستی و مودت را در دستور کار قرار داده ایم و انتظار داریم سینه سوختگان کشتی ما را حمایت کنند.

حیدری گفت: مهمترین شاخصه برای توسعه کشتی استان انتخاب هیئت رئیسه توانمند و قوی، برگزاری دوره‌های آموزشی، تمرکززدایی و میزبانی اردو‌ها و اعزام منظم کشتی گیران به مسابقات کشوری است که با تدوین برنامه و بهره گیری از خرد جمعی در این زمینه اقدام خواهیم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار