آغاز خرید تضمینی دام مازاد عشایر در لرستان

مدیرکل امور عشایری لرستان گفت: به منظور کاهش تبعات خشکسالی و ضرر‌های اقتصادی جامعه عشایری خرید تضمینی دام مازاد عشایر استان آغاز شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد،سید ضیا موسوی،مدیرکل امور عشایری لرستان اظهار کرد: برای کاهش اثرات و تبعات خشکسالی بر معیشت و اقتصاد عشایر، خرید تضمینی دام مازاد و تامین علوفه دامی این قشر در دستورکار قرار گرفته و مقرر شده است در کل کشور یک میلیون راس دام عشایر خریداری و ذخیره سازی گوشت قرمز انجام شود.

وی میزان دام عشایر استان را ۱.۵ میلیون راس برشمرد و افزود: با اجرای این طرح به ازای تحویل هرکیلوگرم دام زنده سه کیلوگرم جو تحویل عشایر خواهد شد و مبلغ خرید دام به ازای هرکیلوگرم ۴۵ هزار تومان نیز به آنان پرداخت می‌شود.

موسوی بدون اشاره به پیش‌بینی میزان خرید تضمینی دام از عشایر لرستان گفت: این طرح با همکاری پشتیبانی امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان اجرایی شده است.

به گفته وی داشتن کارت شناسایی دامداری، تردد دام عشایری و دفترچه عشایری، بیمه و هویت گذاری دام، شماره حساب شبا بنام عشایر تحویل دهنده دام، کپی شناسنامه وکارت ملی از جمله شرایط خرید دام از عشایر است.

انتهای پیام/ب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.