نامزد انتخابات ریاست جمهوری به بیان توضیحاتی درباره برنامه هایش برای کنترل نقدینگی و تورم پرداخت.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالناصر همتی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حاشیه ضبط برنامه تبلیغاتی خود در صدا و سیما و در جمع خبرنگاران، درباره مبارزه با گرانی در کشور اظهار کرد: مبارزه با گرانی در دنیا معنی ندارد و باید تورم کنترل شود. کشور‌هایی که تورم را کنترل کرده اند اصلا با مفهوم گرانی رو به رو نبوده اند.

 نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه خاطر نشان کرد: برای مبارزه با گرانی باید علت آن که تورم است را از بین ببریم و ریشه اصلی تورم هم رشد نقدینگی در کشور است. باید برای کنترل تورم نقدینگی را کنترل کرد و برای کنترل نقدینگی باید بودجه دولت توازن پیدا کند که دولت مجبور نشود به بانک مرکزی مراجعه و نقدینگی در کشور افزایش پیدا کند.

همتی در ادامه اضافه کرد: علاوه بر این سیستم بانکی هم باید کنترل شود تا نقدینگی تولید نکند. رابطه بودجه با بانک مرکزی را قطع می‌کنم، چیزی که در چندین دهه گذشته اتفاق نیفتاده و بانک مرکزی نتوانسته استقلال داشته باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه در دنیا بیش از ۱۵۰ کشور تورم را تک رقمی کرده اند اضافه کرد: این کشورها عمدتا بانک مرکزی مستقل دارند، بنابراین اولین اقدام من تعیین یک اقتصاد قوی مستقل و پرقدرت برای بانک مرکزی است. دومین اقدام من رسمی شدن استقلال بانک مرکزی و جلوگیری از  دست نکردن در جیب بانک مرکزی برای جبران منابع مالی دولت است.

 نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: فضای اجتماعی سیاسی لازم برای سرمایه گذاری واحد‌های کوچک و متوسط را ایجاد می‌کنم.

همتی در پایان تاکید کرد: یارانه نقدی ۳ دهک اول را نقدی پرداخت می‌کنیم، ولی دهک ۳ به بالا را تقویت می‌کنیم. با برداشتن مجوز‌های بی مورد و موانع و تامین مالی این واحد‌های کوچک می‌توانیم به رشد این واحد‌ها کمک کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
ببین جناب همتی شما ودژپسند اینکاره نیستید دیدید در دولت اول روحانی چگونه به کمک آقای طیب نیا تورم بالا احمدی نژاد را یک رفمی کرد حتی یا وحود سیف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
اگر توانایی داشتی ۱۷ گل نمیخوردی رئیس بانک مرکزی و وزارت هم برای تو زیاد است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
توی مناظره که گفت نمیشه جلوی گرانی رو گرفت!
آخرین اخبار