تیم ملی فوتبال اسپانیا فردا در چارچوب رقابت های جام ملت های اروپا باید به مصاف سوئد برود.

به گزارش  خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، شانزدهمین دوره جام ملت‌های اروپا (یورو ۲۰۲۰) با یک سال تاخیر و از ۲۱ خرداد ماه با حضور ۲۴ تیم در ۶ گروه برگزار می‌شود. مسابقاتی که به دلیل همه گیری ویروس کرونا در تمام نقاط جهان با تاخیری یک ساله و در سال ۲۰۲۱ انجام می‌پذیرد.

تیم ملی فوتبال اسپانیا با هدایت سرمربی خود لوئیز انریکه ستاره سابق تیم‌های بارسلونا و رئال مادرید در شرایطی خود را برای این مسابقات آماده می‌کند که امسال بر خلاف دوره‌های گذشته با ترکیبی متشکل از بازیکنان جوان و آینده دار پا به این مسابقات می‌گذارد. اسپانیایی‌ها که با ۳ قهرمانی و یک نایب قهرمانی در تاریخ مسابقات یورو بعد از  تیم ملی آلمان پر افتخار‌ترین تیم در این مسابقات هستند، در این دوره برای اولین بار بدون حضور بازیکنی از رئال مادرید پا به مسابقات بین المللی می‌گذارند اتفاقی که در تاریخ اسپانیایی‌ها سابقه ندارد. لوئیز انریکه در لیست اعلامی خود اکثر ستاره‌های این کشور را برای مسابقات دعوت کرد، اما شاید غیبت کاپیتان لاروخا یعنی سرخیو راموس بیشتر از سایرین برای اسپانیایی‌ها مهم باشد، غیبتی که به گفته انریکه تنها به علت شدت مصدومیت این ستاره ۳۵ ساله بوده است و دلیل دیگری ندارد.

شاگردان لوئیز انریکه در مسابقات انتخابی یورو ۲۰۲۰ عملکرد بسیار مطلوبی را از خود ارائه دادند و در گروهی که تیم‌های سوئد، نروژ، رومانی، جزایر فارو و رومانی حضور داشتند در ۱۰ مسابقه خود، بدون شکست و با ۸ پیروزی و تنها ۲ تساوی مقتدرانه به مسابقات یورو صعود کردند.

تیم ملی اسپانیا همچنین در دوره گذشته این مسابقات عملکرد خوبی نداشت و نتوانست به عنوان قابل قبولی در یورو ۲۰۱۶ برسد. در این مسابقات، تیم ملی اسپانیا با تیم‌های جمهوری چک، کرواسی و ترکیه همگروه بود و با ۶ امتیاز و به دلیل اشتباه دخیا در دفع توپ در بازی با کرواسی، به عنوان تیم دوم صعود کرد. در مرحله بعد نیز در مصاف با تیم ملی ایتالیا از این تیم شکست خورد و نتوانست به جمع تیم‌های برتر یورو صعود کند.

اسپانیایی‌ها اکنون بعد از عملکرد ناموفق در مسابقات یورو و جام جهانی ۲۰۱۶ و ۲۰۱۸ امیدوار هستند که بتوانند با هدایت لوئیز انریکه، سرمربی‌ای که سابقه کسب سه گانه در مسابقات باشگاهی را داشته است بعد از ۹ سال بتوانند جامی بین المللی را کسب کنند. لاروخا آخرین بار در جام ملت‌های ۲۰۱۲ و با هدایت ویسنته دلبوسکه قهرمان یورو شده بود.

فهرست نفرات اسپانیا در رقابت‌های جام ملت‌های اروپا به شرح زیر است:

دروازه بانان: اونای سیمون، داوید دخیا، روبرت سانچز

مدافعان: خوزه گایا، جوردی آلبا، پائو تورس، آیمریک لاپورت، اریک گارسیا، دیگو یورنته، سزار آزپیلیکوئتا، مارکوس یورنته

هافبک ها: سرخیو بوسکتس، رودری، پدری گونزالس، تیاگو آلکانتارا، کوکه، فابیان روییز

مهاجمان: دنی اولمو، میکل اویارزابال، آلوارو موراتا، جرارد مورنو، فران تورس، آداما ترائوره، پابلو سارابیا

تیم ملی اسپانیا در گروه‌ E این مسابقات باید به مصاف تیم‌های لهستان، سوئد و اسلواکی برود.

افتخارات تیم ملی اسپانیا:

عنوان قهرمانی در جام ملت‌های اروپا (۱۹۶۴، ۲۰۰۸، ۲۰۱۲)

عنوان نایب قهرمانی (۱۹۸۴)

قهرمانی جام جهانی (۲۰۱۰)

مسابقات گروه E رقابت‌های یورو در شهر‌های سویا (اسپانیا) و سنپترزبورگ (روسیه) برگزار می‌شود.

مسابقات یورو ۲۰۲۰ از ۲۱ خرداد ماه و با بازی تیم‌های ملی ایتالیا و ترکیه آغاز شد و برنامه تیم ملی اسپانیا در این مسابقات به شرح زیر است:

دوشنبه ۲۴ خرداد - ساعت ۲۳:۳۰

اسپانیا - سوئد

شنبه ۲۹ خرداد - ساعت ۲۳:۳۰

اسپانیا - لهستان

چهارشنبه ۲ تیر - ساعت ۲۰:۳۰

اسپانیا - اسلواکی


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار