ترانزیت کالا از بندر امیرآباد به کشور‌های حوزه دریای خزر امسال ۲۵۶ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،محمدعلی موسی پور معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بندر امیرآباد گفت: ترانزیت کالا از بندر امیرآباد به کشور‌های حوزه دریای خزر از ابتدای امسال تاکنون در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۵۶ درصد افزایش داشت.

او افزود:وجود بستر‌های مناسب در پذیرش کالا‌های متنوع، بهبود شاخص‌های عملیاتی در مراودات چند بعدی و موفقیت در بازاریابی بندری از عوامل مهم افزایش سهم پذیری بندرامیرآباد در تجارت بین المللی دریایی و ترانزیت خارجی کالا است.

موسی پور از رشد ۳۳ درصدی صادرات کالا‌های نفتی و غیرنفتی از آغاز امسال تاکنون در مقایسه با مدت مشابه پارسال در بندرامیرآباد خبر د اد.

او میزان صادرات کالا در بندرامیرآباد را در این مدت ۱۹۴ هزار و ۳۶۲ تن اعلام کرد و گفت: کالا‌های معدنی، مصالح ساختمانی، محصولات کشاورزی و دامی، فلزات، چوب و تخته، ابزارآلات و مواد نفتی از عمده‌ترین کالا‌هایی بود که به کشور‌های حاشیه دریای خزر صادر شد.

موسی پور با اشاره به اینکه بندرامیرآباد ۴۷ درصد تخلیه و بارگیری و ۴۶ درصد صادرات کالا در شمال کشور را پشتیبانی می‌کند، همواره بر نقش بی بدیل این بندر در روند رو به رشد صادرات، واردات و ترانزیت کالا در مازندران تاکید کرد.

او کسب درآمد ارزی، ایجاد اشتغال، جذب سرمایه گذاری خارجی و بخش خصوصی را، بخشی از اهداف بندرامیرآباد در امسال عنوان کرد که می‌تواند گذرگاهی مطمئن در افزایش نقش جمهوری اسلامی ایران در تجارت دریای خزر محسوب شود.

موسی پور در پایان با بیان اینکه هیچ محدودیتی از نظر تخلیه و بارگیری انواع کالا نظیر کالا‌های کانتینری، فله، متفرقه و سایر گروه‌های کالایی در بندر وجود ندارد ابراز امیدواری کرد با عملکرد مطلوب و بر طرف کردن موانع موجود همراه با پشتیبانی‌های مستمر و وجود یک زنجیره لجستیکی متناسب، شاهد افزایش توان و ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در بندرامیرآباد باشیم.
امنت‌های پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار