گلستان گرانی و مشکلات در تأمین نهاده شرایطی را برای دامداران به وجود آورده که دیگر این شغل برای آنها صرفه اقتصادی ندارد و حتی برخی‌ها حاضر شده‌اند دام خود را زیر قیمت به فروش برسانند تا از ضرر بیشتر جلوگیری کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، در روزهای پیش از انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ هستیم و اینک به هر شکل شاهد تبلیغات و گفته ها و شعار های متفاوت و در برخی موارد بسیار زیبا هستیم.

اقتصاد اصلی مردم روستاها و شهرستان ها بر پایه کشاورزی و دامداری استوار است.

تأمین نهاده موضوعی حیاتی در بحث تولیدات دامی است و شرایط خشکسالی کم‌سابقه امسال در استان ها و به دنبال آن کاهش تولید گندم و جو، دامداران در روستاها را با مشکلات عدیده‌ای در تأمین نهاده روبه‌رو کرده است.

یک دامدار در خصوص مشکلات تأمین نهاده می‌گوید: پنج خانوار در کنار یکدیگر از طریق دامداری امرار و معاش می‌کنیم اما با توجه به قیمت جو ۵ و ۶ هزار تومانی دیگر این کار برای ما صرفه اقتصادی ندارد. این موضوع باعث شده که می‌خواهم سهم خودم را بفروشم و ماشین بخرم تا با آن مسافرکشی کنم.

وی ادامه می‌دهد: نه تنها من، بلکه دامداران دیگری نیز به فکر این افتاده‌اند که دامشان را بفروشند و خرج امرار و معاش زندگی‌شان کنند.

حال باید دید در دولت جدید چگونه مشکلات از پیش روی کشاورزان و دامداران برداشته می شود.

 

انتهای پیام /  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار