مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: اجرای طرح‌های رفاهی در غار آبی سهولان می‌تواند زمینه حضور بیشتر گردشگران را فراهم کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، فرماندار شهرستان مهاباد، مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی به مناسبت گرامیداشت هفته محیط زیست از اثر طبیعی_ ملی غار آبی سهولان این شهرستان بازدید کردند.

مهران نظری مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی در حاشیه بازدید از غار آبی تاریخی سهولان، اظهار کرد: شهرستان مهاباد پتانسیل‌های گردشگری بالای دارد و از اقدامات لازم برای توسعه گردشگری در غار آبی سهولان، واگذاری بهره برداری گردشگری به جوامع محلی است.

این مقام مسئول اضافه کرد: تلاش سازمان حفاظت محیط زیست حفظ ظاهر طبیعی غار آبی سهولان است و باید از لحاظ زیست محیطی و گردشگری به صورت کارشناسی بررسی و نسبت به رفع موانع اقدام شود.

نظری اذعان کرد: با اجرای طرح‌های رفاهی در اثر طبیعی ملی غار آبی سهولان می‌توان زمینه حضور بیشتر گردشگران را در این منطقه فراهم ساخت.

در این بازدید تصمیم گیری‌هایی به منظور واگذاری و بهره برداری گردشگری از غار آبی سهولان، به جوامع محلی و ساماندهی و پاکسازی محوطه خشکی و آبی این غار اتخاذ شد.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.