عدم رسیدگی به شکایات از گرانفروشی های بازار البرز، از اخبار داغ فضای مجازی امروز است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، این روزها وقتی به اغلب واحدهای صنفی سر می زنید کمتر کاسبی را می بینید که برای توجیه گرانفروشی هایش آسمان و ریسمان نبافد.

از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را به نرخ خون بها می فروشند و وقتی می پرسید چرا؟ از انتخابات تا رئیس جمهور آمریکا را بهانه می کنند.

در این بین تنها ابزاری که برای دادخواهی دردسترس شهروندان قرار دارد، سامانه های تلفنی مراجع نظارتی است. اما شهروند خبرنگاران ما در تماس های خود با ما از عدم پیگیری این مراجع درپی گزارش های مردمی خبر می دهند.

نوراللهی، معاون تعزیرات حکومتی البرز در این باره گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از شش هزار پرونده برای تخلفات صنفی تشکیل شده است که بیشتر آنان به آرد و نان و مرغ اختصاص دارد.

او افزود: بیشتر توان نظارتی در بازار مرغ خلاصه می شود و افزایش خودسرانه قیمت نان نیز باعث بالاگرفتن شکایت ها از این بخش شده است.

نواللهی گفت: رسیدگی به شکایت های مربوط به کالاهای اساسی خارج از نوبت رسیدگی می شود.

او افزود: گزارش هایی که شهروندان به صمت و اتاق اصناف می دهند، کمک بسیار خوبی برای روند نظارتی ما است زیرا با کمبود نیرو در حوزه  بازرسی مواجه هستیم.

معاون تعزیرات حکومتی البرز گفت: قانونگذار در بحث برخورد با گرانفروشی مراحلی را تعیین کرده که در خطای اول و دوم، جریمه نقدی؛ جریمه سوم نصب پلاکارد گرانفروشی و مرحله بعدی پلمب موقت و دائم واحد صنفی است.

او افزود: هر پرونده تخلف واحدهای صنفی معمولا کمتر از یک ماه مورد بررسی قرار می گیرد.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.