رئیس سازمان بهزیستی گفت: هم سطح سازی معابر برای معلولان در شهرداری تهران در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، وحید قبادی دانا معاون وزیر و رئیس بهزیستی کشور در هفدهمین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور گفت: بعضی از فعالیت‌های خیلی گسترده همچنان کار نشده است و یا کاستی‌های زیادی وجود دارد و به زیرساخت‌ها بستگی دارد. ابنیه، راه‌ها، اماکن، پیاده رو‌ها و ساختمان‌های دولتی از قبل ساخته شده اند وشرایط معلولین درنظرگرفته نشده بود.
 
وی تصریح کرد:هم سطح سازی در شهرداری تهران مدنظرقرار داده شده است و کار‌هایی نیز در وزارت راه وشهرسازی در دست پیگیری و مناسب سازی است.
 
قبادی دانا افزود: صداوسیما همکاری بسیار خوبی در حوزه های مختلف داشته است. مفهموم مناسب سازی فقط مناسب سازی فیزیکی برای معلولین جسمی_ حرکتی نیست. یکی از اقدام های مناسب سازی برای ناشنوایان، فیلم های سینمایی برای این عزیزان است.
 
وی گفت: آماده سازی بسته‌ی آموزشی برای اعضای منتخب شورا‌های شهری و روستایی کشور بسیار موثر و لازم است.دبیرخانه ستاد باید بسته ایی از گزارشات فعالیت‌های شهرداری و آموزشی در حوزه مناسب سازی معلولین برای شهرداران داشته باشد.
 
گلپایگانی معاونت شهرداری تهران در ادامه گفت: درشهرداری تهران، شعار ما ، محوریت تهران شهری برای همه است. تلاشمان در همه زمینه ها این بوده است که خدماتی که شهرداری ارائه می دهد عادلانه برای همه ی شهروندان تهرانی باشد و در همه نقاط شهر تهران توسعه پیدا کند.

وی افزود: یکی از محورهای کلیدی ما بحث معلولان و حوزه مناسب سازی بود. در سال ۱۳۹۹ ما حدود ۴۲۰ میلیارد اعتبار داشتیم که از این اعتبار بالای ۲۵۰ میلیارد هزینه کردیم.
 
گلپایگانی گفت: کار‌هایی در جلسات گذشته ارائه دادیم و درحال انجام هستیم.در خصوص بند ۲ در اجرای ماده ۱۰ آیین نامه اجرایی ماده ۳ قانون حمایت حقوق افراد دارای معلولیت شهرداری و بهداری سراسر کشور با جدیت انجام شده است.
۱- نصب و بهره برداری سیستم آلارم صوتی در تقاطع‌های ذیل:
شهید مطهری_سهروردی
ولیعصر_مولوی
نیروی هوایی_ امامت
۲- دوره‌های ۱۶ ساعته آموزش زبان اشاره ویژه پرسنل شهرداری تهران داشتیم
۳- برگزاری کارگاه‌های آموزشی مهارت‌های ارتباطی داشتیم
۴- حمایت از بخش فراگیر سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر از طریق مناسب سازی ۱۰ اثر با زیرنویس و با زبان اشاره
۵- برگزاری وبینار‌های تخصصی
۶- تجهیز ۱۱۰رستوران در شهر تهران به منوی خط بریل

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
مردم یه پیاده رو از دست موتوریا در امان بودن که اونم شهردای به بهانه های واهی صافش کرد تحویل موتوریا داد
تا مشکل موتوریا تو پیاده روها حل نشه شهرداری حق نداره پیاده روها رو صاف و صوف کنه که موتوریا بریزن توش
آخرین اخبار