رئیسی گفت: نهایتاً تا هفته آینده مشکل کمبود دز دوم واکسن کرونا در کشور مرتفع می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، علیرضا رئیسی  معاون بهداشتی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در جلسه امروز ستاد مقابله با کرونای استان قم  گفت: محموله جدید واکسن کرونا هفته آینده به کشور خواهد آمد و مشکل کمبود در این زمینه رفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه وجود فاصله زمانی بین فاز اول و دوم تزریق واکسن مشکل چندانی برای کسانی که دز اول واکسن را تزریق کرده اند ایجاد نمی‌کند تاکید کرد: افرادی که دز اول واکسن سینوفارم را تزریق کرده اند دو تا چهار هفته و افرادی که واکسن اسپوتنیک وی را تزریق کردند ۴ تا ۱۲ هفته برای تزریق دز دوم این واکسن‌ها فرصت دارند و لذا مشکل مشکل خاصی برای این افراد پیش نخواهد آمد.

رئیسی در ادامه از آغاز واکسیناسیون با واکسن ایرانی کوو برکت از اواخر خرداد خبر داد و گفت: نتایج نهایی فاز دوم مطالعات بالینی واکسن کوو برکت هفته آینده اعلام می‌شود و در صورت تایید نهایی، واکسیناسیون گروه‌های هدف با نوع ایرانی این واکسن از اواخر خرداد ماه و اوایل تیرماه آغاز می‌شود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از ویژگی‌های استان قم یاد کرد و افزود: قم یکی از مراکز مهم زیارتی و معنوی کشور و محل عبور مسافران استان‌های مختلف است به همین علت مدیریت کرونا در این استان نیازمند همیاری و همکاری دستگاه‌های دیگر است.

رئیسی با بیان اینکه ما در ایران برای هزار و ۳۰۰ شغل شیوه‌نامه بهداشتی تعیین کردیم، گفت: در مورد تجمعات، بهترین رعایت دستور العمل ها را در برگزاری نماز جماعت‌های کشور داشته‌ایم و این نشان از اهتمام دست‌اندرکاران این حوزه نسبت به مباحث بهداشتی است.

 رئیسی با اشاره به اینکه برای قطع زنجیره ویروس باید بیش از ۷۰ درصد یک جامعه واکسن بزنند  مطرح کرد: با برنامه واکسیناسیون موجود تا ۶ الی هفت ماه آینده، گروه هدف دز اول واکسن را دریافت خواهند کرد و ما درحال حرکت به سمت قطع زنجیره کرونا هستیم، اما این مهم است که در این ماه‌های باقیمانده رعایت دستورالعمل‌ها را جدی بگیریم تا با مشکلی روبرو نشویم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با تاکید بر اینکه ما باید قدردان دانشمندان تولیدکننده واکسن‌های داخلی باشیم، عنوان کرد: امیدواریم تا آخر خردادماه یک میلیون، تیرماه سه میلیون و از مردادماه حدود ۱۰ میلیون دز تولید واکسن داخلی داشته باشیم و تا پایان سال بتوانیم به همه افراد واکسن داخلی را تزریق کنیم، اما نیاز است تا پایان سال رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را جدی بگیریم.

رئیسی از وجود بی‌عدالتی جهانی در مورد واکسن کرونا یاد کرد و گفت: برخی از کشور‌های اروپایی بیش از ۲۰۰ میلیون دز واکسن دارند که تاریخ انقضای آن درحال اتمام است، اما  واکسن ها را به هیچ کشوری نمی‌دهند درحالی‌که میانگین تزریق واکسن ها برای کشور‌های فقیر فقط ۲۵ عدد است.

 

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار