زمین لرزه ای به بزرگی ۴ ریشتر صبح امروز سه شنبه تبریز در استان آذربایجان شرقی را لرزاند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،بر اساس گزارش مقدماتی مرکز لرزه نگاری زمین لرزه ای صبح امروز ساعت ۰۷:۴۴ به بزرگی ۴ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری  زمین در تبریز  روی داد و در برخی شهرستان‌های اطراف هم احساس شد.

هنربر مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: اکیپ‌های هلال احمر، امداد و نجات و اورژانس به روستا‌های اطراف تبریز اعزام شدند تا خسارت‌های احتمالی را بررسی و امداد رسانی کنند.

هنربر گفت: تاکنون گزارشی از میزان خسارت‌های احتمالی اعلام نشده است.

زلزله ۴.۲ ریشتری تبریز را لرزاند

پیش از این  نیز شهر تبریز و اطراف آن  بر اثر زمین لرزه ۴.۲ ریشتری لرزید و مردم از ساعت ۳:۱۳ بامداد به خیابان‌ها پناه بردند.

عمق زمین‌لرزه ۸ کیلومتر بود و نزدیک‌ترین شهر‌ها به مرکز وقوع زلزله، ۱۷ کیلومتری تبریز، ۱۹ کیلومتری صوفیان و ۲۱ کیلومتری سردرود گزارش شده است.

پس لرزه‌های بامدادی تبریز

تبریز همچنان با پس لرز‌های متعدد می‌لرزد و این لرزش‌ها موجب نگرانی شهروندان شده است.

۳ پس لرزه به بزرگی ۳.۲ و ۲.۷ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری و۳ ریشتر در عمق ۵ کیلومتری زمین رخ داد.

زلزله تبریز خسارت جانی و مالی نداشته است

مدیر کل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: از ساعات اولیه وقوع زلزله در تبریز تیم‌های ارزیابی اعزام شده و خوشبختانه تاکنون خسارت‌های جانی و مالی گزارش نشده است.

آماده باش اورژانس پس از وقوع زلزله در تبریز

رئیس اورژانس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: به محض وقوع زمین لرزه بامداد امروز در تبریز همه نیرو‌های اورژانس به حالت آماده باش کامل درآمدند و ۵ تیم مناطق مورد نظر را ارزیابی کردند.

در کلان شهر تبریز حدود ۵۰۰ هزار نفر در مناطق حاشیه‌ای زندگی می‌کنند و حوادث طبیعی بیشتر از سایر مناطق این شهر، بافت حاشیه نشین را تهدید می‌کند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار