انتخابات شوراها؛

انتخابات شورا‌ها به توسعه سیستان و بلوچستان کمک می‌کند/نخبگان نقش مهمی در انتخاب یک شورای شهر قوی دارند

آخرین خبر‌های انتخابات شورا‌ها در سیستان و بلوچستان را در بسته زیر مشاهده کنید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، موهبتی گفت: انتخاب بهترین‌ها در انتخابات شورا‌ها به شتاب توسعه همه‌جانبه سیستان و بلوچستان کمک و اقدامات موثر در روستا‌ها و شهر‌ها را به تحرک بیشتر وادار می‌کند.

 احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان اظهارداشت: با عنایات ویژه رهبر معظم انقلاب و تلاش مسوولان استان در تمام رده‌ها و توجه مسولان کشوری در همه قوا اتفاقات مبارکی در استان رقم خورد و بعد از تهیه سند آمایش سرزمین که مزیت‌های این استان و نقاط قوت آن لحاظ شد با تاکید مدیران و پیگیری‌های انجام شده برای سال ۱۴۰۰ رشد مضاعفی در حوزه بودجه به وجود آمده است.

او با بیان اینکه اعتبارات امروز سیستان و بلوچستان نسبت به اعتبارات پارسال در همین زمان تقریبا رشد ۶۰۰ درصدی دارد افزود: این اعتبارات با برنامه‌هایی که دستگاه‌های اجرایی تهیه و پیگیری کردند و با سفر مسوولان هر سه قوه، مطالبه‌گری مردم و رسانه‌ها در استان محقق شد که امیدواریم سالجاری خوب هزینه گرفته و با اولویت‌هایی که در سند آمایش دیده شده بتوانیم منطقه را در توسعه همه‌جانبه قرار دهیم.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اثرات تصویب منطقه آزاد سیستان بیان کرد: ۲ بال پرواز سیستان و بلوچستان که در حوزه تجارت و صنعت می‌تواند نقش‌آفرین باشد مناطق آزاد سیستان و چابهار است و با توجه به اینکه این مناطق باید بتوانند گذری به سوی دنیا داشته باشند بهترین دروازه آن بندر شهید بهشتی است که در این سال‌ها هزینه زیادی برای توسعه آن صرف شده و هم‌اینک یکی از بهترین بنادر جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود.

رییس شورای اداری سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه بندر شهید بهشتی هم‌اینک ظرفیت ۱۰ میلیون تن تخلیه و بارگیری کالا را دارد خاطر نشان کرد: اقداماتی که در حوزه راه‌آهن و بزرگراه انجام می‌شود قطعا این ظرفیت بندر را بیشتر خواهد کرد و کمک می‌کند دروازه جهان به سمت سیستان و بلوچستان و جمهوری اسلامی ایران باز شود.

موهبتی با بیان اینکه ۲ مرز رسمی جدید در ۶ ماه گذشته راه‌اندازی و افتتاح شد که امیدواریم سال جدید نیز ۲ مرز رسمی دیگر (کوهک و گمشاد) راه‌اندازی کنیم تصریح کرد: مصوبه راه‌اندازی مناطق ویژه اقتصادی برای دهه ۹۰-۸۹ بود که پارسال طرح جامع هر ۲ در شورای عالی مناطق آزاد تصویب و فعالیت خود را آغاز کرد و این مهم اعداد و اعتبارات خوبی را به خود اختصاص داد.

او با بیان اینکه با وجود صدور مجوز برای ایجاد منطقه نیروگاه بادی سیستان و تولید حدود ۴۵۰ مگاوات برق از سال ۹۳، ولی هیچ سرمایه‌گذاری انجام نشده بود اظهارداشت: پارسال با ایجاد جاده، انتقال برق و زیر ساخت‌ها به این نیزوگاه کار به سرعت پیش رفته و اقدامات خوبی را رقم زده است.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه طرح ۴۶ هزار هکتاری در منطقه سیستان به اتمام رسید که وظیفه این طرح انتقال آب از منبع به سر مزرعه است گفت: فاز دوم این طرح امسال اعتبار گرفته از اینرو موضوعات آبیاری تحت فشار، اقدامات تحت عنوان الگوی کشت، بحث بهره‌وری مطلوب از آب و زمین، نیروی انسانی و سرمایه حتما باید حول محور وظایف دستگاه‌های اجرایی باشد.

وی با اشاره به اینکه معادن سیستان و بلوچستان توسعه قابل توجهی داشته‌اند تصریح کرد: پارسال بزرگترین معدن طلای کشور در استان شناسایی شد و امسال شروع عملیات اجرایی آن را در کمتر از یک ماه آینده خواهیم داشت همچنین بزرگترین معدن مس کشور در این منطقه شناسایی شده است.

موهبتی با بیان اینکه معادن کوچک مقیاس مس و طلا نیز در سیستان و بلوچستان وجود دارد که با سرمایه‌گذاری که در حوزه زنجیره تولید معادن بزرگ رخ می‌دهد این معادن کوچک را به تحرک واداشته و اثر بخش خواهد بود افزود: پارسال ۱۳.۵ درصد بزرگراه‌های کشور در استان افتتاح شده و امسال نیز ۲۰۰ کیلومتر جدید هدفگذاری شده است.

او با بیان اینکه بخش ریسندگی کارخانه بافت بلوچ پارسال راه‌اندازی شده و امسال بخش بافندگی نیز با اعتبار ۳۰۰ میلیاردی دولت ایجاد خواهد شد خاطر نشان کرد: کشت پنبه که بیش از ۴۰ سال ممنوعیت داشت امسال رفع ممنوعیت و مجوز کشت این محصول در سیستان و بلوچستان دریافت شد

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه واردات و صادرات به ویژه در حوزه کشور پاکستان با مصوبه دولت حل شد تصریح کرد: پارسال موضوع سنددار کردن زمین‌های کشاورزی و مجوز دار کردن چاه‌های کشاورزی انجام شد همچنین برای حل معضل حاشیه‌نشینی ۶۰ هزار واحد مسکونی در روستا‌ها برای حوزه سیل، محرومیت‌زدایی و اقدام ملی در حال ساخت است که تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهند رسید.

او با بیان اینکه در حوزه حاشیه‌نشینی چابهار، زاهدان و زابل اقداماتی در حال انجام است که مجموعه‌ای از این اقدامات حاصل تلاش مدیران، کارمندان و همراهی مردم و دولتمردان در سیستان و بلوچستان بوده است ادامه داد: ۸۲۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات تسهیلات اشتغالزا روستایی پرداخت شده است.

موهبتی با بیان اینکه بنیاد مستضعفان محرومیت‌زدایی ۲ شهرستان و وزارت کشور یک شهرستان را انجام می‌دهد و اکنون نیز بنیاد مسکن یکی دیگر از شهرستان‌ها را پذیرفته است گفت: راه‌اندازی بنیاد حاسب نقش خیران را در سیستان و بلوچستان بی بدیل کرده و اثراتی گذاشتند بطوریکه نرخ بیکاری استان در فصل پاییز ۹۷ حدود ۱۶.۵ درصد بوده که در سال ۹۹ این میزان تک رقمی و به عدد ۹.۵ رسید.

او با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان در انتخابات مجلس شورای اسلامی پارسال مشارکت حداکثری لازم را در بین استان‌های کشور داشت گفت: قطعا مردم نتیجه انتخاب افراد را خواهند دید، زیرا اگر یک فرد اصلح را انتخاب کنند نقش‌آفرینی آن فرد می‌تواند در توسعه موثر باشد.

او تصریح کرد: بستر برگزاری انتخابات سالم و شفاف به دور از هر گونه شائبه را در استان دنبال خواهیم کرد.

مشارکت بالای مردم در انتخابات به معنای شکست دشمن است

غلامرضا اربابی  فرماندار زهک گفت: مشارکت بالای ما دست دشمن را برای زیاده خواهی در مذاکرات می‌بندد.

غلامرضا اربابی اظهار داشت: مردم مرزدار و صبور استان سیستان و بلوچستان همچون دیگر هم وطنان خود قطعاً در انتخابات خرداد ماه با شناسایی فرد اصلح پای صندوق‌های رأی حاضر می‌شوند.

او  افزود: مردم منطقه سیستان با اطمینان خاطر از صحت و سلامت انتخاباj اعضای شوراهای شهر و رئیس جمهور آینده را انتخاب کنند و مدیریت کشور را به دست افراد کاردان بسپارند.

فرماندار زهک با اشاره به اینکه، انتخابات عرصه رقابتی پرشور و باشکوه است، تصریح کرد: کاندیدهای شورای شهر و ریاست جمهوری با رعایت اخلاق انتخاباتی به دور از تخریب یکدیگر در این رقابت سالم شرکت می‌کنند.

او  تصریح کرد: در این دور از انتخابات شورای شهر در شهرستان زهک تقریباً از تمام اقشار جامعه کاندیدا شدند و در زهک آمار ثبت نام شدگان ۸۱۸ نفر است که رقم بالایی است.

اربابی گفت: شهروندان با احساس مسئولیت در قبال آینده خود در روز انتخابات مشارکت گسترده خود را به نمایش بگذارند.

۲هزار و ۴۵۰ صندوق برای جمع‌آوری آرای سیستان و بلوچستان پیش‌بینی شد

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ۲ هزار و۴۵۰ صندوق ثابت و سیار برای جمع آوری آرای مردم سیستان و بلوچستان در انتخابات ۲۸ خرداد پیش بینی شده است.

احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مردم غیور سیستان و بلوچستان در انتخابات ادوار گذشته همیشه مشارکت حداکثری داشته‌اند.

او با بیان اینکه به طورمیانگین میزان مشارکت مردم سیستان و بلوچستان در انتخابات ۷۲ تا ۸۰ درصد بوده است افزود: در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی ۶۱ درصد و در انتخابت شورا‌های شهر روستا و ریاست جمهوری دوره دوازدهم به ترتیب ۷۳ و ۷۲ درصد مشارکت داشته‌اند.

استاندار سیستان بلوچستان با اشاره به اینکه انتخابات شورا‌های روستایی در سه هزار و ۴۹۶ روستا برگزار می‌شود تصریح کرد: ۱۴.۵ درصد در شهر و ۱۷ درصد در روستا‌ها ثبت نام افراد برای کاندیداتوری رشد داشته است.

او با اشاره به امنیت مطلوب انتخابات در استان تصریح کرد: هیچ شائبه امنیتی در انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی رخ نداد و همراهی مردم خیلی خوب بود و امیدواریم امسال انتخابات پرشکوه و پرشوری داشته باشیم.

موهبتی با بیان به اینکه ۴۰ هزار نیروی اجرایی و امنیتی مسوولیت برگزاری انتخابات سالم در سیستان وبلوچستان را برعهده دارند افزود: قطعاً امسال شاهد نقش‌آفرینی خوب مردم در انتخابات خواهیم بود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار