تازه‌ترین اخبار انتخابات ۱۴۰۰ در استان قزوین؛

برخورد با تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی /افزایش شعب اخذ رای در شهرستان های البرز و تاکستان

آخرین رویداد‌های خبری انتخابات استان قزوین را در بسته انتخاباتی ۱۸ خرداد بخوانید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،  دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت:تمامی فعالیت‌های انتخاباتی و تبیلغاتی در استان قزوین رصد می‌شود و در این زمینه با افراد قانون شکن برخورد خواهد شد.

محمد قاسمی با اشاره به تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی، اظهار داشت: نامزد‌های انتخابات درباره عملکرد ستاد‌های انتخاباتی و هواداران خود باید پاسخگو باشند بنابراین فعالیت در قابل ستاد‌های تبلیغاتی چه در فضای مجازی چه در فضای واقعی باید شناسنامه دار باشد و از فعالیت ستاد‌های بدون هویت جلوگیری شود.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین با بیان اینکه باید اخلاق مداری و رعایت قانون را در همه فرایند‌های مربوط به انتخابات به طور جدی مورد توجه قرار دهیم، افزود: نامزد‌ها و ستاد‌های انتخاباتی و هواداران آن‌ها در فضای مجازی باید صرفا به بیان توانمندی‌ها و برنامه‌های مورد نظر اشاره کنند و از تهمت و هتک حرمت رقبا پرهیز کنند.

این مسئول قضایی با تاکید بر اینکه با هرگونه حرکت خلاف قانون در فضای انتخابات مقابله می‌شود، گفت: در صورت تخلف انتخاباتی در فضای مجازی از سوی ستاد‌های تبلیغاتی به آن‌ها در مراجع قضایی رسیدگی شده و برخورد قانون لازم بدون هیچ گونه اغماض و تسامح با عاملان انجام خواهد شد.

وی همچنین هشدار داد استفاده از امکانات و اموال دولتی برای فعالیت‌های تبلیغاتی و در جهت له یا علیه نامزد‌های انتخاباتی جرم بوده و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

افزایش شعب اخذ رای در شهرستان البرز

بخشدار البرز گفت: ۱۵۶ شعبه برای برگزاری انتخابات در شهرستان البرز در نظر گرفته شده است.

طاهرخانی اضافه کرد: از این تعداد ۷۸ شعبه در شهر الوند و ۷۸ در محمدیه برپا خواهد شد.

وی افزود: این بخش بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت دارد که حدود ۶۰ درصد واجد شرایط رای دادن هستند.

بخشدار البرز گفت: ۷۱ نفر حائز صلاحیت برای داوطلبی شورای شهر در این بخش شده اند.

۱۸۷ شعبه اخذ رای در شهرستان تاکستان تدارک دیده شده است

 فرماندار تاکستان گفت: برای انتخابات شورا‌ها و ریاست جمهوری ۱۸۷ شعبه اخذ رای در این شهرستان تدارک دیده شده که ۱۵۰ شعبه ثابت و ۳۷ شعبه نیز سیار خواهد بود.

رضا طاهری افزود: در این دوره از انتخابات ۲ شعبه سیار و ۶ شعبه ثابت به شعبات اخد رای این شهرستان نسبت به دوره گذشته افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه ۲۸ شعبه اخذ رای در بخش مرکزی تاکستان مستقر بوده که از این تعداد ۶ شعبه اخذ رای شهری و ۲۲ شعبه اخذ رای روستایی وظیفه جمع آوری آرای مردم را برعهده خواهند داشت، تصریح کرد: بخش ضیاء آباد نیز دارای ۲۹ شعبه اخذ رای خواهد بود که هشت شعبه آن شهری و ۲۱ شعبه روستایی بوده و از این میان ۱۵ شعبه ثابت و ۱۴ شعبه هم سیار خواهد بود.

به گفته طاهری، بخش اسفرورین دارای ۱۶ شعبه اخذ رای شهری و ۱۷ شعبه اخذ رای روستایی خواهد بود که از این تعداد ۳۱ شعبه ثابت و ۲ شعبه نیز سیار هستند و در بخش خرمدشت نیز هشت شعبه شهری و ۱۶ شعبه روستایی در نظر گرفته شده که هشت شعبه آن سیار و مابقی ثابت هستند.

فرماندار تاکستان با اشاره به ترغیب شهروندان این شهرستان جهت مشارکت حداکثری در انتخابات ۱۴۰۰، اضافه کرد: تشکیل کمیته‌های فرعی برای ترغیب عموم مردم و حضور در پای صندوق‌های رای با فعال سازی ستاد لبیک به انتخابات از اقدامات فرمانداری این شهرستان بوده است.

وی یادآور شد: با توجه به اهمیت انتخابات پیش رو، از تمام اقشار تاثیرگذار از جمله طلاب و روحانیون و تمامی مسوولان این شهرستان درخواست داریم تا مردم را به مشارکت حداکثری ترغیب و تشویق کنند.

طاهری خاطرنشان کرد: نصب بنر‌های تبلیغاتی از سوی شهرداران و دهیاران برای ایجاد شور انتخاباتی، تشکیل گروه‌های مجازی از سوی فرمانداری و دستگاه‌های فرهنگی شهرستان، تاکید بر دستگاه‌های اجرایی جهت ارتقاء خدمات و در نتیجه رضایتمندی مردم و حضور در پای صندوق‌های رای از جمله اقدامات موثر در حوزه انتخابات بوده است.

۱۸ هزار رأی اولی قزوینی، پای صندوق‌های رأی می‌روند

سرهنگ محمد سرباز مسوول سازمان بسیج دانش آموزی استان گفت: طبق اعلام اداره کل ثبت احوال استان قزوین، حدود ۱۸ هزار دانش آموز رأی اولی در استان شامل جمعیت رأی دهندگان هستند که به تفکیک بیش از ۱۰ هزار دانش آموز پسر و بیش از ۸ هزار دانش آموز دختر می‌باشند.

سرهنگ سرباز با اشاره به اقدامات سازمان بسیج دانش آموزی استان در راستای حضور رأی اولی‌ها برای مشارکت حداکثری افزود: سازمان بسیج دانش آموزی استان همگام با سایر اقشار برنامه‌های متنوع و زیادی را از سال گذشته در همین راستا آغاز کرده است.

او اضافه کرد: یکی از این برنامه‌ها راه اندازی پویش‌های مختلف در بستر مجازی از جمله «صندلی داغ»، «انتخاب من» و دیگر پویش هاست که با استقبال و اشتیاق بسیار بالایی از سوی دانش آموزان مواجه بوده است.

سرهنگ سرباز ادامه داد: استان قزوین در اجرای برنامه‌های مجازی در موضوعات مختلف به ویژه در بحث انتخابات در سطح کشور بسیار موفق عمل کرده و مورد تشویق و تقدیر سازمان بسیج دانش آموزی کشور قرار گرفته است.

او با اشاره به اینکه اجرای این برنامه‌ها از سال گذشته آغاز شده و از ابتدای خرداد ماه سال جاری با قوت و جدیت بیشتری اجرا می‌شود اضافه کرد: همه روزه از ساعت ۱۱ صبح برنامه پخش زنده با حضور سخنرانان سیاسی را در کانال شاد بسیج دانش آموزی استان که بزرگترین کانال شاد استان می‌باشد برگزار می‌شود.

سرهنگ سرباز ادامه داد: یکی از کار‌های بزرگی که در حال انجام است، راه اندازی قرارگاه انتخاباتی سعید ایرانمنش در آموزش و پرورش است که هدف این قرارگاه، هدایت آموزش و پرورش، فرهنگیان و دانش آموزان رأی اولی و اولیا دانش آموزان به سمت مشارکت حداکثری می‌باشد.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان قزوین گفت:این قرارگاه در مناطق مختلف آموزش و پرورش شکل گرفت و بخشنامه‌های بسیار خوبی از سوی مدیرکل آموزش و پرورش به مناطق ۱۴ گانه استان ابلاغ شد و امروز فرماندهان بسیج دانش آموزی استان و مدیران کانون‌های فرهنگیان و مدیران مناطق آموزش و پرورش و معاونین پرورشی و انجمن اولیا و مربیان در سطح آموزش و پرورش استان، برای هدایت و تشویق مردم به پای صندوق‌های رأی فعال می‌باشند.

او با اشاره به اینکه ۲۵۰ هزار دانش آموز و ۱۶ هزار فرهنگی در استان، خانواده بزرگ آموزش و پرورش استان را تشکیل می‌دهند بیان کرد: در حقیقت ۲۵۰ هزار خانواده در استان در ارتباط با آموزش و پرورش هستند و وقتی ما ایجاد انگیزه در آموزش و پرورش و دانش آموزان می‌کنیم در حقیقت بیش از دو سوم از جمعیت استان، شامل جمعیت مورد هدف ما برای حضور در پای صندوق‌های رأی هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار