نوبت دوم واکسیناسیون کرونای افراد بالای ۷۰ سال بر اساس تماس مرکز بهداشت تزریق می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، سید محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک و رئیس خدمات بهداشتی و درمانی استان مرکزی با بیان اینکه از دیروز تزریق دوز دوم واکسن کرونای برای افراد بالای ۷۰ سال در استان آغاز شده گفت: این واکسیناسیون بر اساس تماس مرکز بهداشت انجام می‌شود.

جمالیان افزود: گروه سنی ۷۰ سال به بالا و همراهان آن‌ها توجه داشته باشند که فقط در صورت تماس و یا ارسال پیامک برای تزریق نوبت دوم واکسن کرونا در تاریخ مشخص شده به مکانی که معرفی می‌شود مراجعه کنند.

او اضافه کرد: قرار بود تزریق واکسن برای افراد ۶۵ تا ۷۰ سال هم انجام شود، اما بدلیل اینکه واکسن هنوز وارد کشور نشده، واکسیناسیون متوقف شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: با ورود واکسن به کشور احتمالا تا پایان هفته تزریق دوز اول برای گروه سنی ۶۵ تا ۷۰ سال آغاز می‌شود و همزمان با تزریق دوز دوم واکسن ۷۰ با بالا این تزریق هم هم آغاز خواهد شد.

او با اشاره به برگزاری مراسم‌ها و جلسات انتخاباتی در استان گفت: متاسفانه مشاهده شده که مراسمات با حضور افراد بدون رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و رعایت نکردن فاصله اجتماعی برگزار می‌شود.

جمالیان تصریح کرد: دورهمی‌های انتخاباتی با استفاده ۵۰ تا ۶۰ درصد افراد از ماسک در حال انجام است که این امر شرایط را برای موج جدید مهیا می‌کند و نیاز است که دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت شود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.