نظری گفت: مبارزه با کودک کار امری چندوجهی و نیازمند مشارکت چندین دستگاه و نهاد از جمله وزارت رفاه،شهرداری‌ها و دیگر نهاد‌ها و دستگاهها است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت نظری عضو شورای شهر تهران در سیصدمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری اظهار کرد:  قدردان زحمات آتش‌نشانان هستم که در تمام سال در آماده‌باش کامل هستند و اخیرا گوشه‌ای از ایثارگری‌شان در اطفای حریق پالایشگاه تهران به چشم‌ها آمد؛ در این دوره از مدیریت شهری افتخار این را داریم که علیرغم تمام مسائل و مشکلات مالی و تا حد توان خود، امکانات و تجهیزات آتش‌نشانی را به‌روزرسانی کرده ایم.

او افزود: مردم تهران فراموش نکرده‌اند که در دوره‌های قبل، در حوادثی نظیر آتش‌سوزی در ساختمان خیابان جمهوری، حریق ساختمان پلاسکو و امثال آن، چه فشار روانی و روحی سنگینی بر آتش‌نشانان عزیز وارد کرد و ما تلاش کردیم تا از این مشکلات بکاهیم. هرچند که وسع ما به اندازه ایثار آتش‌نشانان عزیز نبوده و نیست.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: مبارزه با کار کودک امری چندوجهی و نیازمند مشارکت چندین دستگاه و نهاد از جمله وزارت رفاه، وزارت کشور، وزارت آموزش و پرورش، بهزیستی، شهرداری‌ها و دیگر نهاد‌ها و دستگاه‌ها است.

او تصریح کرد: اما پیش از آن باید مسئولان امر و متولیان، درکی درست از کار کودک و کودک کار داشته باشند که متاسفانه به نظر می‌رسد این شناخت همچنان در یکسری از متولیان امر ایجاد نشده است. باید بدانیم که کارکودک تنها شامل اشکال خیابانی و در معرض دید نیست.

این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: در این شرایط وجود یک نظارت مردمی و البته دقیق، ضروری به نظر می‌رسد. اینکه مردم بتوانند برای مقابله با کار کودک و تحقق چشم‌انداز سازمان ملل متحد در حذف تمام اشکال کار کودک طی سال‌های پیش‌رو مشارکت کنند، نیازمند بستر‌هایی است که امکان نظارت آنان بر کار کودک را فراهم و تسهیل کند.

نظری تاکید کرد: نکته مهم اینکه متاسفانه شماره اورژانس اجتماعی ۱۲۳ فاقد این کارکرد بوده و حتی در تماسی که خود بنده اخیرا در همین زمینه داشتم، اپراتور مربوطه اطلاعات لازم و امکان انجام کاری را نداشته و پس از دقایقی مشورت به دریافت صرف گزارش بسنده کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار