احمد ترحمی گفت: در انتخابات پیش رو، ۷۳۳ هزار و ۷۲۱ نفر در استان یزد واجد شرایط رأی دادن شناخته شده اند که از این تعداد ۳۷۶ هزار و ۸۴ نفر آقا و بقیه خانم هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، احمد ترحمی رئیس ستاد انتخابات استان یزد با بیان اینکه کمتر از دو هفته به زمان برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ باقی مانده است، گفت: در استان یزد ۷۳۳ هزار و ۷۲۱ نفر واجد شرایط شرکت در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورا‌ها شناخته شده اند که از این تعداد ۳۷۶ هزار و ۸۴ نفر آقا و ۳۵۷ هزار و ۶۳۷ نفر خانم هستند.

او در ادامه مجموع آمار رای اولی‌های استان یزد را ۱۹ هزار و ۸۶۶ نفر دانست و تصریح کرد: براساس آمار ۹ هزار و ۹۹۹ نفر آقا و ۹ هزار و ۸۷۶ نفر خانم می‌توانند نخستین برگه رای خود در عرصه‌های انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌ها را به صندوق‌های اخذ رای بیندازند.

ترحمی خاطر نشان کرد: سن قانونی برای شرکت در انتخابات ۱۴۰۰، هجده سال تمام است، لذا واجدان شرایط رای دادن باید متولد ۲۸ خرداد ۱۳۸۲ و قبل از آن باشند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا روز جمعه؛   ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.