مدیر کل میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: عملیات عمرانی ایجاد صحن جدید فرهنگی در عرصه جمعه مسجد اردبیل در کنار باستان شناسی و ایجاد سایت موزه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل در بازدید از عملیات عمرانی در عرصه مسجد جامع عتیق اردبیل (جمعه مسجد) گفت: در راستای احیا، مرمت و ساماندهی بافت و ابنیه تاریخی جمعه مسجد در سال ۹۹ عملیات کاوش باستان‌شناسی و ایجاد سایت‌موزه در این بنای تاریخی انجام شد.

او از آغاز ایجاد صحن جدید در عرصه جمعه مسجد خبر داد و افزود: در کنار کاوش و ایجاد سایت موزه در صحن اصلی مسجد، عملیات ایجاد صحن فرهنگی جدید در عرصه این بنای تاریخی نیز آغاز شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل ادامه داد: در راستای تکمیل این مجموعه در حال حاضر عملیات عمرانی ایجاد صحن جدید فرهنگی با قوت در حال انجام است تا عرصه جمعه مسجد کامل شود.

فلاحی با اشاره به رویکرد و اهداف راه‌اندازی صحن فرهنگی در عرصه مسجد جامع عتیق بیان کرد: از این محل برای اجرای فعالیت‌های فرهنگی و برگزاری رویداد‌های آیینی و فرهنگی در راستای حفظ میراث معنوی بهره‌برداری خواهد شد.

او ساماندهی جمعه مسجد را از مهمترین مطالبات مردم این محله دانست و افزود: تلاش می‌کنیم با همت همکاران معاونت میراث‌فرهنگی و دفتر فنی این اداره‌کل، عملیات ایجاد صحن جدید در کمترین زمان ممکن و در نیمسال اول امسال تکمیل شده و در اختیار اهالی و حسینیان منطقه قرار گیرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.