حسین بر لزوم آشنایی مراکز منطقه با توانمندی‌های مراکزی همچون پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم در کشور ایران تاکید کرد.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، جعفر حسین، نماینده جدید سازمان بهداشت جهانی در ایران، با حضور در پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران، ضمن آشنایی با ظرفیت‌ها و دستاورد‌های پژوهشی مرتبط با بیماری‌های غیرواگیر، در خصوص ابعاد مختلف ارتقای همکاری‌های بین المللی با این سازمان، گفتگو کرد.

او ضمن ابراز خرسندی از اینکه چنین سطحی از شواهد در پژوهشگاه تولید می‌شود، آن را در بین کشور‌های منطقه الگوی بسیار مناسبی اظهار کرد و گفت: امیدوارم در دوره جدید ماموریتم در ایران همکاری مابین پژوهشگاه و WHO گسترش یابد.

 نماینده جدید سازمان بهداشت جهانی در ایران ضمن تاکید بر لزوم آشنایی مراکز منطقه با توانمندی‌های مراکزی همچون پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم در کشور ایران، گفت: بسیاری از کشور‌های منطقه دانش فنی و نیروی انسانی آموزش دیده را برای اجرای پیمایش‌هایی که نمونه‌های زیادی از آن‌ها در این پژوهشگاه انجام شده است، در اختیار ندارند.

لزوم بکارگیری توانمندی‌های پژوهشگاه در تجمیع و تفسیر داده‌های سلامت کشور‌های منطقه

او تاکید کرد: لازم است تا یافته‌های تحقیقاتی که به همت محققان این پژوهشگاه تولید شده است جهت مداخلات پیشگیرانه فردی و جمعیتی بر عوامل خطر بیماری‌های غیرواگیر و سیاستگذاری در این حیطه به کارگرفته شوند.

حسین تصریح کرد: متاسفانه در بیشتر کشور‌های منطقه داده‌های سلامت بسیار پراکنده اند و امیدواریم که بتوان از توانمندی‌های پژوهشگاه در بحث تجمیع و تفسیر داده‌های سلامت در منطقه استفاده کرد.

او بیان کرد: پاندمی کووید۱۹ فرصت مناسبی برای آموزش مجازی ایجاد کرده است. پیشنهاد داده ایم تا این دانش به صورت بسته‌های مدون در اختیار کارشناسان حوزه مدیریت بیماری‌های غیرواگیر در سطح منطقه قرار گیرد.

تشریح فعالیت‌ها و تجارب ارزنده پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم

 باقر لاریجانی، رییس پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران و نایب رییس کمیته ملی پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیر واگیر نیز در این دیدار، ضمن تشریح فعالیت‌ها و تجارب ارزنده پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم طی سالیان متمادی، بیان کرد: پژوهشگاه علوم غدد طی ۲۵ سال در عرصه پژوهش توفیقات ارزشمندی را برای کشور به ارمغان آورده است و توانسته دستاورد‌های بسیار چشمگیری در سطح ملی و بین المللی کسب کند.

او ادامه داد: این پژوهشگاه با در اختیار قراردادن تولیدات پژوهشی به ذی نفعان، می‌تواند کمک شایانی به پیشبرد اهداف نظام سلامت کند.

نایب رییس کمیته ملی پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر ادامه داد: تعداد استنادات بالا به پژوهش‌های انجام شده در این قطب تحقیقاتی، نشان از کیفیت تحقیقات و جذابیت آن برای سایر محققان دارد.

او همچنین به سامانه ثبت بیماری‌های غدد درون ریز اشاره کرد و افزود: طبق توافق با معاونت‌های بهداشت و درمان وزارت بهداشت، مقرر شد این سامانه جهت گردآوری اطلاعات مرتبط با بیماری‌های غدد درون ریز در کشور با ارائه مدلی از پژوهشگاه پیاده سازی شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار