شواهد زیادی مبنی بر کنار کشیدن نامزدهای اصولگرا به نفع یک نامزد در انتخابات دیده نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ با ورود رسمی نامزد‌ها به عرصه رقابت شروع شد؛ نامزد‌هایی که هر یک متعلق یا نزدیک به یکی از دو جریان اصلی کشور یعنی اصلاح طلبان و اصولگرایان هستند. سید ابراهیم رئیسی، علیرضا زاکانی، امیرحسین قاضی زاده هاشمی و محسن رضایی نزدیک به جریان اصولگرایی و محسن مهرعلیزاده و عبدالناصر همتی نزدیک به جریان اصلاح طلبی در کشور هستند.

داستان تکراری که تکرار شد

اما داستان انتخابات‌های کشور برای اصولگرایان یک نکته تکراری دارد. اتفاقی که شاید یادآور انتخابات ادوار گذشته باشد. برای مثال در انتخابات سال ۹۲ هشت بازیگر اصلی در صحنه رقابت ها حضور داشتند؛ افرادی نظیر سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف، غلامعلی حدادعادل، علی اکبر ولایتی، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی، محمد غرضی، محسن رضایی و محمدرضا عارف. در نهایت عارف به نفع حسن روحانی از رقابت‌ها کنار کشید و جناح اصلاح طلب با یک نامزد اصلی یعنی حسن روحانی وارد رقابت شد، اما در کمال تعجب اصولگرایان با چهار نامزد وارد عرصه رقابت شدند و در آخر هم حسن روحانی یعنی نامزد جریان اصلاحات با ۱۸ میلیون رای پیروز این رقابت‌ها شد.اما چرا؟

اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه اسلامی درباره علت شکست اصولگرایان در آن دوره از انتخابات ریاست جمهوری گفت که اگر هر یک از نامزد‌های اصولگرا بر روی یک اصولگرای دیگر اجماع می‌کردند، رای بیشتری از آنِ آن‌ها می‌شد. از نظر سیاسی اصولگرایان وحدت نداشتند، البته در انتخابات ریاست جمهوری انتخاب یک فرد رجحان است نه شکست دیگری، اما متاسفانه برخی دلشان می‌خواهد کشور ما همیشه در حال درگیری باشد و هر دولتی که سر کار بیاید نتواند از همه نیرو‌ها استفاده کند.

آیا در انتخابات ۱۴۰۰ پایانی متفاوت برای اصولگرایان رقم خواهد خورد؟/ همه برای یکی یا هرکس برای خودش؟

و داستان ۴ سال بعد از آن 

در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ هم اسحاق جهانگیری معاون اول دولت روحانی که از همان ابتدا دارای گرایش اصلاح‌طلبی بود و از مؤسسان حزب کارگزاران سازندگی هم به‌شمار می‌آمد به عنوان نامزد پوششی وارد عرصه رقابت شد، لقبی که البته خودش آن را هرگز نپذیرفت و حتی در پاسخ به انتقاد‌ها گفته بود، من از استانداری تا معاون اول ریاست‌جمهوری را طی کرده‌ام؛ چرا نباید رئیس‌جمهور شوم! جهانگیری حتی در ششم اردیبهشت ۹۶ در حیاط هیئت دولت به خبرنگاران گفت که اهل انصراف نیست و با رد پوششی بودنش گفت که دوست دارد رئیس‌جمهور شود! اما سرانجام در روز سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت به نفع حسن روحانی کناره‌گیری کرد.

تاریخ نشان داد نتایج انتخابات سال ۹۲ تا حدودی توانست برای اصولگرایان تجربه بخش باشد و در میانه راه اسحاق جهانگیری به نفع حسن روحانی و محمد باقر قالیباف هم به نفع سید ابراهیم رئیسی کنار کشیدند.

در بخشی از بیانیه محمدباقر قالیباف آمده بود: «براى حفظ این آرمان بزرگ، از همه حامیان مردمى خویش در سراسر کشور مى خواهم، که تمام ظرفیت و حمایت خود را براى موفقیتِ برادر ارجمندمان حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسى و به بار نشستن دولت کار و کرامت برای خدمت به مردم قرار دهند و از همه مردمی که در این مدت به تشکیل دولت مردم دل بسته بودند و از همه حامیان مردمی و یاران بی ادعایِ خودم، که بی هیچ چشمداشتی و با تمام وجود، در جهت تحقق آرمان‌های انقلاب تلاش کرده اند، تشکر و قدردانی می‌کنم.» اما به نظر می‌رسید که این بار انگار راهبرد اصولگرایان چندان چنگی به دل نمی‌زد.

محمد دهقان رئیس ستاد انتخاباتی قالیباف در این باره گفته بود که  بر اساس نظرسنجی‌ها در روز‌های آخر انتخابات به این نتیجه رسیدیم که باید یک نفر از اصولگرایان در رقابت‌های انتخاباتی بماند. طبیعتا درباره آن یک نفر اختلاف نظر وجود داشت که ما طبق نظرسنجی‌ها معتقد به ماندن آقای قالیباف در عرصه بودیم، چون احتمال رای آوری او بیشتر بود و سرانجام حسن روحانی با ۵۷٫۱۴٪ آرا بار دیگر پیروز این میدان شد.

آیا در انتخابات ۱۴۰۰ پایانی متفاوت برای اصولگرایان رقم خواهد خورد؟/ همه برای یکی یا هرکس برای خودش؟

وجود وحدت نامنسجم، یک راهبرد اشتباه 

حسین کنعانی مقدم در گفت‌وگو با گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شکست اصولگرایان گفت: در این انتخابات یک مقدار راهبرد اصولگرا‌ها مشکل داشت؛ برای مثال وحدت و انسجام لازم بین کاندیدا‌ها نبود و آرا شکسته شد؛ همچنین با توجه به اینکه دور دوم آقای روحانی بود و کلا دولت هم در اختیار او؛ جریان اصولگرایی  نتوانست موفقیت چندانی در این زمینه به دست بیاورد؛ علاوه بر این تعداد کاندیدا‌ها به گونه‌ای بود که آرا تقسیم و همین امر هم باعث شد که آرا شکسته شود؛ کما اینکه شاید نتوان به قطعیت گفت؛ اما شواهد حاکی از این بود به نظر آرای خاکستری به آقای قالیباف تمایل بیشتری داشتند تا آقای رئیسی.

البته محمد دهقان عضو هیات رئیسه مجلس دهم در این باره بیان کرده است که بخش دیگری از آرای روحانی در اثر تفرقه اصولگرایان و عدم رسیدن به وحدت رخ داد و طبیعی بود که تفرقه بین اصولگرایان باعث شد هیچ کدام از کاندیدا‌های اصولگرا توان مقابله با روحانی را نداشته باشند؛ به همین خاطرمی توان گفت آقای روحانی رای آوری خود را مدیون عدم وحدت بین اصولگرایان است. در اردوگاه اصولگرایان بخشی معتقد بودند که "گفتمان انقلاب" تنها متعلق آنهاست و بقیه اصولگرا‌ها را قبول نداشتند. در این میان نیز برخی از اصولگرایان از هفته‌های قبل از انتخابات فکر می‌کردند که انتخابات به نفع آن‌ها تمام خواهد شد و به صورت مستقل حاضر شدند.

در آستانه تب و تاب انتخابات بود که پیام ویدئویی رئیس دولت اصلاحات مبنی بر اینکه "رای به روحانی را تُکرار کنید" در کانال‌های وابسته دست به دست شد. محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور برای یادآوری هم‌پیمانی با مدعیان اصلاحات اظهار کرد: اینکه در سال ۹۶ در کنار اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری تلاش کردیم، با هم کار کردیم و ایستادیم تا این دولت انتخاب شود درست است.

آیا در انتخابات ۱۴۰۰ پایانی متفاوت برای اصولگرایان رقم خواهد خورد؟/ همه برای یکی یا هرکس برای خودش؟

حالا انتخابات ۱۴۰۰ از راه رسیده است و همانطور که در اول گزارش گفته شد جریان اصولگرا با ۵ نامزد وارد رقابت شده است، رقیبی که به نقل از حمیدرضا ترقی فعال اصولگرا شواهد چندان زیادی مبنی بر کنار کشیدنشان به نفع یک نامزد خاص دیده نمی‌شود و ممکن است یک اتفاق تکراری عدم وحدت و شکست را برای اصولگرایان تکرار کند. موضوعی که البته  شاهد مثال آن صحبت‌های برخی از شخصیت‌های جریان اصلاحات است.

محمدصادق جوادی حصار فعال سیاسی اصلاح طلب در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره انتخابات این دوره ریاست جمهوری گفته است که  در این دوره فرصت خوبی پیش آمده که شورای نگهبان ناخودآگاه اصلاح طلبان را به یک نامزد رسانده باشد و شاید مهرعلیزاده بتواند رای بیشتری از جریان اصلاح طلب را هماهنگ و همسو با خود کند.

علاوه براین محمد عطریانفر فعال اصلاح طلب هم در این باره گفت است که معتقدم که وضعیت جریان اصلاح طلب در انتخابات خوب بوده و خوب‌تر هم خواهد شد؛ در حال حاضر ما دو چهره معتدل از جریان اصلاحات داریم که امیدواریم باعث تقویت انگیزه مشارکت اصلاح طلبان در انتخابات شود.

او در ادامه درباره وضع اصولگرایان هم گفته است که آنها دچار اختلاف نظر هستند و چهره‌های متکثری در میان آنها قرار دارند، به نحوی که پنج نفر در حال رقابت با هم هستند که این تکثر قطعا موجب شکست شان خواهد شد.

حال باید دید جریانی که خود را از قبل پیروزی قطعی انتخابات می‌داند با آوردن پنج چهره به میدان رقابت عملا باعث یک خود زنی تاریخی شده و یک شگفتی در انتخابات به بار می‌آورد یا اینکه این چهره ها پیروزی راهبرد خود را به موفقیت یک شخص ترجیح خواهند داد؟

فاطمه تورانلو

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
افول گرا و فرصت طلب بهتره
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۷:۰۵ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
دکتر سید ابراهیم رئیسی خردمند بصیر عادل با تجربیات بسیار ارزنده و خوب در قوه قضائیه انشاءالله و به حول قوه الهی خداوند جل جلاله به نفع دکتر سعید جلیلی خردمند بصیر عادل توانمند با تجربیات بسیار خوب بروند کنار و به سنگر ریاست جمهوری را به برادر جلیلی لایق و شایسته بسپارند و خودشان در سنگر بسیار حساس حیاتی قوه قضائیه بپردازند و دفاع جانانه کنند در آن سنگر دکتر جلیلی هم انشاءاله با رای حداکثری ملت مستضعفین بشوند رئیس جمهور محترم ایران اسلامی و اعضای کابینشون را هم از دکتر زاکانی و دکتر قاضی زاده هاشمی و دکتر رضایی و دکتر سعید محمد و دیگر نخبگان از جناحهای دیگر ائتلافگری و تعامل کنند و کابینه دولتی با برنامه های مختلف جهشی و پرقدرتی را تشکیل دهند و به صورت جهشی هر سه قوا کشور را به سوی هرآنچه بهترینهای حقوق بشرانه انسانی و اسلامی عدالت بدون تبعیضگریهای مختلف است را سوق دهند این نظر بنده حقیر فقیر مستضعف کمترین بی سواد عوام الناس است در رای گیری 28 خرداد ماه 1400 چرا که همان اقتدار و خردورزی و عدلی که آیت الله رئیسی دارند جناب دکتر جلیلی هم دارند و ایشان بنظر بنده حقیر در پست ریاست جمهوری از تجربیات بهتری بهرمند هستند ولی در عوض سنگر بسیار حساس قوه قضائیه هم از آن طرف خالی از فرد توانمندی همچون سید رئیسی نمی ماند و سه قوا متحدانه و یکپارچه کشور را بپیش می برند به صورت جهشی فقر و حقارت و فلاکت و بدبختی و گرانی و تورم مالی اقتصادی مردم را هم کاملا حل و فصل و برطرف می کنند و ایران اسلامی عزیزمان را به قله های عزتمندی و شکوه و عظمت مقتدرانه قدرتمندانه می رسانند و یاس نا امیدی و سرخوردگیها و فقرها و درماندگیها و ناکامیها را با اصلاح قوانین دست و پا گیرهای مندرآوردی غلط منسوخ شده به امید و نشاط و آزاد شدن همه پتانسیلهای منجمد شده همه ضرفیتهای موجود انسانی و غیر انسانی شور و نشاط و ثبات و امید را در دل همه ملت ایران اسلامی زنده می کنند و به صورت خودکار وقتی صحنه را فاسدین و فاسقین دشمنان خائنین داخلی این چونین ببینند خودشان از صحنه های رو زمینی و زیر زمینی مخفیگاهاشون مجبورند فرار کنند چونکه خوب می دانند که اگر گیر کنند و بخواهند بمانند و به شامورتی بازیهاشون ادامه دهند جایگاهشان زندان و به جرم خیانات پی در پی به ملت و کشور ایران اسلامی مظلومین سرافرازان عزیزمان اعدام خواهند شد و به زباله دان تاریخ بشری جهنم اسفل سافلین انداخته خواهند شد . و من الله توفیق برای جمیع ملت خردمندان آزاده اندیشان عادلین ایران زمین . چو ایران نباشد تن من مباد . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه .
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۹:۵۳ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد:
نهایت امر جناب دکتر سعید جلیلی و دکتر محسن رضایی دکتر زاکانی دکتر قاضی زاده هاشمی خردمند بصیر با برنامه عادلین هم اگر آیت الله دکتر سید رئیسی کنار نرفتند به نفع دکتر جلیلی دکتر سعید جلیلی و دکتر محسن رضایی دکتر زاکانی دکتر قاضی زاده هاشمی به نفع دکتر سید رئیسی خردمند عادل بصیر کنار روند و همه ملت مستضعفین در روز 28 خرداد ماه 1400 یوم الله مستضعفین به آیت الله دکتر سید رئیسی خردمند عادل بصیر ائتلافگرای تعاملگرای اعتدالگر رای خواهیم داد و همه آن چهار نامزد محترم دکتر سعید جلیلی و دکتر محسن رضایی و دکتر قاضی زاده هاشمی و دکتر زاکانی محترم و خردمند عادلین با برنامه های کاربردیشون در کابینه دولت سیزدهم آیت الله رئیسی با رای اکثریت ملت مستضعفین یکپارچه جای خواهند گرفت برای پیشبرد جهشی دولت سیزدهم انقلابی نظام مقدس مردمی جمهوری اسلامی ایران اسلامی عزیزمان حالا باید دید تا روز انتخبات چه شخصیتهایی به نفع یکدیگر کنار می روند . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
زاكاني و به خصوص قاضي زاده راي هاي رئيسي را مي شكنند بايد هردو به نفع رئيسي كنار روند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۸ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
سه مناظره به ترتیب با رتبه بندی نزدیک به خوب، متوسط و متوسط به بالا وبامحتوای بحثی مشابه انجام شد و مشخص شد رضایی وهمتی و مهرعلیزاده در سبد اصلاح طلبان ورئیسی وجلیلی وقاضی زاده وزاکانی درسبد اصولگرا قراردارند وبا اطمینان کامل می توان گفت رضایی به هیچ عنوان حامی رئیسی نیست وتا ثانیه آخر درانتخاب می ماند وبه نفع کسی کنارنمی رود چون سابق او وبختیاری جماعت کوتاه نیامدن است اما جلیلی و زاکانی و قاضی راده هم سرشان برود به نفع رئیسی کنارنمی روند چون درگفتارها این رانشان دادند چون کم شدن مشارکت رابه عشق احتمالی رئیس جمهور شدن الصاق وسنجاق می بندند و با این رویگرد اصولگرایان اراده ای برای پیروز شدن ندارند و اگر اصولگرایان به نفع هم کنارنکشند خودشان برای پیروزی خودشان ازهمه دروغگوتر خواهند بود زیرا یک اصولگرای واقعی هرگز بخاطر مقام خود ودوستانش رابه خطر نمی اندازد وتقدیرش رابه طبیعت نمی سپارد فقط به همه کاندیداها باید گفت که رئیسی پیروز انتخابات خواهدشد وعدم همراهی سایر کاندیداها با آقای رئیسی فقط باعث می شود که بعدازانتخابات آنها در دولت کمتر بکارگرفته شوند و بصیرت و واقع بینی چیزی نیست که بر روی آن چشم بست وگمان داشت که معجزه ای اتفاق می افتد واگر در دوره ای احمدی نژاد قدرت را ازچنگ کاندیداهای اصلی ربود این بخاطر آن بود که او باعوامل پنهانی تبلیغات گسترده انجام داد وهمچنین بسیار پرتحرک ظاهرشد وهمت مضاعف باعث پیروزی وی شد بنابراین اصولگرایان نبایدفکر کنند که مجدداً معجزه می شود وممکن است نفرات ضعیف پیروز شوند آنها فقط بعنوان ستون فرعی ستون اصلی راتضعیف می کنند بنابراین ۴ کاندید اصولگرا باید حداقل دونفرشان کناربکشند چون شماره معکوس انتخابات شروع شده و اگر دیرحرکت کنند فقط خود را ضعیف نگه داشته اند، جلیلی وزاکانی به نفع رئیسی وقاضی زاده باید کناربکشند و به امید رصائی نیمه اصولگرا ونیمه اصلاح طلب ننشینند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۷ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
سلام. اظهارات اخیر آقای زاکانی را بخوانید از لزوم همگرایی نامزدها سخن گفته اند. درباره ایشان نباید بد قضاوت شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
امسال ۱۴۰۰ ه. هیچ کدوم هم کنار نرن، رئیسی رای میاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
فقط انقلابی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
اصولگرایان چشم دیدن همدیگر رو ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
اصولگرایان چشم دیدن همدیگر رو ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۵ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
در زمان جنگ. تحریم شروع شد فقط برای نیروی مسلح. مردم عاد ی زیاد تو فشار اقتصادی نبودند. میتوانستند برنامهریزی کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
به نظر ميرسه تحليل خوبي نداشتيد ، اولا روحاني اصلاح طلب نبود و نيست، اصلاحات از اين شكاف بين اصولگرايان استفاده كرد و كسي كه نزديكتر احساس ميكرد را حمايت كرد،، پس يك اصولگرا با كمك اصلاحطلبان ريس جمهور شد،،،، الان هم اصلاحات كانديد نداره ،،، چرا بيايد نگران بود،، هر يكي راي بياره اصولگراست يا معتدل البته معتدل هيج شنانسي ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
واقعا این چه گزارشیه؟ یه دفعه بگید دارید به طور ضمنی خبر از انصراف دیگر کاندیداها به نفع آقای رئیسی می دید! کاندیداهایی که حتی اگه خودشونم نخوان کنار برن با این جو مسمومی که شما دارد می سازید مجبور به این کار میشن.
مگه نمیگیم جمهوری اسلامی؟ اگه قراره باشه همه برای یکی برن کنار پس دیگه واژه جمهوری چه معنایی میده؟
از باشگاه خبرنگاران توقع همچین فضاحتی رو نداشتم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
روز بعد از برگزاری انتخابات قیافه طرفداران رییسی اگر رای نیاره دیدنیه چون از الان خیلی‌ها ایشون رو رییس جمهور میدونن
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۱۶:۲۷ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
حقیقته!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
رای اولی هستم و به دکتر قاضی زاده رای میدهم چون
1جوان ترین کاندید است
2باعلم و آگاهی صحبت می‌کند و فقط عدد و رقم الکی نمیگوید
3با جزئیات تمام صحبت می‌کند و کلی حرف نمیزند
4فرزندانی هم سن ما دارد و مشکلات ما را درک میکند
5کسی باید رئیس جمهور شود که حداقل اندک سوادی در امور مختلف داشته باشد (یعنی حداقل بداند فرمول متان چیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
سلام
موافقم
من هم دقیقاً همین نظر را دارم،
و رای دومی هستم.
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۱۴:۴۶ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
برادر من، ایشون که میگی خودشون در رفاه بزرگ شدند و فرزندانشون هرگز درد منو و شما رو نداشتند.
ایشون کاری ازش بر نمیاد برادرش هم مدتی وزیر بود و کار خاصی نکرد و فقط حرف زد و شعار داد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
نمی دونم چرا وقتی به همتی و مهرعلیزاده نگاه می کنم احساس می کنم یکی داره بهم فحش می ده ، تا حدی هم با احترام آقای محسن رضایی با برنامه های عجیب غریبشون...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
خوبی درک و شعور بالای انقلابیهای واقعی و رضایت خداوند و منفعت مردم در اینست که رئیس جمهور با رای بالا انتخاب بشه و هرکس احساس کنه کسی بهتر از او هست کنار بکشه.
والسلام
Iran (Islamic Republic of)
محمد باقر شیبانی
۱۲:۲۲ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
خوبی انتخابات به این است که هیچکدام به نفع دیگری با سهم خواهی کنار نرود. انقلابی واقعی کسی است که تا پایان کار بماند.پوششی و روکشی هم معنا ندارد.همگی تا پایان بمانند ولو به دور دوم کشیده شود.این ایرادی ندارد که هیچ بلکه نشان از دموکراسی واقعی می دهد.همه تا پایان بمانند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
خوبی درک و شعور بالا و رضایت خداوند و منفعت مردم در اینست که رئیس جمهور با رای بالا انتخاب بشه و هرکس احساس کنه کسی بهتر از او هست کنار بکشه.
والسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
چرا باید اونایی که می دونن بهتر ازشون توی انتخابات هست تا آخر بمانند ؟ کاش همتی و مهرعلیزاده رو با اونایی که بهشون تهمت زدن می ذاشتن توی یه گفتگوی دو نفره
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۰۲ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
باید همه طرفداران انقلاب به نفع رئیسی کنار بروند و گرنه سال 92 تکرار می شود و کشور برای هشت سال دیگر هم بدبخت می شود سال 92 هم کسی فکر نمی کرد روحانی رای بیاورد اما آورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
يا سان شاین محسن رضایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
کاش پوتین می امد ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
خدا نکنه
Germany
ناشناس
۱۱:۳۴ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
رییسی نمیتونه رییس‌جمهور ایران بشه چون توسط اتحادیه‌اروپا و آمریکا تحریم است..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
همزبان دور یا نزدیک!
شایعه درست نکن و یا شایعه پراکن نباش.
آقای دکتر صالحی هم تحریم بود.
بعداً که وزیر خارجه شد این داستانها حذف شد.
لااقل در امور دیپلماسی اگر سررشته نداری یا سئوال کن یا اظهار نظر نکن.
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۱۴:۴۹ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
جناب مرفه بی درد خارج نشین...شما نمیخواد در مسایل داخل کشور نظر بدی...
ما نیازی به اتحادیه اروپا و آمریکا نداریم.
رییس جمهوری میخواییم که فقط به درد داخل ایران توجه کنه نه خارج ایران.8سال چسبیدند به دیپلماسی چی شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
اگر آقای جلیلی ، آقای قاضی زاده ، آقای زاکانی ، و بخصوص آقای رضایی به نفع آقای رییسی کنار نروند در عمل ثابت می کنند از بلوغ سیاسی برخوردار نیستند ، چون این چهار نفر امکان ندارد آرای بالایی به دست آورند فقط رای های آقای رییسی را کم می کنند ، یک نفر به آقای رضایی حالی کند رای او زیر 10 درصد است و با این وعده ها فقط آدم های خیلی ساده مجاب میشوند ، به مسئولیت انقلابی خود عمل کن و به نفع آقای رئیسی کنار برو ، افراد عاقل و با نفوذ باید دست به کار شده و اینها را متقاعد کنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
رئیسی و جلیلی اصولگرا نیستن و قرار نیست تو کابینشون صندلی بدن به اصولگراها
کابینه ها بر اساسِ شایستگی و جوانگرایی تشکیل خواهند شد پس جمع کنید این مدل تیتر و خبر زدنو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
از اسمش مشخصه رئیسی رئیسه !

فقط خدا کنه بعد از انتخاب شدن آقای رئیسی فرد مناسبی جایگزین ایشان شود.
Iran (Islamic Republic of)
مرصاد
۱۱:۲۶ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
گروههای اصلاح طلب ؛ در عین تکثر ، بخاطر منافع مشترک ، در انتخابات ، ، روی یک نامزد اجماع میکنند ، اما متاسفانه ؛ اصول گرایان ، درعین چند بار گزیده شدن ، از سوراخ تفرقه ، باز بر اثر منیت ، همان روش را پیشه کرده اند ، که نه تنها خودشان ضربه میخورند ، بلکه برای کشور نیز ، خسارت ببار میآورند ! دشمن ؛ شمشیر را از رو بسته ! اینجا میدانی است ، که فرد باید ؛ خود را فدای جمع کند !!
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۱:۰۵ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
فعلا در استان ما مخصوصا در اداره ما همه اصلاح طلبان شاخص برای آقای رییسی تبلیغ می کنند و در نقاط مختلف شهر ستاد انتخاباتی زدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
بگید دقت کنند بعدا پشیمانی سودی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
شهر ما که اینطور نیست. اینجا همه ش تبلیغ آقای محسن رضایی و آقای قاضی زاده هاشمی هست. و ما هم قطعاً به این دو کاندیدا رای می دهیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
از فضائل جناب همتی می توان موارد زیر را نام برد:
بانی افت ارزش علم و پول ملی!!
چاپ پول بدون پشتوانه!
تورم 250 درصد!
رشد نقدینگی!
تورم و گرانی!
اتهام زنی!
تندخویی!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
اگر همتی بود بهت می گفت آینه آینه :))))
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
دوست محترمی که میگی"آینه آینه".این جواب شما نشان میده شما دقیقا آینه آقای همتی هستید.
Germany
ناشناس
۱۵:۱۶ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
حسادت به رئیسی را یادت رفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
سلام و خسته نباشی پدر ما فوت کرده بخاطر یک شیشم ارث مادر بزرگ پدری خانه ما را خلعیت کرده نه کنار امدند نه قسطی کردند نه حتی تا زمان فروش به خودمان اجاره دادند حالا با این وضع کرونا و جمعیت ما (5 نفر )و جیب خالی ما چه کنیم دادگاه محترم هیچ گونه همکاری نمی کند بخدا فقط گناه ما فوت پدرم بود حتی سال قبل یک خیر پول یک شیشم را به دادگاه بدهد که دادگاه محترم به بهانه که همه پول خانه را به حساب واریز کنند نگذاشتند و حالا دوباره مبلغ زیاد شده لازم به ذکر که مادربزگم هم فوت کرده و باز دادگاه نصبت به وضیعت ما خلعید را بر نمی دارد 09138954880
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۵ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
ناراحت و متاسف شدم از وضعیتی که برای شما به وجود اومده :(( ..کاش از دست ما مردم عادی کاری برمی اومد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
فقط میتونم بگم خدا به دادمون برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
خوشبختانه عملکرد بسیار عالی آقای رئیسی در چند سال گذشته حجت عقلی و شرعی را برای همه تمام کرده است که بهترین گزینه است. امیدوارم همه مردم با رای قاطع سایه سنگین فرافکنان بر کشور را برای همیشه از کشور دور کنند.
جمعه روز انتخاب بهترین در مقابل وضع موجود است.
سلام بر سید عزیز
سلام بر رهایی از دروغ و دغل
Korea (Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
از تبلیغات ۴ساله صدا وسیما فهمیدی عملکردش بسیار عالی بوده
Iran (Islamic Republic of)
حیدر
۱۰:۴۶ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
اینا همه‌ش حرف مفته
اگر سال نود و دو همه می‌رفتن یک نفر می‌موند نتیجه عوض نمی‌شد
چون حسن کلید ۰.۸% بیشتر از نصف آرا رو داشت
ولی اگر حداد عادل کنار نمی‌رفت
رای آوردنش باعث می‌شد که آرای روحانی به کمتر از ۵۰ درصد برسه و انتخابات به دور دوم کشیده می‌شد...

امسال هم همینه
اگر کسی کنار بکشه حتما می‌بازیم
دروغ پدرخوانده ها رو باور نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
چقدر پول گرفتید و از کی اینا اراجیف رو پخش کنید ؟؟؟ دیدن پیروزی گفتمان انقلاب کابوستون شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
شما با کی هستید ؟؟؟ این بیشتر عقده دل باز کردن بود تا تحلیل!!!
اینا رو به چه حقی اصولگرا خوندید ؟؟ چهره های مستقل که با شعار اصولگرایی یا هر چیز دیگه نیومدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
زهی خیال باطل که مردم این بار هم در دام گروه اصلاح طلب گرفتار شوند، رفتار آنها مردم را به خاک سیاه نشانده است.
Iran (Islamic Republic of)
عبدالهی
۱۰:۰۷ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
جلیلی هم به نظر می آید مرد شعار است نه مرد عمل و نه مرد میدان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
سلام بنظر حداقل سه نفرشون به نفع آقایی رئیسی کنار خواهند رفت.
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۰:۰۵ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
ریسی،ریس بی برنامه است و برنامه خاصی جز شعار برای ریاست جمهوری ندارد ،همانند روحانی است ولی تندتر و قاطع تر!!!!!
همان یک ملیون ساخت مسکن در سال هم طرح و قانون مجلس است!!!؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
امیدوارم مثل سری قبل نشه و دولت کاری و جهادی بیاد سر کار
Iran (Islamic Republic of)
شیراز
۰۹:۵۵ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
تصور کنید همتی با مهرعلیزاده رئیس جمهور بشن.من که میرم بورکینافاسو
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۹:۵۴ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
باید یکی دو روز مونده به انتخابات از این هفت نفر چندتاشون به نفع یکیشون برن کنار و فقط بمونه دو نفرشون تا مردم رایشون رو به یکی از اون دو نفر بدهند اگر نه رایها خیلیاش خراب و باطل میشه چونکه همگیشون که رئیس جمهور نمیشن که !!! افتاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد . . والسلام و صلوات التماس دعا .
Korea (Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۶ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
تو چرا فرار مغزها نمی کنی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
وای به روزی که دوباره تاریخ تکرارشود،واصلاح طلبان دوباره بر کرسی دولت سوارشوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
بااین تیترها ومناظره ها، مردم راگول نزنید؟؟؟ هیچ اتفاقی بااین انتخابات نمی افته!؟؟ تازمانیکه کشور دردست سپاه وحاکمیت پنهان باشه ومنابع ایران به جاهای دیگر منتقل واختلاس میشه وجلوفساد این نهادها گرفته نشه!؟؟؟؟
Korea (Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
این علت است و هیچ کس حق ندارد علتها را بگوید فقط معلول ها رو بگید این مردم بدبخت دوست دارند معلولها گفته شود.
Iran (Islamic Republic of)
M
۱۷:۲۶ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
چه خبر از آلبانی؟هوا خوبه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۷ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
سلام. یعنی هنوز هم عده ای فکر میکنند کشور دست سپاهه؟! این جملات کلیشه ای تا کی؟
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۹:۴۵ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
اگر این اصول گرایانی که من میبینم هیچکدومشون کنار نمیکشن و دوباره یه شکست رو متحمل میشن ...
خدا کنه که یه آدم عاقل به اینا بفهمونه که باید سر یه نامزد اجماع کنن...آخه حتی همه مردم هم میدونن که با ۵تا نامزد احتمال باخت زیاده..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
من به آقای قاضی زاده هاشمی رای میدم و اولویت دوم بعد از ایشون همتی هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
ای داااد بر ماااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
چرا داد ؟
یکبار هم که شده یک فرد تحصیل کرده و دانشمند مثل آقای قاضی زاده رئیس جمهور بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
اولویت دومت رو چه حسابیه ؟ کدوم برنامه ؟ کدوم کارنامه ؟ صرف اینکه ایران رو به روز سیاه نشوندن با مدیریتشون در بانک مرکزی ایشون رو لایق می دونید ؟
یکی که سیکل داشت و اهل مردم ، رئیس بانک مرکزی بود و دو تا مشاوره می گرفت مطمئنا دلار 4 تومن بود اینا خودشون نخواستن برو ببین کجا تو جیب کیا رفته تا اینا رو در بیارن خبرش میاد که فراری شدن...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
چرا تا اسم اقای همتی رو اورد شاکی شدین حق رای داره و دوست داره به هرکی که دلش میخواد رای بده.. برادران تندرو در رای دیگرانم دخالت میکنید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
آخر به مهرعلیزاده میگن برای همتی کنار بکش ، میگه نه، بعد یه عکس نشون میدن میگن کنار نکشی این عکس تیتر روزنامه های فرداست و اونوقت باید با سیاست خداحافظی کنی.
بعد فرداش می کشه کنار.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
مصاحبه ۵ نامزد اصولگرا نشان میدهد که آنها اهل استعفا از کاندیداتوری نیستند وهرگز کنارنمی کشندوهمین خوی سماجت ومقاومت وعدم انعطاف اصولگرایان درسراسرکشور است که آنها رامنزوی ساخته است وشکست ۳۴ ساله رابرای آنان رقم زده است و وقتی اصولگرایان خودشان همدیگر راتحمل نمی کنند وهمه برای ریاست دندان تیز کرده اند احتمال شکسته شدن آرا وحداقل دو مرحله ای شدن انتخابات بسیار بالاست
واگر قاضی زاده هاشمی وآقای رئیسی ازطرف اصولگرایان بمانند وبا همتی ومهرعلی زاده رقابت کنند تعادل وجلب مشارکت بیشترمی شود به این دلیل که شاید برخی ها نسبت به قشر روحانیت آلرژی داشته باشند که دراین صورت قاضی زاده هاشمی نقش کمک جانبی را برای رئیسی خواهد داشت ازطرفی
کاندیداها وقتی به نفع رئیسی کناربکشند رئیسی هم بعد انتخابات باید آنها را حمایت نماید ولی تجارب ۳۴ ساله اصولگرایان نشان می دهد که آنها به هیچ عنوان ازخواسته قدرت طلبی خود پاپس نمی کشند وبه هیچ وجه من الوجوه به نفع کسی کنارنمی کشند و دراین دوره آخرالزمانی احتمال هرگونه اتفاقات غیرمترقبه وجود دارد زیرا سنی که کاندیداها دارند یک سنی است که درآن احساس فروافتادن درچاه وحذف شدن ازهمه چیز دنیا وافزایش وابستگی شدید به ماندگاری وتعلقات مادی ومعنوی دنیا بی نهایت بالاست وگذشت کردن دراین سن کارخیلی سخت وپیچیده است و سن کاندیداها بسیاری ازمحاسبات حتی ازپیش تعیین شده راهم گاهی به هم می زند وانتخابات ۱۴۰۰ یک انتخاب جذاب وآسان برای مردم نخواهدبود وهمین افزایش کاندیداها به جای ۲ یا ۴نفر به حد ۷ نفر میزان مشارکت مردم را اگر کاهش ندهد افزایش هم نمیدهد بعبارتی انتخابات باید مغز مردم را مانند ذره بین به یک کانون محدود زوم کرده ومحدود سازد تا راه انتخاب برای مردم سهل ترباشد یعنی دوجناح ودو کاندید یا ازهرجناح دوکاندید یک استاندارد مطلوب برای انتخابات است ولی افزایش کاندیدها همه مردم ومسزولان رابه دردسر وچالش می اندازد واصولگرایان باید درانتخاب رهبر خودبه جمع بندی برسند چون تا تاریخ انتخابات هیچ فرصتی نمانده وانتخاب ورای دادن درساعت ۲ بامداد دیگر ارزش سیاسی ندارد و فقط رد تکلیف است ورفع تکلیف هم نیست درکناراین ماجراها عدم کنارکشیدن محسن رضایی هم چیزی است که او درانتخابات قبلی به تصور پیروزی هرگز پا پس نگذاشته است وبه نظر می رسد رضایی یک یار مخفی اصلاح طلبان وکارگزاران درجمع اصولگرایان است چون علی رغم عدم کسب موفقیت ایشان بازهم اصرار به ماندن دارد واحتمال ۵ نفره شدن کاندیداها با حذف جلیلی وزاکانی وجود دارد ولی با ۷ نفرکاندیدا شانس برنده شدن رئیسی ۶۵ درصد است و احتمال کاهش آن بیشتر از افزایش آن است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
هر کاندیدا برای خودش برنامه خاصی داره که کاندیداهای دیگه ندارند.
کاندیدایی که الان برای ریاست جمهوری نامزد شده، چرا باید انصراف بده به این امید که شاید بعداً به عنوان وزیر معرفی بشه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
این طرف و اون طرف نداره همشون یکی هستند .......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
شوراي نگهبان خواسته يا ناخواسته در هر دوره، نفراتي كه كمترين ويژگي رياست جمهوري ندارند رو به عنوان كانديد نام مي بره كه توهين به شايستگي مردم ايرانه.
دوره گذشته ميرسليم و هاشمي طبا و اين دوره همتي، رضايي و مهر عليزاده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
شورای نگهبان یا نباید تایید می کرد یا باید به جای اینا جهانگیری رو تایید می کرد که مردم قشنگ با 0 درصد رای از اصلاح طلبان استقبال کنند ، اینا می خوان خودشونو از دولت فعلی جدا نشون بدن اما اصلاح طلب هم باشن و دم از نوکری غرب بزنن ،
Korea (Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
برو بابا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
بنظرم زاکانی و هاشمی باید بنفع رئیسی برن کنار
یه کم وحدت داشته باشن

سلام رئیسی
خداحافظ فساد
خداحافظ فقر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
رای من قاضی زاده هاشمی

در صورت احتمال انصراف:

رای من همتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
دوست عزیزی که همتی رو میاری کنار قاضی زاده هاشمی اینکارو بالاتر هم کرده بودید ، چیزی در دفاع از همتی دارید ؟ یا اینکه از ستاد ایشونید ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
نه ، چیزی در دفاع از ایشون ندارم و جزو ستاد ایشون هم نیستم. اما اینکه شما هزار بار تکرار کردی که کاندیداها باید برای کاندیدای مورد نظر شما کنار بروند، حرف خوبی نیست.

منظور من اینه که من با مطالعه و بررسی به این نتیجه رسیدم که به قاضی زاده رای بدم. اما شما خیلی راحت داری حرف از انصراف کاندیدای مورد نظر من میزنی و میگی باید انصراف بدهد تا کاندید مورد نظر خودت رای بیاره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
دولت جدید لطفا سامانه جدی برای ثبت شکایات مردم از ارگان های دولتی و ادارات ایجاد کنه چون خیلی از ادارات خدمات ارائه نمی کنن و پاسخگو نیستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
همه باید به نفع رئیسی کنار بروند. وگرنه دایتان تکراری دولت سوم روحانی اصلا دور از ذهن نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
دایتان یعنی چی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
باید ؟؟؟
هر نفر فقط یک رای داره؛ شما به جای همه مردم نظر میدی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
چرا همه باید کنار بروند؟
که کاندیدای مورد علاقه تو رای بیاره؟
فقط خودت رو میبینی؟ نظر بقیه مهم نیست؟
من به آقای قاضی زاده رای میدم و به نظرم از همه بهتر و تحصیلکرده تر هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
رئیسی به نفع جلیلی کنارمی رودجلیلی رئیس جمهورمیشودمامردم هیچ امیدی به وضعیت موجودویابهبودوضعیت کشوردرآینده رانداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۰ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
سلام. اتفاقا هر دو بزرگوار آقای رئیسی و آقای جلیلی میتوانند در بهبود اوضاع بسیار موثر باشند به لطف خدا. ناامید نباشید و نظرتان را اینگونه به مردم تعمیم ندهید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۳ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
یک بخش اختصاص دهید به سئوال از همتی به شرح زیر:
- در خصوص نداشتن مقاله مرز دانش در ده ساله گذشته به عنوان مدعی استادی در دانشگاه تهران!!
- در مورد اچ-ایندکس "تقریباً هیچ" او بعنوان مدعی علم روز و استادی!!
- در زمینه حضور بانکداران در ستاد تبلیغاتی او!!
- در خصوص خودرو شخصی او!!
آخرین اخبار