استاندار سمنان ضمن بیان اینکه دستگاه های اجرایی امکانات خود نظیر چاه و تانکر را برای آب رسانی در اختیار شرکت آب و فاضلاب قرار دهند ،برضرورت تامین اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه جهت آبرسانی به روستا‌های منطقه محروم تاکید کرد.

 علیرضا آشناگر استاندار سمنان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان  با بیان اینکه استان سمنان جزء استان‌های دچار بحران کم ابی است گفت: پدیده خشکسالی در بعضی از شهرستان‌های استان سمنان با توجه به گرمای پیش رو، رو به افزایش است و باید برای این مهم تصمیمات لازم اتخاذ شود.

او به خاموشی‌های اخیر و مشکلات به وجود آمده در آب شرب هم اشاره کرد و افزود: باید جهت خاموشی صنوف، صنعت و ... هماهنگی‌های لازم صورت پذیرد تا شاهد مشکلات بیشتر نباشیم.

آشناگر به کاهش ۳۴ درصدی رواناب‌های استان هم اشاره کرد و ادامه داد: برای توسعه صنعت وجود آب امری ضروری است و باید توجه جدی صورت گیرد و لازمه تحقق این امر انتقال آب دریای خزر به سمنان است که باید کار‌های عملیاتی آن تسریع شود.

استاندار سمنان اضافه کرد: سطح آب رودخانه‌ها به شدت کاهش یافته و باید به سمت ساماندهی کشت‌های کشاورزی با محصولات کم آب بر برویم.

آشناگر به هوشمند سازی ۱۰۰ درصدی کنتور‌های چاه آب استان اشاره و بر ضرورت بهینه مصرف اب در استان تاکید کرد.

او همچنین بر ضرورت تأمین منابع اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه جهت تامین آب شرب روستا‌های مناطق محروم در شهرستان‌های میامی شاهرود و دامغان تاکید کرد.

همچنین حیدریان مدیرعامل آب منطقه استان در حاشیه این جلسه گفت: جلسه شورای حفاظت با بحران کم آبی با دو دستور کار راهکار‌های مقابله با خشکسالی و بحث پساب فاضلاب سمنان برگزار شد.

او افزود: در دستور کار اول مقرر شد فرمانداران شهرستان‌های استان که رئیس جلسه شورای حفاظت منابع آبی شهرستان‌های خود هستند جلسات متعددی را با محوریت خشکسالی برگزار کرده و کلیه دستگاه‌ها و امکانات ادارات از جمله تانکر‌ها باید در اختیار شرکت آب و فاضلاب جهت تامین آب شرب مورد نظر مناطق قرار گیرد.

حیدریان ادامه داد: در مواردی که بحث کاهش سطح آب و بهینه مصرف کردن مطرح است باید سازمان جهادکشاورزی مصرف آب را مدیریت و اطلاع رسانی‌های لازم به مردم صورت گیرد.

حیدریان همچنین بر ضرورت مدیریت مصرف آب در فضای سبز شهری هم تاکید کرد.

انتهای پیام /ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.