ایستگاه سنجش آلودگی هوای شهر بوشهر با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال بازسازی و راه‌اندازی شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در مراسم افتتاح ایستگاه سنجش آلودگی هوای شهر بوشهر گفت: ایستگاه سنجش آلودگی هوا در بوشهر با ۴۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی بازسازی شده‌است و با افتتاح آن عدد‌های کیفیت هوای بوشهر در سامانه جامع پایش هوای کشور ارائه خواهد شد.

فرهاد قلی نژاد افزود: با فعال‌سازی ایستگاه سنجش هوا در بوشهر اطلاعات مربوط به وضعیت هوا به روز از طریق نمایشگر واقع در جوار میدان امام خمینی (ره) به شهروندان اطلاع رسانی می‌شود.

او ادامه داد: تا به امروز هفت شهر از شهرستان‏‌های ۱۰ گانه استان بوشهر مجهز به دستگاه پایش هوا شده‌اند که براساس برنامه تا پایان امسال سه شهرستان دیگر این استان نیز به این دستگاه مجهز می‌شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: برای شهر بوشهر نصب دستگاه‌های گاز نیز در برنامه است تا از این طریق بتوان از ترکیبات نیترات و سولفور که بر اثر ترافیک ایجاد می‎‏‌شوند مطلع شد.


بیشتر بخوانید


قلی نژاد عنوان کرد: در شهر بوشهر شمار روز‌های پاک زیاد است، زیرا این شهر هنوز درگیر مسائل ترافیکی نشده‌است، ولی با این حال بهتر است که در معماری شهری به فضای سبز توجه شود.

او همچنین با گرامیداشت هفته محیط زیست گفت: طبق اصل پنجاهم قانون اساسی حفظ محیط زیست یک وظیفه همگانی است و باید همگان نسبت به آن اهتمام ویژه داشته باشند.

شهردار بوشهر نیز گفت: یکی از مزیت‌های ایستگاه سنجش آلودگی هوای بوشهر ارائه اطلاعات است که این ظرفیت به داشتن برنامه از سوی مدیریت شهری و پیشبرد هر چه بیشتر امور نیز کمک می‏‎‌کند.

حسین صالحیان  بیان کرد: یکی از راهکار‌های تحقق توسعه پایدار توجه به مسائل حوزه محیط زیست است که در این زمینه دستگاه‏‌های مختلف باید تلاش کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.