سخنگوی ستاد مقابله با کرونا البرز گفت: ابتلا به کووید ۱۹ و مراجعه مردم به مراکز درمانی استان روند کاهشی دارد، اما اگر مردم رعایت نکنند، موج دیگر در پیش خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، علیرضا سلیمانی، سخنگوی ستاد مقابله با کرونا البرز گفت: اگر روند کاهشی به این شکل پیش برود به احتمال شاهد تغییر رنگ بندی کرونایی طی هفته آینده در استان خواهیم بود.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا البرز افزود: اکنون ۶۱۸ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری هستند که اگر چه زیاد است، اما به نسبت اردیبهشت ماه وضعیت بهتر شده است.

سلیمانی گفت: اکنون تعداد فوتی‌های کووید ۱۹ در البرز زیاد است و زمانی بستری بیماران بدحال طولانی شده است.

او افزود: روزانه بین ۲۰ تا ۳۰ نفر از شمار مراجعه کنندگان به بیمارستان‌های البرز کم می‌شود، اما با توجه به وجود تعداد زیادی بیمار بدحال، تعداد فوتی‌ها تا ۲ هفته آینده روند ثابتی خواهد داشت.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا البرز با بیان این که نوع جهش یافته کووید ۱۹ در البرز نداریم، افزود: نگرانی‌ها از بی توجهی مردم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

سلیمانی گفت: اقدامات خوبی برای جلوگیری از شیوع نوع جهش یافته کووید۱۹ هندی در استان البرز انجام شد، زیرا تعدادی تبعه هندی که مبتلا به کووید ۱۹ بودند به صورت جداگانه تحت درمان قرار گرفتند و از شیوع این نوع ویروس در روز‌های اخیر جلوگیری شد.

انتهای پیام/ ر. ن 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.